سردار نظری در بازدید از واحدهای صنعتی مطرح کرد:
فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس مدیریت انقلابی از مهمترین راهکارهای عبور از وضع موجود اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی جامعه است.
کد خبر: ۳۹۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 18 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، سردار یعقوبعلی نظری در بازدید از واحدهای صنعتی شرکت «مهتا رنگ توس» ضمن تبریک فرا رسیدن بهار فاطمی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه حضور ما در چنین فضایی مبتنی بر وظایف اداری و رسمی نیست؛ اما با توجه به رویکرد واحدهای صنعتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بنا داریم هر آنچه که از ما ساخته است را به میدان بیاوریم و عملیاتی کنیم.
 
ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس مدیریت انقلابی و پرهیز از خوداستعماری/ نمایشگاه‌های تولیدات ملی را نزدیک منازل مردم برپا کنیم 
 
* مصونیتِ نهفته در اقتصاد مقاومتی
 
وی با اشاره به مزایای اقتصاد مقاومتی در بهبود شرایط معیشتی جامعه و مصون‌ماندن از نوسانات مضر بازارهای بیگانه، تأکید کرد: بی‌تردید اقتصاد مقاومتی تنها راهکار مؤثر است که می‌تواند ما را از گرفتاری‌های موجود نجات دهد و حرکت در مسیر شکوفایی اقتصادی را سرعت ببخشد.
 
سردار نظری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی علاوه بر آنکه در حوزه رونق داخلی با مصونیت ِ نهفته‌ای آمیخته است؛ در عین حال حرکت توسعه‌ای صادرات را در پی دارد و براساس آن می‌توانیم پس از خودکفایی، از مرزهای ملی فراتر رفته و همانطور که انقلاب اسلامی توانسته در مناطق و نقاط مختلف جهان به نحو مثبتی اثرگذار شود، در سایر عرصه‌ها و بازارها نیز تأثیرگذار باشیم.
 
* لزوم حاکمیت مدیریت انقلابی بر امور
 
فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام «مدیریت انقلابی» را عامل مهمی در پیشبرد اهداف و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: هرجا که روحیه بسیجی و مدیریت انقلابی حاکم شد، در آنجا توانستیم به توفیقات فراوانی دست پیدا کنیم و مدیریت انقلابی نیز مبتنی بر معیارهایی نظیر تلاش، جهاد و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بدون توجه به بیگانگان است. امیدواریم چنین روحیه‌ای در مدیران سطوح مختلف حاکم باشد و براین اساس بتوانیم مسائل متعدد را با همین روحیه حل کنیم.
 
وی گفت: در حال حاضر اقشار مختلف جامعه مدیریت انقلابی را در موضوعات مختلف مربوط به انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنند که در حوزه اقتصاد نیز باید همینگونه رفتار کرد و امور را به سرانجام رساند. نباید خودتخریبی و خوداستعماری کرد؛ ما وقتی میل به کالای خارجی داشته باشیم یقیناً تولیدکنندگان و صنعت‌گرانِ خودمان دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند آنچنان که باید بدرخشند و محصولات خود را به بازارها روانه کنند.
 
* حمایت از تولید و صنعت، راه‌حل مشکلات

 
سردار نظری با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی به اقتصاد مقاومتی و اهمیت خوداتکایی توجه دارند، تصریح کرد: لازم است مسئولان بالادستی نیز در کنار تولیدکنندگان به این امر بیش از پیش توجه داشته باشند؛ در چنین شرایطی اگر در حوزه حمایت و پشتیبانی تصمیمات لازم گرفته شد بخش اعظمی از مشکلات رفع خواهد شد. درخواست ما این است که مسئولان استانی تصمیمات لازم را بگیرند و در این زمینه به حمایت ویژه از تولیدکنندگان و صنعت‌گران بپردازند.
 
* فرهنگسازی صحیح در تبلیغ تولیدات ملی
 
فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام گفت: فرهنگسازی در تبلیغ تولیدات ملی باید به صورت مشخص و حساب‌شده از سوی همه دست‌اندرکاران باشد؛ باید از کلی‌گویی عبور کنیم و کارها را به نحو مشخصی انجام داد. ضرورت تبلیغات آنجا اهمیت پیدا می‌کند که گاهی از تولیدات داخلی خبر نداریم و از جمله راهکارهای موجود در این زمینه، برپایی نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای است؛ به صورتی‌که این نمایشگاه‌ها هرچند کوچک اما در حوالی منازل مردم برپا شود تا مصرف‌کننده علاوه بر آگاهی از وجود تولیدات با کیفیت و مناسب داخلی، بتواند ارزش بالای این تولیدات را درک کند و خود را به استفاده از محصولات ملی و حمایت از تولید داخلی ملزم کند.
 
* رونق اقتصادی نیازمند اهتمام مسئولان
 
سردار نظری در پایان تأکید کرد: حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی نیازمند اهتمام همه مسئولان است و امیدواریم با تلاش، همت و مدیریت انقلابی از وضع موجود در حوزه اقتصاد عبور کنیم و بدون تردید براساس مدیریت انقلابی می‌توان به این مهم دست یافت و رونق اقتصادی را در واقعیت‌های جامعه مشاهده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار