دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد 2017 خبر داد:
دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد گفت: این کنفرانس با چارچوب علمی و طراحی مناسب برگزار می شود.و
کد خبر: ۴۱۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، موسی شربتدار در نشست خبری صبح امروز با عنوان کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد 2017 که در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، گفت : هشتمین کنفرانس در سطح ملی و نخستین کنفرانس در سطح بین المللی و با توجه به قرار گرفتن در سال مشهد 2017، می‌تواند برندی برای شهر مشهد محسوب ‌شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این کنفرانس، برگزاری کارگاه شهر هوشمند، دوره آموزشی بین المللی متروپلیس خواهد بود که مدرسان آن اساتید برجسته خارجی خواهند بود.
شربتدار با بیان اینکه بستر طبیعی شهر و محیط زیست شهری، آینده پژوهی فضاهای شهری، حمل و نقل شهری، گردشگری شهری، اقتصاد شهری، آسیب شناسی شهری، مدیریت بحران و امنیت شهری، شهرهای جهانی، جهان شهرها و دیپلماسی شهری و زنان و زندگی شهری از دیگر محورهای این کنفرانس هستند.
وی افزود: این کنفرانس توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی،شهرداری،دانشگاه فردوسی و با حمایت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، دانشگاه خوارزمی، انجمن ژئوپلتیک ایران، مرکز پژوهشی مطالعات شهری و منطقه‌ای شمال و شرق کشور، مرکز مطالعات علوم و معارف اسلامی، شهرداری قزوین، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و پژوهشکده امیر کبیر در 5 و 6 اردیبهشت 96 در تالار اجتماعات علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: این کنفرانس در سال 2017، نقطه عطفی برای شهر مشهد  است ، که در آن فرهنگ و هنر شهر مشهد مورد توجه قرار گرفته ، زیرا  که از دیدگاه‌های افراد صاحبنظر در زمینه فرهنگ، هنر و برنامه‌ریزی بهره مند می شویم.
شربتداراظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های مختلف، مجوزهای لازم و همچنین مذاکره با سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها برای مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌ها در زمینه برگزاری این کنفرانس انجام شده است.
وی افزود: در این کنفرانس، با حضور  کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و کشورهای عضو خاورمیانه، شرق آسیا، شهرهای منتخب قاره آفریقا و شرق اروپا  برگزار می شود .
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد اظهار کرد: در روز 4 اردیبهشت دو کارگاه متروپلیس از برنامه های جنبی این کنفرانس بین المللی هستند ،اما افتتاحیه این کنفرانس در 5 اردیبهشت خواهد بود.
شربتدار در ادامه گفت: این کنفرانس با یک چارچوب علمی مشخص و طراحی مناسب برگزار  می شود و یکی از مهمترین برنامه‌های این کنفرانس، برگزاری کارگاه شهر هوشمند، دوره آموزشی بین المللی متروپلیس  است که مدرسان آن اساتید برجسته خارجی خواهند بود.
وی  درادامه  از خبرنگاران خواست در انعکاس خبری  هشتمین کنفرانس بین المللی قوی‌تر باشند تا منجر به اعتلای نام امام رضا (ع) بشوند. 
شربتدار در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی امور در بازه زمانی 8 ساله مجموعه مدیریت شهری، عملیاتی و به مرحله اجرایی رسیده‌اند و اگرنشست‌های ما هدفمند برگزار شود، خروجی اقتصادی خوبی  برای ما در پی خواهد داشت.
وی ابراز کرد: مشهد 2017، هنر، فرهنگ و شهر اسلامی، فرهنگ اسلامی و هویت شهری، معماری و شهرسازی انسان‌گرا، شکوفایی شهری، بازآفرینی فضاهای شهری، حکمروایی خوب شهری، حقوق شهری و شهروندی از جمله محورهای این کنفرانس به شمار می‌آیند.
دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد ادامه داد: بستر طبیعی شهر و محیط زیست شهری، آینده پژوهی فضاهای شهری، حمل و نقل شهری، گردشگری شهری، اقتصاد شهری، آسیب شناسی شهری، مدیریت بحران و امنیت شهری، شهرهای جهانی، جهان شهرها و دیپلماسی شهری و زنان و زندگی شهری از دیگر محورهای این کنفرانس محسوب می‌شوند.
شربتدار گفت: مشهد 2017، هنر، فرهنگ و شهر اسلامی، فرهنگ اسلامی و هویت شهری از جمله معیارها و شاخص‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
وی در پایان عنوان کرد: هزینه ثبت نام در این کنفرانسها به صورت آزاد 300 هزار تومان و با تخفیف دانشجویی 200 هزار تومان بوده است که 420 نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.
وی گفت:هزینه برگزاری این کنفرانس در حدود 140 میلیون تومان است که تا حد ممکن تلاش شده است هزینه‌ها کاهش یابد.
هادی اعظمی،رییس کنفرانس بین المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد 2017 گفت: یکی از اهداف ما استخراج معیارهای پایتخت فرهنگی جهان اسلام در کنفرانس بین المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است.
 محمد کمال سرویها درباره کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد 2017 اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس اقدامی است که در 9 ماه گذشته توسط شورا و شهرداری مشهد به طور جدی برنامه‌ریزی آن آغاز شده است.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ترکیب جمعیتی کشورما 70 درصد روستایی و 30 درصد شهر نشین بود که در حال حاضر و با گذشت 3 دهه از پیروزی انقلاب این ترکیب جمعیتی برعکس شده است.
سرو‌یها خاطرنشان کرد: زمانی که کلان‌شهرها شکل گرفتند پیامدهای خود را به دنبال داشت و ما نمی‌توانیم بدون یک برنامه‌ریزی شاهد ارتقای فرهنگ شهروندی باشیم که دستیابی به این امر با یک برنامه‌ریزی جامع ممکن می‌شود.
وی تصریح کرد: تا کنون 7 کنفرانس ملی مدیریت و برنامه‌ریزی شهری در مشهد برگزار شده  که هشتمین دوره این کنفرانس به دلیل تقارن با رویداد مشهدالرضا(ع)، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: 3 هدف در این کنفرانس دنبال می‌شود که یکی از آنها ایجاد تضارب آراء با مطرح ساختن دیدگاه‌ها و اندیشه‌های نخبگان جوامع مختلف است.
سرویها ادامه داد: با توجه به اینکه به دنبال مولفه‌های شهر اسلامی هستیم از بین مقاله‌های علمی مطرح شده، به مولفه‌ها و معیارهای پایتخت فرهنگی دست یابیم.
وی با اشاره به بهره‌گیری از تجربه‌های بین‌المللی و ملی در این همایش، اذعان کرد: اگر این تجربه‌ها را بومی کنیم به دانشی دست پیدا می‌کنیم که قبلا ازمون و خطای آن انجام شده است و در مرحله بعدی این موضوعات در شورای اسلامی شهر تبدیل به قوانین و مصوبات برای اجرا خواهد شد.
وی تاکید کرد: این کنفرانس باید ما را به هدف غایی که همان رضایت بیشتر مردم از انقلاب است برساند.
رییس کنفرانس بین المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد 2017  با اظهار تاسف از اینکه  30 سال از انقلاب می‌گذرد اما هنوز پیوند بین مدیران اجرایی و نخبگان علمی صورت نگرفته است،گفت: باید هنر ما این باشد که تفکر علمی و کانون‌های علمی و دانش بنیان که مرتبط با مدیریت شهری هستند را با مدیریت شهری نزدیک کنیم تا 500 خدمت ارائه شده به مردم از سوی شهرداری کم نقص‌تر به مردم ارائه شود و مناسبات موجود در یک شهر بزرگ باید علمی بشود تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار