در نشست خبری دومین کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی مطرح شد:
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی در پنجم اسفند ماه سال جاری در تالار ابن سینای این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 13 February 2017
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام والمسلمين مهدی ابراهیمی امروز در نشست خبری دومین کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی که در ساختمان مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به این مطلب که برنامه ریزی برای برگزاری این کنگره از حدود یک سال پیش آغاز شد، گفت: سال گذشته مجری برگزاری این کنگره دانشگاه فردوسی مشهد بود و امسال نیز برگزاری این کنگره بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذاشته شد.

وجود 363 شهید دانشجو در خراسان رضوی 
 
 وی گسترش فرهنگ علم و جهاد، تقویت مدیریت جهادی مدیران، تلاش مستمر در امور علمی و درک نیاز و شناخت زمان را از جمله محورهای این کنگره برشمرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: زمانی که مراکز علمی وارد تجلیل از شهدا می‌شوند شکل و انتظارات متفاوت می‌شود و بسیار ارزشمند است کسانی که با کسوت علمی وارد مجموعه دانشگاهی شدند و در نهایت با شهادت بیرون رفتند مورد تجلیل قرار گیرند.

حجت الاسلام ابراهیمی به ویژگی خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به دیگر دانشگاه اشاره و این ویژگی خاص را در تامین سلامت جامعه دانست و ادامه داد: امید است بتوانیم نوآوری‌هایی که توسط این دانشجویان جهادگر به ویژه در عرصه سلامت مردم و خاصه رزمندگان دوران دفاع مقدس شده است را به صورت مکتوب ارائه کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه سخنان خود به نحوه انتقال اهداف و اندیشه‌های شهدا به دانشجویان اشاره و تصریح کرد: ادبیات جدیدی که امروز در نسل جدید وجود دارد بسیار متفاوت‌تر از ادبیات رزمندگان است که ما باید بتوانیم با استفاده از ادبیات نسل فعلی آرمان‌ها و اندیشه‌های شهدا را به آنان مخابره کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی ضمن یادآوری این نکته که دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاهی است که در زمینه تجلیل از شهدای مدافع حرم فعالیت می‌کند، بیان داشت: همچنین برنامه‌هایی که برگزار کردیم در سطح کشور بی‌نظیر است.
 

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: دومین کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی پنجم اسفند ماه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ساعت 17:30 برگزار خواهد شد.


وجود 363 شهید دانشجو در خراسان رضوی

در ادامه این نشست مسعود حجتی، مسئول دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی با بیان این موضوع که خراسان رضوی دارای 363 شهید دانشجو است، ابراز داشت: این شهدا به سه قشر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم تقسیم می‌شوند که از این تعداد 9 شهید مدافع حرم و هفت شهید شهدای ترور دوران انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی شهادت در حین تحصیل را تعریف شهید دانشجو خواند و تاکید کرد: با توجه به این تعریف دبیرخانه باید شهدایی را شهید دانشجو معرفی می‌کردند که در دوران تحصیل به شهادت می‌رسیدند که همین امر کار ما را سخت می‌کرد؛ چراکه بخشی از این شهدا در خارج از این استان زندگی می‌کردند و محل تحصیل آنان در استان بود و بخشی ساکن این استان و شاغل به تحصیل در دیگر استان‌ها بودند که کار را پیچیده می‌کرد.

مسئول دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی ضمن پیشرو خواندن خراسان رضوی در میان سایر استان‌ها در خصوص تعداد شهدای دانشجوی مدافع حرم، خاطرنشان کرد: طی دیداری که اعضای کنگره شهدای دانشجو با مقام معظم رهبری در سال 93 داشتند، ایشان در خصوص تفاوت میان کنگره شهدای دانشجو با دیگر کنگره شهدا تاکید کردند و همین تاکیدات بود که وظیفه اعضای کنگره را سنگین‌تر کرد.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود به تولیدات این کنگره اشاره و اضافه کرد: تهیه نرم افزار چند رسانه‌ای شهدای خراسان رضوی و نسخه دوم نرم افزار موبایلی، تهیه اینفوگرافیک، نمایشگاه و فلش کارت با محوریت شاخصه‌های تفکر بسیجی و کارهای فرهنگی در دانشگاه، فرهنگ جهادی در سیره شهیدان و غیره، تدوین کتاب شهدای دانشجو، تهیه مستند و کلیپ برای پخش در صدا و سیما برای شهدای دانشجو و شهدای مدافع حرم، تهیه اولین مستند شهدای دانشجو مدافع حرم، تولیدات رادیویی تحت عنوان «رادیو شیدایی»، آماده شدن پادکست رادیویی برای 15 شهید و تولید نمایشگاه گرافیکی سبک زندگی شهدای دانشجو از جمله تولیدات این کنگره است.

در ادامه این مراسم شریفی، مسئول تربیت بدنی علوم پزشکی مشهد به برنامه‌های ورزشی کنگره شهدای دانشجو اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی برای برگزاری این مسابقات از آذر ماه سال جاری آغاز شد و قرار بر این شد که در دو بخش خواهران و برادران این مسابقات را برگزار کنیم.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی در پنجم اسفند ماه سال جاری در تالار ابن سینای این دانشگاه خبر داد.

وی با اشاره به این نکته که این مسابقات تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، تصریح کرد: آمادگی جسمانی، تیراندازی، تنیس، شنا، دارت و طناب کشی از جمله عناوین این مسابقات است.

ارسال 400 اثر به جشنواره فرهنگی شیدایی

در ادامه امین جوانشیر، دبیر جشنواره فرهنگی- هنری شیدایی در خصوص این جشنواره گفت: 400 اثر در بخش‌های ادبی و هنرهای صوتی و تصویری به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که از این تعداد 180 اثر هنرهای صوتی و تصویری و 220 اثر مربوط به هنرهای ادبی است.

وی با بیان این موضوع که آثار ارسالی هشت برابر آثار ارسالی سال گذشته است، اضافه کرد: فراخوان ارسال آثار 20 آبان ماه سال جاری به دانشگاه‌ها ارسال شد و شرکت کنندگان تا 20 بهمن ماه برای ارسال آثار خود فرصت داشتند.

دبیر جشنواره فرهنگی- هنری شیدایی ابراز داشت: انتخاب آثار منتخب روز گذشته آغاز شده  تا به امروز ادامه دارد و از روز سه شنبه 26 بهمن ماه انتخاب آثار برتر آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی در پایان به تفاوت‌های دومین جشنواره فرهنگی- هنری شیدایی نسبت به دور نخست آن اشاره کرد و بیان داشت: در این جشنواره علاوه بر بخش دانشجویی سه بخش دیگر از جمله بخش‌های عمومی، ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و پرسنل دانشگاه‌های خراسان رضوی و خانوادهایشان اضافه شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار