سئوال مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ؛
پس از اعتراض اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی به اضافه شدن شرط ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای عضویت در این خانه،مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی هم تغيير اساسنامه خانه هاي مطبوعات توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به نام اصلاح در زماني كه چند ماهي بیشتر به پايان كار دولت نمانده، سئوال برانگیز دانست.
کد خبر: ۳۷۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۸ 14 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، عباس محمدیان درجمع نخبگان رسانه ای و شورای سیاستگذاران رسانه های استان که در محل دفتر بسیج رسانه در مشهد، برگزار شد افزود: رسانه ها همواره به عنوان ركن چهارم دموكراسي یا مشروطیت و انعكاس دهنده صداي مردم و جامعه مطرح بوده و هست و اگر اقدامي اين جايگاه را خدشه دار کند بروكراسي جايگاه دموكراسي را خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: رسانه ها زماني مي توانند زبان گوياي جامعه باشند كه آزادي عقيده و بيان و عمل داشته باشند.
محمدیان افزود: نظارت بر فعاليت حاكميت و دولتها از جمله وظايف ذاتي  رسانه هاست و اگر اين وظايف به هر نحو تحت الشعاع قرار گرفته و يا از رسانه ها سلب شود، رسانه تبديل به كالبدي بي‌روح و تحت اختيار دولت‌ها قرار گرفته كه شاهد مثال آن را در رسانه هاي غربي مي توان ديد.
مسئول سازمان بیسج رسانه خراسان رضوی گفت: رعايت اخلاق حرفه اي،‌ رعايت بي‌طرفي و همه آنچه رسانه ها به صورت حرفه‌اي به عنوان ابزار از آن به منظور انتقال اخبار و اطلاعات و اعتماد رسانه ي عمومي استفاده مي كنند زماني معنا پيدا مي كند كه اصحاب رسانه در عملكرد خود آزاد باشند و روند فعاليت‌شان به آنها ديكته نشود.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات يكي از مكان‌هاي مامن و مرجع اصحاب رسانه که در سالهاي اخير معرفی شده که فعاليت‌هاي متنوعي را تجربه كرده و با فراز و فرودهايي جايگاهی را بين خبرنگاران و اصحاب قلم ايجاد كرده است.
محمدیان گفت:اين مجموعه غير دولتي و مستقل  سعي كرده تا به منظور زمينه سازي آموزشي،‌ رفاه و پشتيباني از  فعاليت‌هاي اصحاب رسانه آنان را تحت پوشش چتر حمايتي خود قرار دهد.
وی افزود: شعار نوشته نشده خانه مطبوعات تلاش بي منت براي حفظ و ارتقاء شان اصحاب رسانه بوده که در اين مسير نيز تا حدودي موفق بوده است.
مسئول سازمان بیسج رسانه خراسان رضوی ادمه داد: تغيير اساسنامه خانه هاي مطبوعات توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با نام اصلاح اساسنامه آن هم در زماني كه چند ماهي به پايان كار دولت نمانده علامت سوال بزرگي را در اذهان ايجاد كرده است.
وی با طرح این پرسش که  آيا در طول سه سال و اندي قبل وزارت ارشاد توجهي به اشكالات اساسنامه نداشته است گفت: آیا تا كنون اين جايگاه مهم موضوعيتي براي مسئولان اين وزارتخانه نداشته است!؟
محمدیان ادامه داد: ضرورتي كه توجه به آن بايد مد نظر قرار گيرد خدشه دار كردن شان اصحاب رسانه با اين كار است،زيرا ديكته كردن عملكرد به اصحاب رسانه و قلم عملي نادرست و محكوم است.
وی گفت: تاكيد به اين مهم ضروري است كه اگر اصحاب رسانه جايگاه خود را درك كنند و توجه آنان از اين موضوع منحرف شود، افراد مجموعه‌هايي خارج از دايره خودشان برايشان تصميم خواهند گرفت و آنان را تحت سيطره خود قرار خواهند داد .
 محمدیان افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه عملكرد معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد اسلامي در تغيير مفاد اساسنامه را محكوم كرده و آن را عملي مغاير با قانون آزادي در مطبوعات مي دانيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار