با تصویب هیئت وزیران ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و کارمندان دولت برای سال ۱۳۹۶ تعیین شد.
کد خبر: ۴۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 16 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،با تصویب هیئت وزیران ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و کارمندان دولت برای سال ۱۳۹۶ تعیین شد.
۱- ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای سال ۱۳۹۶ به میزان بیست و چهار هزار و یکصد و چهل و چهار (۱۴۴ر۲۴) ریال تعیین می شود.
۲- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال ۱۳۹۶ به میزان یکهزار و ششصد و نود و پنج (۶۹۵ر۱) ریال تعیین می شود.
تبصره- در اجرای بند (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، کلیه کارکنانی که پس از اعمال ضریب مذکور، حقوق و مزایای مستمر آنها کمتر از ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (۰۰۰ر۳۵۰ر۱۰) ریال شود به ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (۰۰۰ر۳۵۰ر۱۰) ریال افزایش می یابد.
۳- افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب ۱۳۹۴- و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۶ به میزان ده درصد (۱۰%) تعیین می شود.
تبصره – رعایت مفاد مواد (۷۵) و (۸۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳- الزامی است.
 ۴- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۶ به میزان ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (۰۰۰ر۳۵۰ر۱۰) ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.
تبصره–  اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و کارمندان شاغل در پست های سیاسی وزارت امور خارجه از شمول حداکثر این بند مستثنی می باشند.
۵- حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۶ به میزان شش میلیون و ششصد هزار (۰۰۰ر۶۰۰ر۶) ریال تعیین می‏شود که با احتساب فوق العاده های موضوع ماده (۶) قانون یادشده (فوق العاده جذب و فوق‏العاده ویژه طرح مسیر ارتقای شغلی) این میزان نباید کمتر از ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (۰۰۰ر۳۵۰ر۱۰) ریال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار