مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی بیان کرد:
مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد گفت: مشهد یک شهر سه میلیون نفری با پذیرش 20 میلیون زائر در سال است؛ برای نجات این شهر از آلودگی زیست محیطی باید فرهنگ تفکیک زباله از مبدا نهادینه شود.
کد خبر: ۳۷۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 15 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، مجید ظریف بیان کرد: فرهنگ تفکیک زباله از مبدا زمانی درمیان شهروندان فرهنگ‌سازی خواهدشد که برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزشی صورت گیرد. ما باطراحی شعار«ماآشغال نیستیم»  از طرف زباله‌ها سعی کردیم اهمیت و ارزش واقعی این زباله‌های قابل تفکیک را یادآوری کنیم.
ظریف در ادامه یادآور شد: تاکنون 35 رولاپ، 15 بیلبورد و 70سازه موقت   در سطح شهر با شعار «ماآشغال نیستیم »   اکران شده است که جمعا 120المان وبنرمختلف طراحی واجرا شده است.  
 
نمایش خیابانی در میادین شهر برای ترویج تفکیک زباله
وی با تاکید بر اینکه درجهت ترویج فرهنگ تفکیک زباله ازمبدا  در سطح شهر طرح‌های  میدانی نیز در نظر گرفته شده است؛ گفت : درهمین راستا ظرف روزهای آتی در نقاط پرتردد شهر ومیادین اصلی باحضورتعدادی ازهنرمندان و افراد علاقمند به محیط زیست راه‌های  حل بحران زیست محیطی  درقالب  نمایش‌های  زیبایی خیابانی با استفاده از  ماکت بزرگ  زمین و سطح اشغال زمین از زباله  و عدم توجه به مشکلات ناشی از تفکیک را به صورت واضح نمایش می‌دهند.
وی گفت: متاسفانه مشهد، این کلان‌شهر مذهبی روزبه روز بیشتر درگیر مشکلات پسماند وتفکیک  زباله می‌شود و این در حالی است که یکی از روش‌های کاهش سطح این آلاینده‌های زیست محیطی در شهری چون مشهد ایجاد فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله‌سازی است.
 ظریف در ادامه با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدا یکی از دغدغه‌های مدیریتی سازمان‌های مربوطه  شهرداری  است؛ بیان کرد: درهمین راستا  بنرها والمان‌های مختلف برای آشنایی هرچه  بیشتر مردم با تفکیک زباله ازمبدا و مشکلات ناشی از تفکیک نشدن این مواد باارزش دورریختنی  شهر اکران  شدتا باآموزش های بصری این مهم محقق شود.
 
یک جمع‌آوری شیک ویژه‌ی زباله‌های تفکیک شده
مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرحی دیگری نیز برای نشان دادن ارزش واقعی زباله‌ها به ویژه زباله‌های تفکیک شده طراحی کرده‌ایم؛ بیان کرد: برای نشان دادن ارزش وطلایی بودن  تفکیک زباله از مبدا  درمدت زمان محدود مامورینی با با ماشین‌های فاخر ولباس‌های زیبا اقدام به جمع آوری زباله های تفکیک شده در سطح شهراز شهروندان خواهند کرد.
 وی در خصوص اجرای طرح مذکور بیان کرد : اجرای این طرح طلایی در سطح شهر، مسبب نگاه ارزشی به روند کاهش زباله و تشویق مردم به فرهنگ تفکیک زباله از مبدا  خواهدشد.
وی در پایان با اشاره به اهمیت زمان اجرای این طرح با  نزدیک بودن ایام عید نوروز بیان  کرد: اغلب  زباله‌های ایجادشده و قابل تفکیک  با توجه به استقبال مردم در خصوص برپایی جشن نوروز و به اصطلاح خانه تکانی بیشتر می شود وامید داریم با اجرای این طرح در سطح شهر شهروندان این فرهنگ سازی انجام شود .
همچنین مجید ظریف متذکر شد:اجرای این طرح از26 بهمن ماه لغایت 15اسفند به مدت 20روز در سطح شهر اکران می‌شود و ما امیدواریم اثرات مثبت فرهنگ سازی این طرح با اجرای مناسب تفکیک سازی از مبدا توسط شهروندان عملی شود. وی در پایان افزود: سامانه ارتباط تلفنی 137، پایگاه اینترنتی در این زمینه فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار