مدیر واحد اپتومتری بیمارستان فوق تخصصي رضوی از برگزاری هفدهمين کنگره‌ سراسری اپتومتری خراسان از سيزدهم تا پانزدهم ارديبهشت ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 23 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمود اثنی‌عشری در نشست خبری «هفدهمين کنگره‌ سراسری اپتومتری خراسان» ضمن اشاره به رویکردی متفاوت اين كنگره، خاطرنشان كرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 500 نفر از متخصصان، کارشناسان و صاحب‌نظران علوم بینایی و چشم پزشكي از سراسر کشور در این کنگره شرکت کنند.
وي اين بيمارستان را يكي از مراکز موفق در برگزاری کنگره‌های علمی و بین‌المللی دانست و با اشاره به ويژگي‌هاي هفدهمين كنگره سراسري اپتومتري خراسان، تصريح كرد: انتخاب محورهای کاملا تخصصی و کاربردی بر اساس نیازسنجی‌های دقیق و متناسب برای ارتقاء سطح علمی شرکت‌کنندگان، نگاه کاملا علمی و تخصصی به فرایندهای انتخاب، فیت و ساخت عینک‌های طبی، تصویربرداری‌های تخصصی چشم، ارائه نتایج چند مقاله پژوهشی برای اولین بار و برگزاری نمایشگاه تخصصی جانبی با هدف ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در خصوص موضوعات کنگره توسط صاحب نظران داخلی و خارجی با رویکرد تقویت و معرفی تولیدکنندگان موفق داخلی در حوزه‌های تخصصی بینایی و چشم از جمله ویژگی‌های هفدهمین کنگره اپتومتری خراسان است.
اثنی‌عشری درباره نمايشگاه جانبي اين كنگره تخصصي، اظهار كرد: این نمایشگاه تخصصی شامل تجهیزات اپتومتری، لنزهای تماسی و نیز غرفه پژوهش است، که طی سه روز برگزاری کنگره پذیرای اپتومتریست‌ها، چشم‌پزشکان و سایر متخصصان مرتبط خواهد بود.
مدیر واحد اپتومتری بیمارستان رضوی در ادامه بیان کرد: از جمله نکاتی که در مورد نمایشگاه جانبی قابل ذکر است حضور چند شرکت داخلی تولیدکننده عدسی‌های طبی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا برای تولید عدسی‌های تدریجی یا پروگرسیو برای دید هم‌زمان دور و نزدیک است که با شرکت‌های مدرن خارجی قابل رقابت مي‌باشند. هم‌چنین چند شرکت دانش‌بنیان داخلی نیز در زمینه تولید محلول‌های شستشوی لنز تماسی و دستگاه هندلینگ یا همان گذاشتن و برداشتن لنز تماسی بدون دخالت دست بر روي چشم برای جلوگیری از هرگونه عفونت،‌ در این کنگره حضور دارند.
وی هم‌چنین به حضور کارشناسان فنی دو شرکت بین‌المللی برای به‌روزرسانی آخرین تکنیک‌ها و‌ آموزش‌های ویژه عینک طبی به‌صورت کاملاً علمی، مدرن و تخصصی و هم‌چنین آموزش ره‌آوردی جدید برای درمان برخی اختلالات دید دو چشمی اشاره کرد.
اثنی‌عشری با اشاره به اختصاص امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان در این کنگره علمي، عنوان کرد: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، افراد فعال در حوزه اپتومتری باید در طول سال امتیازات بازآموزی لازم را کسب کنند تا پروانه‌های کاری‌شان تمدید شود و برای این کنگره نیز بیش از 13 امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار