رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مراسم تجلیل از فعالان گروه مشاوران جوان فرصتی را فراهم آورده تا افراد در کنار یکدیگر به کمک مدیران بیایند و به اشتراک عقیده در خصوص مدیریت شهری برسند.
کد خبر: ۳۹۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 09 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمد کمال سرویهادر مراسم تقدیر از جوانان فعال در حوزه مدیریت شهری با عنوان "قدر جوانی" که در فرهنگ‌سرای شهر زیبا و ایمن برگزار گردید؛ 
اظهار کرد: باید ارتباط مدیران شهری با جوانان نهادینه شود زیرا آنان موتور محرک هستند.
وی تصریح کرد: گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با ساخت تارنمای شورا یاوران گام بزرگی در جهت از بین بردن فاصله میان شهروندان و شورای اسلامی شهر مشهد برداشت.
سرویها با اشاره به تغییر جمعیت روستاها و شهرها و ضرورت تحول روابط شهرنشینی عنوان کرد: انقلاب زمانی به پیروزی رسید که ۷۰ درصد جمعیت کشور، روستانشین بودند اما اکنون فقط ۷۰ درصد جمعیت در ۸ کلان‌شهر زندگی می‌کنند. در چنین شرایطی باید روابط شهرنشینی را نیز  تغییر داد.
این مقام مسوول بیان کرد: هیچ یک از دولت‌ها قوانینی که برای شوراها دیده شده را به آن‌ها تفویض اختیار نکرده است. متاسفانه شوراها هم به بلوغ نرسیده‌اند.
سرویها از تعامل سازنده شورای چهارم شهر مشهد با دیگر دستگاه‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه شورای چهارم تعامل سازنده‌ای را با دیگر دستگاه‌های مشهد برقرار کرده و در جلسات خود از دیگر مدیران شهری دعوت به عمل می‌آورد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فعالیت جدی تشکل‌های فرهنگی حاشیه شهر افزود: تشکل‌های فرهنگی حاشیه شهر مشهد بسیار فعال شده‌اند. اکنون در گوشه و کنار حاشیه مشهد ۴۵ سالن ورزشی و فرهنگی با همکاری شهرداری و سپاه ساخته شده است.
سرویها پیرامون مشارکت مردم در اجرای پروژ‌های عمرانی و شهری تاکید کرد: ۵ تا ۱۰ درصد از بودجه‌های عمرانی شهرداری صرف پروژه‌هایی خواهد شد که مردم پیشنهاد آن را داده باشند.
گروه مشاوران جوان به خودکفایی نیروی انسانی می‌رسد
در ادامه این مراسم، هادی قاسم‌پور، مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد نیز رسیدن به خودکفایی این گروه در حوزه نیروی انسانی را ضروری دانست و اظهار کرد: امید است گروه مشاوران جوان به خودکفایی کامل در تمامی عرصه‌ها دست یابد و بتواند تیم کاملی از متخصصان رشته‌های مختلف از فعالان را در درون خود داشته باشد.
وی از بارگذاری مجدد سامانه ایده‌شهر توسط اعضای گروه مشاوران جوان خبر داد و گفت: بارگذاری مجدد سامانه ایده‌شهر به عهده ایده‌پردازان گذاشته شده است. این سامانه جایزه دوم خشت طلایی را به خود اختصاص داده و به یک برند جهانی تبدیل شده است. همچنین از سامانه انگلیسی آن به زودی رونمایی خواهد شد.
مشاور شهردار مشهد در امور جوانان بیان کرد: کلاس‌های متنوعی برای افزایش توانمندی اعضا برگزار می‌شود. اکنون کلاس مهارت‌های زندگی و روش تحقیق در حال برگزاری است و اعضای گروه و فعالان می‌توانند به صورت رایگان از این کلاس‌ها بهره‌مند گردند.
قاسم‌پور تاکید کرد: البته وجود نواقصی کوچک، غیر قابل انکار است که جوانان فعال و ایده‌پرداز با کمک به ما در جهت حل مسایل و مشکلات به صورت خواست و مطالبه عمومی و ارایه به شهرداری که یک ابرسازمان است، می‌توانند یاری دهنده مدیریت شهری باشند.
گفتنی است: در مراسم قدر جوانی از 150 جوان فعال در حوزه مدیریت شهری با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار