دادستان کل کشور گفت:
دادستان کل کشور گفت: نگرانی ها و دغدغه ها پیرامون پخش زنده مناظره ها همچنان هست اما برای آن راهکارهایی پیش بینی شده است که در اجرا مسائل لازم را برای کانديداها مطرح می کنیم.
کد خبر: ۴۱۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 23 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، منتظری با بیان این مطلب گفت: نگرانی ها و دغدغه ها پیرامون پخش زنده مناظره ها همچنان هست اما برای آن راهکارهایی پیش بینی شده است که در اجرا مسائل لازم را برای کانديداها مطرح می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری پیرامون جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات گفت: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات به موجب قانون وظیفه و مسؤلیت نظارت بر تبلیغات انتخابات را دارد که ترکیبی از نیروهای دولتی، قضایی و  مجلس است.

زمینه استفاده عادلانه و منصفانه برای همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در قانون پیش بینی شده است

وی با اشاره به اینکه لازم بود چارچوب هایی را برای نحوه تبلیغات و استفاده از امکانات دولتی تعیین می کردیم افزود: انتخابات ریاست جمهوری سراسری است و قانونگذار به دنبال این بود که  با هزینه کمتر استفاده بهتری برای معرفی کاندیدای پست ریاست جمهوری داشته باشیم،  قانون بسیار جامع و کامل است لذا  زمینه استفاده عادلانه و منصفانه برای همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در قانون پیش بینی شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه  کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات چارچوب ها را در استفاده از فضای صدا و سیما و هم برای استفاده از سایر رسانه های نوشتاری، گفتاری و فضای مجازی تعیین می کند ادامه داد: تا به حال دو سه بار جلسه برگزار کردیم، در جلسه قبل چارچوب های استفاده از صدا و سیما را در امر تبلیغات بررسی شد و امروز هم بخش عمده ای از کمیسیون پیرامون استفاده از فضای رسانه های مکتوب مطرح است.

روزنامه های مکتوب دولتی  و یا روزنامه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند باید به طور برابر در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار گیرد 
 
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه  روزنامه های مکتوب دولتی  و یا روزنامه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند باید به طور برابر در اختیار نامزدها ی ریاست جمهوری قرار بگیرد افزود: اخیرا توانستیم ضوابط مربوط به استفاده از فضای مکتوب و مجازی را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه، تمام روزنامه ها از لحاظ تیتر، تصویر و میزان مطالب باید برای همه کاندیداها برابر باشد ادامه داد: اسامی روزنامه های دولتی را وزارت ارشاد اسلامی اعلام خواهد کرد.

اخبار برخی از کاندیداها باید در حد خبر پخش شود و جنبه تبلیغ نباید داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه ممکن است برخی از بودجه عمومی استفاده کنند اما دولتی نباشد  و این حکم در رابطه با آنها جاری است اظهار داشت: اخبار مربوط به برخی از کاندیداها  باید در حد خبر پخش شود و جنبه تبلیغ نباید داشته باشد. 

وی با اشاره به ماده68 قانون انتخابات افزود: آنچه از نظر قانونی برای روزنامه ها ممنوع است این است که روزنامه ها به صراحت قانون حق ندارند له یا علیه کاندیدایی مطلب پخش کند.

نباید اخلاق کریمانه انتخابات را خدای نکرده به اخلاق تند آلوده کرد

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه  نباید اخلاق کریمانه انتخابات را خدای نکرده به اخلاق تند آلوده کرد گفت: نحوه نشر و تبلیغ خبر در روزنامه ها باید به گونه ای باشد که تبلیغ تلقی نشود و از سوی دیگر  در صدا و سیما باید خبر تبلیغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد:  انجام هرگونه فعالیت انتخاباتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد  و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکت های دولتی و موسسات وابسته تابع دولت و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می کنند و همچنين در اختیار گذاشتن  وسائل و امکانات مذبور ممنوع بوده و مجرم شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه نقد را نباید تبلیغ له یا علیه داشته باشیم ادامه داد: لحن نقد مشخص است اگر سازنده باشد و بر اساس استدلال باشد ممنوعیت قانونی ندارد ولی اگر تبلیغ علیه یک کاندید باشد ممنون است و جلوی آن گرفته خواهد شد و این جرم تلقی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه همه در یک کشتی هستیم و باید در سرنوشت کشور سهیم باشیم اظهار داشت: خطوط قرمز اسلام و خطوط قرمز نظام باید رعایت شود.

وی ادامه داد:  فضا باید باز و گفتگو سالم باشد و مطالب باید به گونه ای باشد که خطوط قرمز و حریم اشخاص رعایت شود، انتقاد به برنامه یک کاندیدا  باید با الفاظ کریمانه و خوب باشد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار