رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه گفت: هنوز اصل 44 به طور واقعی در کشور محقق نشده است.
کد خبر: ۳۸۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 26 February 2017
تابناك رضوي به نقل از پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: امیر محمودزاده در یک نشست خبری با بیان اینکه سخن رهبر معظم انقلاب درباره اجرای اصل 44 همچنان بر روی زمین مانده است افزود: هنوز این اصل به طور واقعی محقق نشده و ما هنوز نتوانسته‌ایم اصل 44 قانون اساسی را به طور کامل اجرا کنیم.
وی سپس با اشاره به اینکه کشور باید برای خلاصی از رکود اقتصادی به رکود خلاقیت و پژوهش پایان دهد گفت: نگاه کشور در زمینه صادرات باید مبتنی بر پژوهش باشد.
محمودزاده در ادامه به برگزاری «همایش تفکر خلاق، سرمایه‌گذاری و توسعه» که در روزهای 9 و 10 اسفند در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: در این همایش قرار است بر 3 محور شامل فعال‌سازی گردشگری دریایی، رونق محیط کسب و کار و تسریع در روند پیشرفت و توسعه متمرکز شویم.
این مسئول ادامه داد: در همایش فوق سرمایه‌گذارانی از کشورهای حوزه «آ.سه.آن» مثل مالزی و سنگاپور و نیز میهمانی از کشورهای دیگر همچون فنلاند دعوت شده‌اند. همچنین نمایندگان 35 اتاق بازرگانی کشور و نیز نمایندگان بانک‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری در همایش مذکور حضور دارند.
وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم در همایش فوق رونق محیط کسب و کار است افزود: در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها به دلیل رکود اقتصادی در مرحله فروپاشیدن است و ما در این همایش قصد داریم راهکار بهبود این فضا را ارائه کنیم.
در این نشست خبرنگار کیهان از محمودزاده پرسید بسیاری از شرکت‌های خارجی در دوره بعد از برجام فقط به ایران آمده‌اند ولی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند شما چه ضمانت اجرایی دارید که شرکت‌های خارجی که به همایش دعوت کرده‌اید حتما در ایران سرمایه‌گذاری کنند؟
رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه پاسخ داد: ضمانت اجرایی عملکرد دوسویه است. یعنی به همان اندازه که شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند شرکت‌های ایرانی هم در کشور مذکور سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
وی در عین حال با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور تاکید کرد بهترین نسخه برای درمان اقتصاد کشور را رهبر معظم انقلاب نوشته‌اند که فرموده‌اند صادرات باید پژوهشی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار