مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تا پایان سال گذشته یک میلیون و 927 هزار و 456 نفر در این استان شاغل بوده اند که این تعداد 8.5 درصد شاغلین کشور را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۴۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمود احمدی بل بیان این مطلب افزود: در سال گذشته با همت دولت تدبیر و امید بیش از 98 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که رشد بی سابقه داشت.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 293 هزار و 300 جویای کار در این استان وجود داشت که این تعداد 9.2 درصد بیکاران کشور را تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 سال در این استان کاهش داشته است گفت: این تعداد با توجه به اجرای طرح تکاپو در استان از 12 به 10.7 درصد رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: متوسط نرخ بیکاری بانوان در کشور طی سال گذشته 20.7 درصد و در این استان معادل 22 درصد بوده است که با پایش سند توسعه اشتغال شهر مشهد راهکار هایی را برای کاهش نرخ بیکاری بانوان در سال جاری مد نظر داریم.
وی با اشاره به نرخ 13.2 درصدی بیکاری در این استان اظهار کرد: متوسط نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد است که خراسان رضوی در این زمینه بعد از تهران، فارس، آذربایجان شرقی و اصفهان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
وی تدابیر دولت یازدهم را در اعتماد به بازار سرمایه حائز اهمیت دانست و گفت: دولت با ارتقای سطح فضای کسب و کار و حفظ اشتغال شاغلین گام بلند در راستای اشتغال پایدار برداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار