مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد:
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:مستمری فروردین ماه با نرخ جدید برای 35 هزار و 666 خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی شامل 59 هزار و 569 نفر به حساب‌های اعلامی آنان واریز شده است.
کد خبر: ۴۱۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،حمیدرضا پوریوسف با اشاره به اینکه این موضوع در راستای اقدام دولت در آغاز برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور انجام شده گفت: مستمری افزایش یافته به مستمری‌های قبلی مددجویان اضافه شده و در مجموع برای واریز مستمری همه‌ی مددجویان استان، در فروردین ماه امسال بیش از 74 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه افزایش اخیر در میزان مستمری‌های مددجویان از محل صندوق هدفمندی یارانه‌ها لحاظ و از همان محل مستقیما به حساب افراد واریز گردیده گفت: مستمری قبلی مددجویان نیز بر اساس اطلاعاتی که در سامانه‌ی اطلاعات مددجویان سازمان بهزیستی وارد شده، به حساب آنها واریز شده است.
 وی گفت: 53 میلیارد ریال از صندوق هدفمندی یارانه‌ها برای پوشش افزایش‌های جدید، به حساب سرپرستان خانوار واریز گردیده و 21 میلیارد ریال نیز از سوی سازمان بهزیستی به همان‌حساب‌هایی که قبلا محل دریافت مستمری بوده است واریز شده است بنا بر این در مجموع، میزان مستمری‌ مددجویان، 3.5 برابر شده است.
مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: در خانواده‌هایی که بیش از یک معلول دارند، تعداد معلولین، ملاک پرداخت مستمری است یعنی به ازای هر معلول یک مستمری یک نفره تعلق می‌گیرد.
وی بیان کرد: اما در خانواده‌هایی که سرپرست معلول دارند به ازای عهد و عیال این سرپرست، مستمری خانوار به او پرداخت می‌شود.
وی تأکید کرد: در برخی خانوارها، حساب دریافت یارانه‌ی هدفمندی، همان حساب دریافت مستمری بوده و در بعضی دیگر، این دو حساب، از سوی خانواده‌ها با شماره‌های متفاوتی اعلام شده است.
وی اضافه کرد: به این لحاظ، ممکن است برخی خانواده‌ها در دو حساب جداگانه این افزایش‌ها و مبالغ واریزی را دریافت کرده باشند.
وی با یادآوری اینکه برخی تماس‌ها از سوی مددجویان و خانواده‌هایشان در این خصوص با بهزیستی صورت گرفته گفت: پاسخ این عزیزان این است که چون حساب دریافت یارانه و مستمری آنها جداگانه بوده، و مستمری‌ها از طریق دو نهاد پرداخت گردیده، این شبهه پیش آمده که مبالغ به صورت کامل واریز نشده است.
وی با بیان اینکه مصداق دریافت مستمری معلولین، از سوی بهزیستی استان مشخص و در بانک جامع اطلاعات مددجویان ثبت می‌شود گفت: پرداخت مستمری‌ها بر اساس بانک اطلاعاتی است که در استان تدوین می‌شود اما واریز آن به صورت متمرکز و از طریق ستاد بهزیستی کشور صورت می‌گیرد و استان در واریز وجوه نقشی ندارد.
وی گفت: شرایط دریافت مستمری برای معلولین و دیگر مددجویان متفاوت است و شامل گزارش مددکاری، نتایج کمیسیون‌های تشخیص معلولیت، پایش پرونده و تحقیقات کارشناسان حوزه‌های تخصصی می‌باشد و برقراری مستمری پس از این مراحل انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه اجازه‌ی ورود افراد تازه به طیف مستمری بگیران بهزیستی، بایستی از سوی سازمان بهزیستی صادر شود گفت: استان در این زمینه فقط وضعیت و تعداد مددجویان را به سازمان گزارش می‌کند و تصمیم افزایش سهمیه‌ی استان و ورود یا خروج مددجویان از بخش مستمری، کلا در اختیارات ستاد سازمان بهزیستی کشور است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: مبلغ واریزی برای مددجویان، به تناسب تعداد افراد تحت پوشش، به صورت علی‌الحساب بین 148 هزار تومان برای یک نفر تا 465 هزار تومان برای خانواده‌های 5 نفره و بیشتر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار