کد خبر: ۳۹۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 11 March 2017
این استخرها دارای شن سفید ساحلی، آب های نیلگون و یک فضای بسیار وسیع برای شنا و آب بازی هستند و البته برخی از مزاحمت های موجود در طبیعت را هم حذف کرده اند. به عنوان مثال هیچ جلبکی در این استخرها وجود ندارد. این استخرهای وسیع و گسترده – که برخی آن را از لحاظ فنی، تالاب های ساخت بشر می نامند – در حقیقت شگفتی هایی هستند که با سواحل زیبایی که در آغوش طبیعت هستند، به رقابت می پردازند.
آیا فکر می کنید هیچ شنایی مثل شنا کردن در دریا لذت بخش نیست؟ برخی از بزرگترین استخرهای جهان، سواحل دریا را به مبارزه می طلبند. این استخرها دارای شن سفید ساحلی، آب های نیلگون و یک فضای بسیار وسیع برای شنا و آب بازی هستند و البته برخی از مزاحمت های موجود در طبیعت را هم حذف کرده اند؛ برای نمونه، هیچ جلبکی در این استخرها وجود ندارد. این استخرهای وسیع و گسترده – که برخی آن را از لحاظ فنی، تالاب های ساخت بشر می نامند – در حقیقت شگفتی هایی هستند که با سواحل زیبایی که در آغوش طبیعت هستند، به رقابت می پردازند.

با تابناک باتو همراه شوید تا به شش استخر بزرگ جهان در روی کره زمین نگاهی بیندازیم.

تالاب (استخر) کریستال (Crystal) در مصر
 
 این استخرها هرگز شلوغ نمی شوند!

یک تاج جواهر در بالای این لیست قرار دارد و آن هم استخر کریستال مصر است. تالاب کریستال با وسعت 120 هزار متر مربع به عنوان بخشی از هتل لوکس و توریستی شرم الشیخ، در وسط صحرای مصر ساخته شده است. بر اساس اعلام ثبت رکوردهای جهانی گینس، تالاب کریستال بزرگترین استخر آب شور جهان است. وسعت ساحل شنی سفید و طبیعی این استخر از وسعت 27 زمین فوتبال هم بیشتر است.

این استخر در کمال ناباوری برای طراحی سازگار با طبیعت و محیط، مورد تحسین قرار گرفته است و با سیستم آب شیرین کن خود به این ناحیه نیز کمک می کند.

استخر سن آلفونسو دل مار (San Alfonso Del Mar) در شیلی


 این استخرها هرگز شلوغ نمی شوند!
 
این تالاب روشن مثل کریستال در تفرجگاه اختصاصی سن آلفونسو دل مار در کشور شیلی، اولین رکورد گینس به عنوان بزرگترین استخر ساخت بشر در جهان را به نام خود ثبت کرده بود تا اینکه توسط پسر عموی مصری خود از تخت پادشاهی به پایین کشیده شد. این استخر در نزدیکی شهر سانتیاگو واقع شده است. این تالاب با داشتن آب های نیلگون، به شدت شبیه سواحل طبیعی و زیبای این منطقه است. البته دمای آب این تالاب چند درجه گرم تر از دمای آب دریای اطراف آن است.
این استخر همچون یک تکه کوچک جدا شده از دریای کارائیب است که در سواحل مرکزی کشور شیلی قرار دارد.

استخر ماها ساموتر (MahaSamutr) در تایلند

 
 این استخرها هرگز شلوغ نمی شوند!

تالاب ماها ساموتر در تایلند آن قدر بزرگ است که می توان در آن قایق سواری کرد. این استخر در یک کلوب بیرون شهری بزرگ در کنار زنجیره ای از خانه های ویلایی قرار دارد. این تالاب به اندازه هشت زمین فوتبال طول دارد اما چیزی که این استخر را مورد توجه قرار می دهد، حدود آن است. با وجود اینکه بخشی از این تالاب شبیه سواحل شنی طبیعی این منطقه است، سایر نواحی این استخر شبیه به سکونتگاه های کوچک سنتی است.

گودترین نقطه این استخر حدود 2.5 متر عمق دارد. استخر ماها ساموتر به گردشگران خود این امکان را می دهد که دریای اختصاصی خود را داشته باشند و از قایق سواری، کایاک سواری و پدل بورد سواری در اینجا لذت ببرند.

استخر لاس بریساس (Las Brisas) در شیلی

 
 این استخرها هرگز شلوغ نمی شوند!

تالاب لاس بریساس که مستقیم در مجاورت دریای شیلی قرار گرفته و همان رنگ های آبی طبیعی را که چند متر آن طرف تر از این استخر دیده می شوند، به گردشگران خود ارائه می دهد. این تالاب با مساحت دو هکتار که آب شوری دارد، در فهرست بزرگترین استخرهای جهان قرار می گیرد. آب های شفاف به رنگ زمرد کبود، همرنگ آب استخرهای مسابقات المپیک، تمام سطح این ناحیه را پوشانده است.

استخر لاگونا باهیا (Laguna Bahia) در شیلی


این استخرها هرگز شلوغ نمی شوند! 

استخر لاگونا باهیا دقیقاً نرسیده به تالاب سان آلفونسو دل مار، در یک تفرجگاه بیش از حد استاندارد واقع شده است و شما می توانید بدون خارج شدن از این مجموعه، در این مکان به موج سواری و پادل بورد سواری بپردازید. این استخر با مساحت 14 هزار متر مربع در میان ساختمان های این تفرجگاه، انحنا پیدا کرده و فضاهای استراحت کنار استخر بسیاری را برای گردشگران خود تدارک دیده است.

استخر مارینا سندز اسکایپارک (Marina Sands Skypark) در سنگاپور


این استخرها هرگز شلوغ نمی شوند! 

استخر مارینا سندز اسکایپارک به عنوان بزرگترین استخر روی پشت بام با دید ابدی، چشم انداز خیره کننده و نابی را از کرانه پر شکوه آسمان سنگاپور به گردشگران خود ارائه می دهد. این استخر از اطراف توسط دریا احاطه شده است. وسعت این استخر نیز مانند دید ابدی آن است. طول این استخر سه برابر طول استخرهای مسابقات شنای المپیک است. این استخر در طبقه 57 قرار دارد. شما می توانید در تخت های محل استراحت این استخر که تا نیمه زیر آب فرو رفته اند، دراز بکشید و از حمام آفتاب لذت ببرید و به ایکاروس پسر دایدالوس فخر بفروشید!
 
این استخرها هرگز شلوغ نمی شوند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار