شهردار مشهد در پاسخ به سئوال خبرنگار تابناک رضوی درباره عملکرد روزنامه شهرآرا با بودجه سالانه حدود 10 میلیارد تومان، گفت: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، رغبت عمومی به روزنامه‌ها در حال کاهش است اما من به طور کلی از روزنامه شهرآرا رضایت دارم.
کد خبر: ۳۹۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۱ 12 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید صولت مرتضوی در نشست خبری شهرداری مشهد در آستانه نوروز در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک رضوی که از او پرسید «  عملکرد روزنامه شهرداری، شهرآرا را در یکی دو سال اخیر با بودجه سالانه حدود 10 میلیارد تومان چطور ارزیابی می‌کنید؟! و آیا از تعداد نسخه های فروش این روزنامه در دکه های مطبوعاتی - نه روزنامه هایی که رایگان در بعضی تاکسی‌ها و اتوبوسها و بازارهای شهرداری توزیع می‌شود - خبر دارید؟ و آیا فکر می‌کنید توانسته پل ارتباطی خوبی میان مدیران شهرداری و شهروندان (مردم) باشد ؟! »، از عملکرد این روزنامه به طور کلی ابراز رضایت کرد.
 
شهردار مشهد درباره عملکرد روزنامه شهرآرا در سال‌های اخیر با توجه به هزینه کرد سالیانه حدود 10 میلیارد تومان، گفت: در مقام مقایسه با گذشته، از نظر شکلی و ماهوی احساسم این است که شهرآرا بالغ‌تر شده و هر روز بهتر از دیروز می شود و این‌که چقدر به عنوان روزنامه‌ای متعلق به مردم توانسته رضایت مردم را فراهم کند باید به سنجش بگذاریم.
 
شهردار مشهد: از روزنامه شهرداری رضایت دارم اما رضایت مردم را باید سنجید 
 
وی افزود: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، رغبت عمومی به روزنامه‌ها به نظر من در حال کاهش است و در این شرایط مدیریت روزنامه، کار بسیار دشواری شده اما روزنامه شهرآرا به نظر من از نظر شکلی و ماهوی رشد داشته و من به طور کلی از این روزنامه رضایت دارم.
 
مرتضوی البته هیچ اشاره‌ای به وضعیت فروش و میزان مخاطبان حقیقی این روزنامه و توفیقش در جذب آگهی و حتی دریافت مبالغ آگهی‌های خودش و رسیدن به خودکفایی، نکرد.
 
وی درباره اتفاقات اخیر و مواجهه تندش با یکی از خبرنگاران گفت: یک دفعه خبرنگار محترم هزینه تبلیغات پروژه قطار شهری را سوال می‌کند 6 میلیارد تومان؟ آقای شهردارهم دیگرعصبانی می‌شود و  با تب 35-36 درجه جواب می‌دهد و مقداری هم بین ما شکراب می‌شود.
 
شهردار مشهد افزود: البته من از آن خبرنگار گلایه ندارم، ابدا از هیچ خبرنگاری گلایه ندارم و تحسین می‌کنم خواهر و برادرمان را که توانستند من را عصبانی کنند، بالاخره این هم هنر است و هنر می‌خواهد ولی به خدا قسم این نیست.
 
 مرتضوی با بیان اینکه شهرداری در صدا و سیما به اندازه سه نیم صفحه روزنامه هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: من هیچ‌وقت به دنبال اثبات خودم نبوده‌ام و این برنامه‌ها تنها در جهت معرفی فعالیت‌های شهرداری بوده است.

وی اظهار کرد: صداوسیما از بنده تبلیغ نکرده و فقط این اقدام مهم را تبلیغ کرده است، البته من در ارتباط با اتفاقات اخیر گله از خبرنگاران ندارم و تنها گله من از رسانه‌های وابسته به دولت است.
 
 شهردار درباره روزنامه خراسان، اظهار کرد: گلایه من از روزنامه خراسان است که ادعای استقلال دارد و از منابع عمومی استفاده می‌کند؛ آقای احدیان از وقتی آمدند، اینجوری شده ،  کلاه خود را قاضی کنید. من مخلص خبرنگاران خراسان هم هستم.
 
وی سپس ابراز تعجب کرد که نمی دانم چرا تیم رسانه‌ای دولت شهرداری مشهد را رقیب خود می‌داند و  این برخورد بعد از انتخابات مجلس به شدت افزایش یافته است!
 
وی همچنین با بیان اینکه صدا و سیما رسالت خودش را، درتبلیغ کارآمدی نظام می‌داند. ادامه داد: به عنوان مثال در سفر رئیس جمهور گفتند چندین پروژه به ارزش 710 میلیارد تومان افتتاح شد، خب خدا راشکر، همه رسانه‌ها به این موضوع پرداختند، تمام شبکه ها، اخبار20:30 و نمی‌دانم شبکه‌های مختلف دیگر که وظیفه شان است.
 
شهردار ضمن اظهارعلاقه به همه خبرنگاران، درباره انحصارآگهی و تبلیغات به روزنامه شهرآرا گفت: ما نگاه خاص و ویژه‌ای به یک رسانه خاص نداریم و همیشه تأکید من توزیع آگهی بین تمام روزنامه‌ها و سایت‌های خبری بوده که امیدواریم در سال آینده توجه بیشتری به این مهم شود و اگر تاکنون غیرازاین بوده از شما عذرخواهی می کنم.
 
معاون اسبق سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه همه چیز را سیاسی نکنید، گفت: من از زمانیکه استاندار شدم تا امروز فقط در یک جلسه شرکت کردم که مهمان ویژه بودم و بعد از آن‌هم از همه تشکل هایی که عضو آن بودم، استعفاء دادم.
 
 وی در پاسخ به سوالی درمورد حضور وی در دوره بعدی شهرداری مشهد، گفت: اگر بگویم نه! این کفران نعمت است؛ اما قطعا شورای آینده باید به فکر شهردار جدید باشد. هرکسی یک ظرفیتی دارد و از ظرفیت من استفاده شد.
 
وی درباره  جبران درآمدهای شهرداری با توجه به کاهش صدور پروانه در طی سالیان گذشته گفت: 54 درصد صدور پروانه کاهش یافته و البته درآمدهای ما به این میزان کاهش نیافته و خوشبختانه شهرداری درآمدهای پایداری خوبی تعریف کرده از جمله عوارض مقرر در قانون و خوشبختانه تخلفات ساختمانی به گزارش دبیر کمیسیون ماده 100 نسبت به سال 91 و 92 حدود 70 درصد کاهش یافته از طرفی نیز صرفه‌جویی به شدت در طی 3 سال گذشته مورد توجه بوده است.

شهردار مشهد افزود: در سال 92 بودجه جاری شهرداری 950 میلیارد تومان بوده و باید به طور معمول سالانه 20 درصد افزایش می‌یافت و امروز یابد بالغ‌بر 1500 میلیارد تومان بود اما در 11 ماهه نخست امسال با صرفه‌جویی‌های صورت گرفته هنوز به مبلغ 950 میلیارد تومان سال 92 نرسیده همچنین قدر و سهم شهرداری مشهد در پروژه‌های مشارکتی افزایش یافته است.

 مرتضوی در باره توجه بیشتر به سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در طی 3 سال گذشته از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، آتش‌نشانی مشهد تجهیز شده و همان تجهیزات مدرن و رشادت‌های همکاران ما در این سازمان نقش مهمی در اطفای حریق برج سلمان داشت.

شهردار مشهد درباره افزایش ساعت کاری قطار شهری مشهد در ایام تعطیلات نوروز گفت: در سال جدید زمان سرویس‌دهی خط یک قطار شهری مشهد به ویژه برای ایستگاه فرودگاه افزایش می‌یابد ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم ساعت کاری خط 2 را نیز افزایش دهیم.

وی درپایان ضمن حلالیت خواستن از خبرنگاران درباره مقدار هزینه ها گفت: هزینه ها را از آقای جلیلی  و کاظمی بپرسید و به اسم من بزنید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
لطفا پول بیت المال که باید صرف شهر مقدس مشهد شود با این همه کوچه و خیابان با اسفالت های خراب را صرفه چاپ روزنامه ای که همه میدانند با آنکه رایگان توزیع میگردد ولی خواننده ندارد با وجود دو روزنامه دیگر که در مشهد چاپ میشودجایز و شرعی می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار