مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت: 2 هزار و 400 بقعه متبرکه در سراسر کشور میزبان طرح آرامش بهاری است که از این تعداد 118 بقعه در خراسان رضوی قراردارند که در ایام نوروز طرج آرامش بهاری در 108 بقعه، اجرا می شود.
کد خبر: ۳۹۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 20 March 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی گفت:  ششمین طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 14 فروردین درسراسرکشور برگزار می شود.
وی افزود: طرح آرامش بهاری در 108 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود و در طی برگزاری این طرح  58 دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی، 22 غرفه نمایشگاهی ارائه دهنده محصولات فرهنگی و برگزاری مسابقات فرهنگی در 52 بقعه متبرکه، انجام می شود.
احمدزاده خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت در 79 بقعه متبرکه، برپایی 31 غرفه عفاف و حجاب، برگزاری 239 سخنرانی در 73 بقعه متبرکه  از دیگر برنامه های این طرح است.
وی افزود: امکان اسکان 2هزار و 995 نفر روز در 60 بقعه با  ظرفیت 4هزار و 300 نفر روز در 400 حسینیه  وجود دارد که  خدمت‌رسانی 24 ساعته خادمان بقاع متبرکه در 3 شیفت 8 ساعتی  انجام می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره طرح آرامش بهاری که در ایام نوروز 95  برگزار شد ، در مجموع یک میلیون و 810 هزار نفر استقبال کردند که یک میلیون و 765 هزار و 110 نفر زائران ایرانی و 44 هزار 890 نفر زائران غیرایرانی بودند و بیش از این میزان برای نوروز 96 پیش‌بینی شده است.
درادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی درباره آمارهای ارائه شده طرح آرامش بهاری افزود: آمار ارائه شده دقیق و واقعی است، چون درشهرستانها بقاع را مجزا بررسی می کنند و ظرفیت های هر بقعه را می سنجند و آمار را ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: برای زائرسراها مبلغ جزیی از زائران دریافت می شود،زیرا بقاع متبرکه محل کسب درآمد نیست و صرف هزینه های خود بقعه و بهسازی فضا و امکانات می شود، اما نرخ اتحادیه ای دراین مورد وجود ندارد.
معاون فرهنگی اوقاف پس از آمارارائه شده و پیش بینی آمار جدید زائران نوروز 96 کفت: نمی توان روی این پیش بینی آمار، قسم حضرت عباس خورد، بعد از پایان طرح آرامش بهاری می توان آمار دقیقی ارائه داد.
ایزدی درپایان گفت: طبق اساسنامه  زائرسراهای بقاع متبرکه ، زمین های زائرسرا باید وقف بشوند تا ملک خصوصی نباشد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار