رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی :
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: دستگاه های اجرایی بستر سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را سر لوحه امور خود قرار دهند
کد خبر: ۴۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکترسید جواد حسینی معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی عصر روز شنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: هیات های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان بر اساس ضوابط قانونی صلاحیت 97 درصد داوطلبان را تایید کردند و فقط 570 نفر شامل سه درصد کل داوطلبان رد صلاحیت شدند.
وی تصریح کرد: در هیات های اجرایی هیچ موردی از رد صلاحیت ها به صورت غیر قانونی نبوده و بر مبنای قانون و استعلامات مراجع چهارگانه، بررسی ها با دقت و حساسیت انجام شده است.
حسینی  با بیان اینکه هیات های اجرایی و نظارت ترکیبی متوازن از گروه های مختلف سیاسی است، افزود : رشد آمار ثبت نام داوطلبان در این دوره در حوزه شوراهای شهری 24 درصد و روستایی سه درصد بود و در مجموع از نظر کمی و کیفی ثبت نام داوطلبان شوراها نسبت به دوره قبل رشد خوبی را دارا می باشد.
وی اظهار کرد : بعد از اتمام بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی ، هیات های نظارت در مهلت قانونی صلاحیت افراد را بررسی کردند که مرحله نخست بر اساس مهلت قانونی تعدادی را رد صلاحیت کردند که این افراد چهار روز بر اساس قانون مهلت دارند شکایات خود را در این زمینه به هیات نظارت مرکزی در محل استانداری خراسان رضوی اعلام کنند .
به گفته وی از 19 هزار و 658 داوطلب ثبت نامی در استان در مرحله بررسی هیات های نظارت شهرستان 803 نفر علاوه بر کسانی که در هیات های اجرایی تایید نشدند، رد صلاحیت شدند و 451 نفر هم تا کنون انصراف داده اند و بقیه هم در عرصه رقابت های انتخاباتی باقی مانده اند .
وی خاطرنشان کرد : بر مبنای راهبرد دولت و سیاست های ابلاغی انتخاباتی رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را در برگزاری انتخاباتی باشکوه بر مبنای سه راهبرد سلامت و امنیت و مشارکت حداکثری مردم به کار بسته ایم .
حسینی گفت : در این راستا ستاد انتخابات با هشت کمیته در سطح استان و 28 فرمانداری و 70 بخش بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده فعال شد و تا کنون 41 جلسه با 170 مصوب برای برگزاری مناسب انتخابات داشته ایم، ضمن آنکه 30 نشست خبری برگزار شده و 14 هزار خبر هم در راستای اطلاع رسانی به مردم منتشر شده است.
وی اظهار کرد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده چهار هزار و 700 شعبه اخذ رای برای انتخابات پیش بینی شده و 9هزار و 700 صندوق ثابت و سیار و پنج هزار دستگاه خودرو و چهار هزار و 700 دستگاه رایانه تدارک شده است.
وی گفت: همچنین 75 هزار نیروی انسانی در بخش اجرایی ، نظارتی ، بازرسی ، امنیتی و انتظامی دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند و تا کنون در قالب دوره های مختلف آموزش های لازم به آنان ارائه شده است.
وی با بیان اینکه 9 میلیون برگ تعرفه انتخاباتی چاپ و به استان منتقل شده است ، افزود : 100 درصد شعب اخذ رای نیز تحت پوشش مخابراتی قرار می گیرد که تا کنون کار در سطح 94 درصد این شعب انجام شده و بقیه هم به مرور تکمیل می شود.
وی ادامه داد : برگزاری انتخابات در هشت شهر استان هم به صورت تمام الکترونیکی برنامه ریزی شده است و تلاش شده تا بدون دغدغه و کمترین مساله انتخابات الکترونیکی برگزار شود .
وی افزود: همچنین پنج هزار و 56 صندوق اخذ رای الکترونیکی نیز تاکنون تامین شده است وهشت مجموعه   از دستگاه های الکترونیک هم برای آموزش مردم این شهرها تهیه شده که به صورت میدانی آموزش های مربوطه به مردم ارائه می شود، ضمن آنکه از طریق رسانه ها و به وی‍ژه صدا و سیما نیز این آموزش ها ارائه خواهد شد.
 معاون استاندار با اشاره به اینکه وجه ایجابی دستگاه های اجرایی استان بستر سازی مشارکت حداکثری  است، گفت: دستگاه های اجرایی  مشارکت حداکثری جمعیت مخاطب  خود در انتخابات  را در راس فعالیت ها قرار دهند.
حسینی با اشاره به تدابیر سلبی دستگاه های اجرایی افزود:  به لحاظ قانونی دستگاه های اجرایی حق استفاده از وسایل و امکانات دولتی  در جهت تبلیغات برای کاندیدا ها را ندارند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار