در اردوی جهادی بسیج رسانه صورت گرفت:
برگزاری تور یک روزه توسط بسیج رسانه خراسان رضوی با همکاری خانه مطبوعات و به تبع آن حضور جمعی از خبرنگاران و عکاسان در مناطق زلزله ‌زده فریمان روزی را رقم زد که طی آن اصحاب رسانه استان چهره محرومیت دورترین نقاط خراسان را که در غفلت نگاه مسئولان و اهل قلم گرد فراموشی بر ان نشسته بود از نزدیک به نظاره بنشینند.
کد خبر: ۴۰۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 16 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،در این روز اصحاب رسانه ضمن ابراز همدردی با روستائیان محروم ساکن در مناطق زلزله زده که داغ آوار سکونت گاه ساده خویش را بر دل داشتند پای صحبت و درد دل اهالی نشستند تا مشکلات آنان را در قالب عکس و خبر و گزارش به گوش مسئولان برسانند.
آنها گزارش های مسئولان را نیز شنیدند که از همان ساعات اولیه در مناطق زلزله زده حضور و همچنان لباس خدمت به تن داشتند تا هیچ صدای یاری از جانب مردم حادثه دیده بی جواب نماند.  
سرهنگ پاسدار حسین شمس فرمانده سپاه ناحیه فریمان که پیش از حضور خبرنگاران بارها در این منطقه حضور پیدا کرده بود در میانه بازدید در جمع خبرنگاران قرار گرفت و با اشاره به اقدام سریع نیروهای تحت امرش در امدادرسانی به زلزله زدگان افزود: سپاه و  بسیج در قالب 15 اکیپ در کنار نیروهای امداد رسان هلال احمر با حضور در مناطق زلزله زده از همان ساعات اول وارد عرصه حفاظت از جان و مال حادثه ‌دیدگان و کمک به امداد و نجات و آوار برداری شدند.
وی با بیان اینکه نیروهای بسیج و سپاه همچنان در کنار روستاییان به خدمتگذاری خود در 13 روستای زلزله زده ادامه می‌دهند تاکید کرد: پایوران و جمعی از بسیجیان این ناحیه از ابتدا تا کنون درآواربرداری و بیرون آوردن اثاثیه منازل در کنار روستاییان  بوده و به آنها کمک می‌کنند.
وی همچنین از برقراری گشت‌های ایست و بازرسی در این مناطق خبر داد و گفت: در این راستا  دو نفر سودجو از این فرصت استفاده کرده بودند و با لباس آتش‌نشانی قصد سرقت منازل زلزله‌زدگان در منطقه روستای دوقلعه براشک را داشتند که شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند همچنین از سرقت میراث باستانی در یکی از روستاها جلوگیری شد و سارق نیز دستگیر شد.
سرهنگ شمس با اشاره به توزیع 5 وعده غذای گرم بین 13 روستا زلزله‌زده و همچنین توزیع مواد غذایی از سوی آستان قدس رضوی به روستاییان در مناطق زلزله زده توسط بسیجیان از اعزام روحانیون به این منطقه نیز یاد کرد که با برگزاری محافل معنوی باعث ارامش  مردم در بحبوبه هیجانات ناشی از زلزله شدند.
وی از احداث سرویس های بهداشتی و حمام در مناطق زلزله گفت که انجام شده ولی همچنان بنا به تقاضای مردم باید ادامه  پیدا کند تا کمبودها جبران شود.
در نیمه روز و بعد از نماز در روستای دو قلعه براشک به همت بسیج رسانه و خانه مطبوعات فضایی معنوی برای خبرنگاران فراهم شد تا در کنار مردم و مسئولین در مراسم دعا با مداحی حاج احمد واعظی و قربانزاده شرکت کنند و از درخت پر برکت معنویت میوه آرامش بچینند.
بعد از نماز و ناهار در جمع صمیمانه ای که مسئولان و مردم را در کنار هم پای خوان نعمت الهی نشانده بود، عباس محمدیان، مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی به خبرنگاران گفت که خدمت‌رسانی و کمک به زلزله زدگان  یکی از اولویت های بسیج رسانه است.
وی سپس به همراه اعضای بسیج رسانه استان به توزیع کتاب و برخی اقلام فرهنگی بین روستاییان مشغول شدند تا خستگی روزهای کسالت اور مردم بحران زده را اندکی مرهم بگذارند.
رییس خانه مطبوعات خراسان رضوی هم با بیان این که دستگاه های مختلف تمام ابزار و امکانات خود را برای خدمات رسانی بسیج کرده اند معتقد بود اصحاب رسانه تمامی تلاش خود را برای انعکاس مشکلات حادثه‌دیدگان به‌کار بسته‌اند تا اقدامات و کمک های سازمان های متولی به درستی به سر منزل مقصود برسد.  گشت و گذار  خبرنگاران تا غروب در کوچه و پس کوچه های مخروبه روستاها ادامه یافت تا هیچ چیز از نگاه تیز بین عکاسان و خبرنگاران جا نماند. شاید  همت به جان برکفان بسبج سازندگی و صداهایی که  به حرمت قلم شنیده می شود فردایی بهتر  برای مردم مستضعف که صاحبان اصلی این انقلاب هستند در راه باشد.
خبرنگار: زهرا طوسی/تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار