رضا رفیع به بیان توضیحاتی درباره هفتمین سری از برنامه «قند پهلو» که قرار است نوروز امسال از شبکه آموزش سیما پخش شود، پرداخت.
کد خبر: ۳۹۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 11 March 2017

به گزارش تابناک : سردبیر و مجری برنامه «قندپهلو» درباره تغییرات هفتمین سری از برنامه «قهدپهلو» اظهار کرد: به تبع کمبود بودجه‌ای که کل سازمان صداوسیما درگیر آن است، ما هم نتوانستیم تغییرات ساختاری آنچنانی که برنامه را متفاوت کند، داشته باشیم؛ اما قرار است در محتوا و نوع آیتم‌های برنامه تغییراتی را اعمال می‌کنیم. چراکه وقتی این مشکلات باشد، مقداری دست ما هم بسته می‌شود و در واقع دست به عصا حرکت می‌کنیم و به همین خاطر هم با توجه به اینکه اصل برنامه «قند پهلو» محتوا است، تغییراتی در این زمینه ایجاد می‌کنیم.

او یادآور شد: از ابتدای این مجموعه تلاشمان این بود که در انتخاب شرکت‌کنندگان بیشتر توجه‌مان به استان‌ها و شهرهای دور باشد؛ که با توجه به تسهیلات مجازی این امکان بیشتر برای ما فراهم شد تا در این مسیر راحت‌تر به هدفمان برسیم؛ در نهایت در این سری جدید هم از ۱۶ نفر شرکت‌کننده فقط یک نفر از تهران حضور دارد.      

رفیع با بیان اینکه سطح برنامه را شرکت‌کنندگان با نوع رقابتی که با هم دارند مشخص می‌کنند، گفت: هر کسی در یک سطحی ار توانایی قرار دارد و یک شکلی از اجرا را برای خوانش شعر خود انتخاب می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که نحوه حضور شرکت‌کنندگان در تعیین سطح هر برنامه نقش عمده‌ای بازی می‌کند که امیدواریم این دوره به خاطر پراکندگی استعدادهای مختلف که از نقاط گوناگون کشور در برنامه حضور پیدا می‌کنند، برنامه متنوع با سطح خوبی داشته باشیم.

سردبیر و مجری برنامه «قندپهلو» در پاسخ به این پرسش که آیا این سری از برنامه متاثر از حال و هوای نوروزی است، بیان کرد: ما معمولاً سعی می‌کنیم که مناسبت‌ها و شراط زمانی خیلی روی محتوای برنامه تاثیری نگذارد تا بعدها بتوانیم آن را بازپخش کنیم؛ اما از آنجا که نوروز به نوعی با ادبیات و شعر ما گره خورده است و اغلب شعرا نوروزیه و شعرهای بهاری دارند، بخش‌هایی از «قندپهلو» نوروز امسال هم به شعرهای بهاری و نوروزی اختصاص دارد. 

رفیع همچنین یادآور شد: عده‌ای از اهل طنز با کمترین بودجه و با کمترین توقع برنامه «قندپهلو» را تولید کردند که خدا را شکر هم اکنون از گستره مخاطبان وسیعی برخوردار است و مسؤولان کشوری و مردم از طبقات گوناگون با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. همچنین از افتخارات این برنامه است که شخص رهبری نیز به گفته خودشان این برنامه را پیگیری کرده‌اند. به همین دلایل هم به نظرم سازمان باید بیش از اینها «قندپهلو» را حمایت کند و امکاناتی را در اختیار آن قرار دهد.

او در پایان سخنانش «قندپهلو» را بستری مناسب برای ترویج ادبیات و فرهنگ ایرانی برشمرد و گفت: این برنامه به مردم ما یادآوی می‌کند که می‌توانند با استفاده از شوخ‌طبعی‌های ساده و خواندن شعر با لبخند در کنار هم زندگی کنند.

همچنین امیر قمیشی، تهیه‌کننده برنامه «قندپهلو» در سخنانی اظهار کرد: در این سری از برنامه قرار است در حوزه  محتوا، دکور و تیتراژ و موسیقی برنامه تغییراتی ایجاد شود. همچنین ممکن است در مورادی از داور مهمان نیز در برنامه استفاده کنیم. اما تغییرات بیشتر در حوزه محتوا به وجود آمده است و این بار نام‌ها و بهانه‌های دیگری برای سرودن وجود دارد. 

او اظهار کرد: هفتمین سری از برنامه «قندپهلو» در ۱۵ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای و از ۲۸ اسفند راهی آنتن شبکه آموزش سیما می‌شود؛ همچنین ساعت برنامه به کنداکتور مجازی سیما که تلاش می‌کند برنامه‌های پرخاطب با هم هم‌پوشی داشته باشد، بستگی دارد و هنوز دقیقا مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، همچنین اعلام شد، محمد بحرانی که این روزها مشغول صداپیشگی در مجموعه «کلاه قرمزی و پسرخاله» است، به جمع دست اندرکاران «قند پهلو» ویژه نوروز ۹۶ پیوست.

قمیشی در این زمینه گفته است: محمد بحرانی که پیش از این نیز در مجموعه‌های «لبخند تهران» و «لبخند صلواتی» سابقه همکاری در آیتم‌های نمایشنامه‌خوانی را با این تیم داشته، در بخش جدید «قند پهلو» با نام «وضعیت بحرانی» حضور دارد، که به پیشنهاد و طبع نازک رضا رفیع نامگذاری شده است.

وی افزود: بحرانی در این آیتم هرشب به بازخوانی نثرهای طنز منتشر شده در بازار نشر سال ۹۵ خواهد پرداخت.




منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار