معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی:
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: برخلاف تصور بسیاری که گمان می کنند میزان موقوفات پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نسبت به سال های قبل از آن کمتر شده، این میزان نزدیک به دو برابر بیشتر شده است.
کد خبر: ۴۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضا دانشورثانی اظهار داشت: این رشد میزان موقوفات در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از خیران به سمت کارهای خیر دیگری مثل ساخت مدرسه، مسجد یا درمانگاه و بیمارستان نیز سوق پیدا کردند که این خود نشان می دهد در مجموع سنت حسنه وقف در میان مردم پس از انقلاب رشد چشمگیرتری داشته است.
وی ادامه داد: با این حال ما نیز در راستای عمل به منشور  مقام معظم رهبری در جهت توسعه موقوفات اقداماتی را پیش بینی کرده ایم.
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی تصریح کرد: باید اذعان کنیم اگر بخواهیم هزینه های آستان قدس رضوی مثل هزینه پذیرایی از 27  میلیون زائر سالانه و قریب به 300 تا 400 میلیون ورودی مجاور و زائر را تامین کنیم به طوریکه برای همه این افراد خدماتی مطلوب در راستای زیارتی دلنشین فراهم شود به بيش از هزار میلیارد تومان در آمد در سال نیاز داریم.
وی متذکرشد: در این میان خدمت به زائران و مجاوران تنها بخش کوچکی از هزینه هاست و هزینه اصلی آستان قدس رضوی مربوط به طرح های توسعه ای آینده است.
دانشورثانی با بیان این که آستان قدس رضوی در دوره گذشته زمین های زیادی را در اطراف حرم مطهر و با قیمت گزاف خریداری کرد تا ده ها هکتار بر وسعت صحن ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اضافه کند و راه های دسترسی را از طریق خیابان های جدید افزایش دهد، عنوان کرد: با این همه و علیرغم اینکه تصور می شود از نظر فضا اشباع شده ایم ولی امروز شاهد هستیم برای پذیرایی از زائران رو به افزایش امام رئوف(ع) به توسعه بیشتری نیاز داریم و اگر بخواهیم این فضاهای جدید را ایجاد کنیم هزينه هاي هنگفتی نیز باید تامین شود.
وی اضافه کرد: این در حالی است که ما در آستان قدس رضوی درآمد دیگری جز موقوفات و نذورات که آن هم محدود است نداریم.
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی با تاکید بر این که ما باید به دنبال ایجاد درآمدهای جدید از محل توسعه موقوفات در آستان قدس رضوی باشیم، اذعان داشت: برای این منظور برنامه ای تدوین کرده ایم که در حال حاضر مرحله مقدمات و مطالعات را می گذراند و اميدواريم در سال جدید با نهایی شدن این مطالعات شکل اجرایی و عملیاتی آن را آغاز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار