مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: تمهیدات ویژه برای تردد مردم در ایام چراغ‌برات تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۴۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 28 May 2015
حسن کریمدادی در نشستی خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مردم مشهد در ایام ولادت امام زمان(عج) و چراغ‌برات به آرامستان‌ها مراجعه می‌کنند در همین راستا تدابیر ویژه در بهشت رضا(ع) و بیشتر در مباحث ترافیکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 10 پارکینگ اختصاصی ویژه خودروهای شخصی اختصاص یافته که 26 هزار متر مربع برای این فضا در نظر گرفته شده و همچنین برای راهنمایی مردم 50 نیرو فعالیت می‌کنند و سه درب نیز برای ورودی مردم به آرامستان در نظر گرفته شده است.

کریمدادی بیان داشت: در حوزه عمرانی نیز پروژه‌هایی که سبب ترافیک در بهشت رضا(ع) می‌شد را به طور موقت تعطیل کردیم و یک راه جدید نیز برای خروج مردم در بهشت رضا(ع) در نظر گرفتیم و هشت غرفه فرهنگی نیز برای مردم در این آرامستان در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: آتش‌نشانی و اورژانس نیز برای این ایام در نظر گرفته شده و ما پیش‌بینی می‌کنیم که در سه روز نیمه شعبان یک میلیون‌ و 200 هزار نفر از مردم به آرامستان بهشت رضا(ع) مراجعه کنند، همچنین 256 دستگاه اتوبوس برای انتقال مردم به بهشت رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

کریمدادی اظهار کرد: هر قبر در آرامستان بهشت رضا(ع) برای ما با هزینه تملک و اجاره به 380 هزار تا 400 هزار تومان می‌رسد و به صورت نهایی با شست‌وشو و سایر خدمات به 708 هزار تومان دریافت می‌شود و با بیمارستان امام رضا(ع) توافق کردیم که ما بتوانیم از ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) و قائم (عج) استفاده کنیم و یک مجموعه خدماتی را برای شست و شوی اموات راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: آرامستان دوم با نام بهشت رضوان آماده افتتاح در پایان خرداد است و ما به دنبال این هستیم تا کیفیت خدمات آن را ارتقا دهیم و 8 هزار درخت در این آرامستان کاشته شده و آسفالت نیز انجام شده است و هزار و 130 قبر در این آرامستان احداث شده به طوری که بیش از 4 میلیارد تومان در سال گذشته در این آرامستان هزینه شده است.

کریمدادی گفت: اگر بخواهیم حقوق افرادی که در بهشت رضا(ع) کار می‌کنند را تا 30 درصد افزایش دهیم تنها ماهانه 70 میلیون تومان باید در نظر گرفته شود که البته افزایش حقوق 30 درصدی برای حفارها و غسال‌ها منظور شده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد یادآور شد: در دو ماه نخست امسال در شهر مشهد شاهد رشد 6.7 درصدی مرگ و میر بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار