کمتر از یک ماه به انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی باقی مانده است این در حالی است که نتایج رد صلاحیت ها در مشهد نسبت به پایتخت متفاوت بوده است. تا جایی که فرماندار مشهد نیز در این باره واکنش نشان داد و از سوگیری در ارتباط با این رد صلاحیت ها خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ کمتر از یک ماه به انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی باقی مانده است این در حالی است که نتایج رد صلاحیت ها در مشهد نسبت به پایتخت متفاوت بوده است. تا جایی که فرماندار مشهد نیز در این باره واکنش نشان داد و از سوگیری در ارتباط با این رد صلاحیت ها خبر داد.

نمایندگان مشهد بی اطلاع هستند
محمد رحیم نوروزیان روز شنبه در یک نشست خبری افزود: 54 درصد از رد صلاحیت شدگان در انتخابات شورای شهر در مشهد را حامیان دولت و اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند. از  مجموع 2هزار و 921 داوطلبی که در انتخابات شورای شهرستان مشهد ثبت نام کردند، ۲۹۹ نفر توسط هیات اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: اخیرا یکی از آقایان و نمایندگان مشهد اظهاراتی را درباره ۳۰ هیات اجرایی انتخابات در مشهد مبنی بر اینکه این افراد دارای سوء سابقه، محکومیت و مسائلی مربوط به فتنه‌ مطرح  کرد، در حالی که 75 درصد از این افراد از رزمندگان دفاع مقدس هستند، چنین صحبت‎هایی ناشی از بی‌اطلاعی است و ایشان حداقل قبل از اینکه منجر به تشویش اذهان عمومی شوند می‌توانستند یک تماس با بنده بگیرند.

رد صلاحیت شدگان  اصلاح طلب مشهد
رد صلاحیت در مشهد به گونه ای بوده که بسیاری از چهره های شاخص سیاسی که در گذشته نیز سمت های سیاسی داشتند را شامل شده است. در این خصوص از حوزه انتخابیه خراسان رضوی و مشهد، همه چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله غلامرضا انصاری عضو فعلی شورای شهر تهران، ابراهیم اصغرزاده نماینده پیشین مجلس و سیدحسن رسولی استاندار پیشین خراسان تایید صلاحیت نشدند. غلامرضا اسدالهی نماینده مردم تربت جام نیز تایید صلاحیت نشده است.

اعتراض رد صلاحیت شدگان و فرصت کم تبلیغات
بسیاری از رد صلاحیت شدگان به اعتراض هیئت های نظارت امیدوارند و تصور می کنند که با اعتراض شاید بسیاری از چهره های فعال اصلاح طلبی به صحنه ی انتخابات برگردند. آن دسته از نامزدهای که پرونده آنها تایید می‌شود وارد عرصه انتخابات می‌شوند و آنهایی که ردصلاحیت شدند 2 روز فرصت دارند به هیات بالادستی اعتراض خود را اعلام کنند و هیات بالادستی فرصت دارد تا یک هفته بررسی‌های خود را انجام دهد و نظر نهایی را اعلام کند. اما نکته ی قابل توجه این است که تنها چند روز قبل از برگزاری انتخابات، نتایج حاصل از اعتراضات خواهد آمد. این قانون به گونه ای است که در صورت تائید صلاحیت، فرصت تبلیغات از افراد کاندید گرفته خواهد شد.
لازم به توضیح است پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار