دراولین نشست خبری شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی مطرح شد؛
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با انتقاد برخی از اعضای شورای شهر دوره چهارم به اعضای شورای شهر دوره سوم را غیرعادلانه دانست و گفت : در فاصله سال‌های 84 تا 92 که سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد فعال بود 1295 تومان اوراق مشارکت عرضه شد و در شورای چهارم و طی سال‌های 92 تا 96 مبلغ 3200 میلیارد تومان اوراق مشارکت و حدود 3 برابر زمان 8 ساله در مدت 4 سال عرضه شد و از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر مشهد درخواست داریم که به جای نقد غیرمنصفانه به عملکرد دوره قبل این شورا، عملکرد خود را به شکلی شفاف و صادقانه به مردم بیان کنند.
کد خبر: ۴۰۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 17 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا حیدری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  با انتقاد از اقدام شهردار مشهد در ترک  شهر در زمان بحرانی زلزله اخیر، افزود: اقدام سیدصولت مرتضوی در ترک شهر مشهد در زمان بحرانی پس از زلزله 16 فروردین ماه امسال کار پسندیده‌ای نبود، اما با شناختی که از وی داریم چنین اقدامی خارج از تصورهم نبود.
وی گفت : مرتضوی به عنوان نماینده حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشست جمنا در تهران حاضر شده بود، در صورتیکه خود رئیسی در مشهد ماند و به امور زلزله‌زدگان رسیدگی کرد؛ همچنین مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد هم عنوان کرده بود که  شهردار پس از اطمینان از امنیت کامل شهر مشهد، این شهر را ترک کرده که این سخن هم قابل پذیرش نبوده و نیست و مصداق آن پس‌لرزه‌های متعددی است که همچنان ادامه دارد و نگرانی‌های مردم پایان نیافته است.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با بیان اینکه در مجموع نظرسنجی‌های صورت‌گرفته نارضایتی بالای مردم از عملکرد چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: حمایت از عرصه‌های مختلف به‌ ویژه ورزش قهرمانی موجب سلامت، نشاط و شادابی اجتماعی و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود و در این زمینه نیز غفلت‌های زیادی در دوره مدیریت شهری 4 سال اخیر مشهد شد و متاسفانه  حمایتی از  طرف مسئولان شهرداری مشهد از تیم‌های لیگ برتری در رشته‌های مختلف که نماینده شهر و استان امام رضا(ع) بودند  در طی این مدت نبودیم.
حیدری گفت: در حوزه فرهنگی هم اقدام مناسبی در زمینه همگرایی توسعه شهری صورت  نگرفت  و متأسفانه به جای افزایش همگرایی شاهد افزایش واگرایی بودیم و در عرصه اقتصادی نیزبه جای  جذب و حفظ سرمایه‌گذار ، شاهد بودیم سرمایه‌گذار مشهدی به‌علت بی‌اعتمادی سرمایه خود را در مشهد هزینه نکند و اقدام به سرمایه‌گذاری در تهران، اصفهان، شیراز و دیگر شهرها بکند وما  باید کاری کنیم که یک تحرک جدی، ثمربخش و بدون توقف در حوزه اقتصاد شهری مشهد ایجاد بشود.
وی با انتقاد از صدور برخی‌ بیانیه‌ها در شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: از اقدامات مؤثر شورای فعلی تقدیر و تشکر می‌کنیم، اما این گلایه هم وجود دارد که شورا چه جایگاهی دارد که علیه مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، برجام و غیره بیانیه صادر کند؟ معتقدیم که هرگروهی باید در حوزه کاری و مدیریتی خود فعالیت کند و دخالتی در دیگر اموراتی که ارتباطی به آن مجموعه ندارد نداشته باشد.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: حدود 100 نفر در لیست اصلاح‌طلبان شورای اسلامی شهر مشهد هستند که از میان آن‌ها 15 نفر نهایی در روز 15 اردیبهشت ماه امسال معرفی می‌شوند  و شورای اصلاح‌طلبان متشکل از 34 حزب و 17 شخصیت حقیقی است  که این شورا در قالب یک پارلمان 51 نفره فعالیت می کنند.
وی با اشاره به وظایف این شورا گفت : شورای اصلاح طلبان ، جریان هماهنگی، نظارت بر شورای شهرستان‌ها و تهیه لیست انتخاباتی  را برعهده دارد ، زیرا گفتمان اصلاح‌طلبی برگرفته از آموزه‌های دینی بوده و جریان آن برگرفته از اصلاحات مورد نیاز در چهارچوب مسائل دینی و قانون با ارائه بهترین مدل و الگو می باشد.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در ایجاد تغییرات دارد، خاطرنشان کرد: مردم با حضور  پرشور خود با انتخاب فرد اصلح آینده‌ای موفق را رقم می‌زنند و مشارکت حداکثری خواسته مقام معظم رهبری  و همه مردم و مسئولان  است و برای مشارکت حداکثری ازعموم مردم جهت شرکت  پر شور در دو انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 دعوت خود را اعلام می کنیم.
حیدری با اشاره به اینکه  خواست ما اینست  که یک رقابت پویا و سالم در انتخابات پیش‌رو شکل بگیرد، تصریح کرد: می‌خواهیم که کلیدی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین اقدام در راه خدمت هرچه‌ شایسته‌ تر به مردم صورت پذیرد و امیدواریم که تمامی دست‌اندرکاران عرصه انتخابات شرایط یک انتخاب و رقابت سالم را به‌خوبی فراهم  آوردند.
وی تأکید کرد: برای اداره شهر مشهد راهبردهایی را تعریف کرده‌ایم و برنامه جامعی در این رابطه تدوین شده که به‌ زودی در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت و یکی از متغیرهای بسیار مهم داشتن یک لیست انتخاباتی است که در این رابطه از نخبگان و توانمندان تمامی جریانات تأثیرگذار دعوت به همکاری و همراهی کرده ایم.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی خاطر نشان کرد : حدود 100 نفر در لیست اصلاح‌طلبان شورای اسلامی شهر مشهد هستند که از میان آن‌ها 15 نفر نهایی در روز 15 اردیبهشت ماه امسال معرفی می‌شوند و در بحث لیست انتخاباتی روی هویت اصلاح‌طلبی تأکید داریم، اما به این معنا نیست که از شخصیت‌های توانمند و مستحق دعوت  نکنیم ، بلکه  آنچه مد نظر ماست اینست،  که همه به موضوع تغییر می‌‌اندیشند و برای آن تلاش می‌کنند.
حیدری با بیان اینکه هرگونه اقدامی با عنوان اصلاح‌طلبان خارج از چهارچوب ذکر شده مورد تأیید شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی نیست، گفت: مأموریت اصلی این شورا در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و برای انتخابات ریاست جمهوری هم شورای جداگانه ‌ای به ریاست حسین امینی تشکیل شده است.
وی افزود: در بحث تبلیغات انتخاباتی با یک شرایط نابرابر با گروه رقیب مواجه هستیم و امیدواریم که هیئت نظارت بر انتخابات در این زمینه عدالت کامل را اجرا کند تا زمان برای همه گروه‌ها مساوی و یکسان باشد.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در پایان  با اشاره به اینکه فعالیت این شورا موقتی است، بیان کرد: شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی تنها در زمان انتخابات و به جهت ایجاد همگرایی فعال شده است و پس از انتخابات به شرایط شورای هماهنگی که از قبل هم فعال بوده است باز می‌گردد.
حیدری در پایان گفت: اولویت های شهری را باز تعریف کنیم و به توسعه شهری مشهد کمک کنیم و تغییر جدی را از درون خود اعضای شورای شهر شروع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار