تکذیب خبر تعطیلی داروگر
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تکذیب خبر تعطیلی کارخانه تولیدی داروگر گفت: این کارخانه روال عادی تولید خود را طی می کند و در فرصت تعطیلی های فروردین ماه برنامه بهسازی و نوسازی خود را دنبال کرده است.
کد خبر: ۴۰۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ 10 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از فرتاک نیوز، در چند روز گذشته اخباری درباره تعطیلی کارخانه داروگر در شبکه های اجتماعی منتشر شد و حتی برخی رسانه ها در گفت و گو با افرادی که مدعی کار در این کارخانه بودند، نوشتند کارگران به مرخصی اجباری فرستاده شده اند و داروگر تعطیل است.
در برخی کانال های تلگرامی نیز تصاویری از ساختمان دفتر مرکزی داروگر در تهران منتشر شد که گویا در ساعت پایان کار اداری این ساختمان تهیه شده بود.
امروز (دوشنبه) پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نوشت: این رسانه ها می خواهند به افکار عمومی القا کنند که داروگر با قدمتی چند ده ساله به دلیل مشکلات تولید تعطیل شده و کارگرانش بیکار شده اند و به قول این رسانه ها، سونامی تعطیلی کارخانه ها در کشور ادامه دارد!
در همین زمینه، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران گفت: داروگر برند بزرگ و معتبری است و هیچ مشکلی در عرصه تولید ندارد.
«محمدرضا مس فروش» افزود: پس از انتشار این خبر با وجود اینکه از نزدیک به همه مسائل کارخانه های استان اشراف داریم باز برای اطمینان، بررسی های کاملی درباره کارخانه تولیدی داروگر انجام شد؛ زیرا وظیفه قانونی ما حمایت از تولید و اشتغال در کشور است.
وی اضافه کرد: کارخانه بزرگ داروگر یکی از بهترین واحدهای تولیدی فعال کشور به شمار می رود که در سال گذشته افزایش تولید داشته است و به هیچ عنوان تعدیل، کاهش یا اخراج نیرو ندارد.
به گفته این مسوول، داروگر روال عادی تولید خود را طی می کند و در فرصت تعطیلی های فروردین ماه برنامه بهسازی و نوسازی خود را سپری کرده تا بتواند با توان بیشتری در چرخه تولید محصولات مطلوب گام بردارد.
مدیرعامل مجتمع تولیدی داروگر نیز گفت: هدف از انتشار این خبرها ایجاد فضای یاس و تردید در جامعه و مغایر با فرامین رهبر معظم انقلاب در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» است.
بیژن اسماعیلی اضافه کرد: رفتار صحیح آن بود که رسانه ها پیش از انتشار این خبر، درستی آن را از مدیران جویا می شدند.
وی افزود: این گونه برخوردهای رسانه ای با توجه به سختی ها و تنگناهای بخش تولید، اندک رمق باقیمانده در کالبد صنعت را نیز از بین می برد.
مدیرعامل هلدینگ داروگر ادامه داد: انتشار این خبر نه فقط جنبه حمایتی از کارگر را ندارد که سبب بی اعتمادی عمومی در سرمایه گذاری صنعتی شده و مشکلات را بیشتر می کند.
وی پرسید: چگونه ممکن است مجموعه ای که 60 درصد بازار شوینده، آرایشی و بهداشتی را تامین می کند تعطیل شود؟
اسماعیلی بهسازی و نوسازی تجهیزات (اورهال) را نیاز سالیانه همه کارخانه های صنعتی دانست و افزود: آیا ممکن است خط تولید پودر لباسشویی ما با تولید روزانه هزارها تن یا دستگاه شاپوی تخم مرغی ما با تولید روزانه بیش از یکصد تن، به تعمیر سالیانه نیازی نداشته باشد؟
اسماعیلی تاکید کرد «در تلاشیم با کاهش تعطیلی ها و افزایش بهره گیری از فرصت ها تولید را از سر گرفته و پرتوان تر از پیش در چرخه تولید فعالیت کنیم».
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار