شهردار ثامن با بیان اینکه سرانه فضای سبزمنطقه ثامن کمترین سرانه مشهد است گفت:سرانه فضای سبز این منطقه 4.3 مترمربع برای هر شهروند است و 13 هزار و 900 مترمربع مجوز ساخت باغ بام ( فضای سبز روی پشت بام‌ها) صادر شده که 4 هزار مترمربع باغ‌بام در قالب 6 پروژه احداث شده است.
کد خبر: ۳۹۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱ 17 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمود عیدی در نشست خبری روز گذشته در سالن جلسات شهرداری منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: 180 سرمایه‌گذار در منطقه ثامن فعال هستند که به طور غیرمستقیم با شهرداری ثامن وارد مذاکره شدند که بیشترین سرمایه‌گذاری های منطقه ثامن توسط برخی اعراب و به‌خصوص مسلمانان پاکستان و کویت است.
 
منطقه ثامن کمترین سرانه فضای سبز مشهد را دارد / خیابانهای اطراف حرم رضوی در آغاز بهار عطرافشانی می‌شود / حریم حرم امام رضا(ع) آسیب‌پذیرترین منطقه مشهد در برابر زلزله / اعراب و مسلمانان پاکستان و کویت درصدر سرمایه‌گذاران پیرامون حرم رضوی / عدم تحقق درخواست 1000 میلیارد تومانی تسهیلات پروژه‌های منطقه ثامن از دولت یازدهم 
 
طرح نوسازی بافت فرسوده ثامن در محدوده ای به وسعت 310 هکتار به چهار قطاع بزرگ تقسیم می شود و 30 درصد از این مساحت به احداث فضاهای عمومی اختصاص یافته است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل ملکی در عرصه سال 90 به فکر افتادیم کمبود عرصه را با کمک دانشگاه تهران جبران کنیم و طرح جامع ما را به سمت احداث باغ بام برد.
 
عیدی درباره ناامنی بافت های فرسوده منطقه ثامن گفت: 50 درصد بافت هست و همه بافت مانند کامیاب باقدمت زیاد یا پیاده رو های منطقه ایمن نیست و به‌طور کلی بافت فرسوده ریزدانگی دارد که نیازمند بازسازی و مناسب‌سازی است.
 
شهردار ثامن از عطر افشانی خیابان نواب  و شیرازی ، منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) توسط دستگاه‌های عطرافشان در ابتدای سال 96 خبر داد و گفت: این عطر افشانی با هدف ایجاد فضای معنوی برای زائران با 25 دستگاه به ارزش 70 میلیون تومان ، برای اولین سال در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 50 درصد هزینه نصب این دستگاهها انجام شده است.
 
عیدی همچنین به اجرای طرح های آسیب شناسی  با همکاری سایر بخشها مانند دادستانی، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، آتش‌نشانی و مالکان این منطقه فرسوده اشاره کرد و گفت: این طرح در حال پیگیری است و معاونت پیشگیری از جرم با پرونده های قضایی ورود می کند و برای  ایمنی ساختمانها، املاک مدنظر پس از خالی شدن از حضور مالک تخریب می شود.
 
شهردارثامن با اعلام این خبر که 4 هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت فرسوده این منطقه مورد نیازاست،درباره زمان بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم و منطقه ثامن گفت: طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن از حدود 20 سال پیش آغاز شده و این طرح هم‌اکنون با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که در بخش انتفاعی پروژه بیش از 400 پروژه تعریف شده و هم‌اکنون 180 پروژه از این تعداد در دست اجراست.
 
عیدی با بیان این‌که امسال 180 میلیارد تومان آزادسازی ملک صورت گرفته است، تصریح کرد: 670 میلیارد تومان نیز تحقق از بودجه 800 میلیارد تومانی در سال جاری انجام شد.
 
شهردار منطقه ثامن در ادامه  گفت: در دولت یازدهم درخواست اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ادامه پروژه‌های نوسازی را داشتیم که تاکنون این درخواست به  نتیجه نرسیده است.
 
عیدی، منطقه ثامن را از آسیب‌پذیرترین مناطق شهری خواند که در برابر زلزله آسیب‌پذیر است.
 
وی با بیان اینکه می‌کوشیم اجرای طرح بازسازی این منطقه را سرعت بخشیم، ادامه داد: 2هزار و 500 میلیارد تومان برای املاک در مسیر و بافت فرسوده باید در نظر بگیریم تا خریداری شوند اما حداکثر اعتبار ما برای این حوزه حدود 250 میلیارد تومان است
 
شهردار منطقه ثامن در پایان  با بیان این‌که پنج المان در این منطقه به‌مناسبت استقبال از بهار 96 نصب می‌شود، گفت: اسکان زائران متقاضی در این منطقه در مجموعه ورزشی وحدت با ظرفیت 300 نفر صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار