شروعی برای اشتباهات کمتر ؛
دانش آموزان سوم ابتدایی مشهد با برپایی جشنی نمادین، با مدادهای خود خداحافظی کرده و خودکار نویسی را تجربه کردند.
کد خبر: ۳۷۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 10 February 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی ، طبق عرف آموزش و پرورش، دانش آموزان در اواسط سال تحصیلی پایه سوم دبستان، مداد را به کنار گذاشته و نوشتن با خودکار را آغاز می کنند. امسال نیز همزمان با دهه فجر و حضور گرم دانش آموزان و اولیاء آنها این جشن با شوری مضاعف همراه شد.
 
دانش آموزان این پایه با دلنوشته ها و نقاشی های خود به صورت نمادین، نوشتن با مداد را به کنار گذاشته و با علم به این موضوع که پس از این، کمتر باید اشتباه کنند، خودکار به دست می گیرند.
 
زهره اکبریه معلم پایه سوم دبستان پسرانه بشیر که 23 سال سابقه کار را در کارنامه خود دارد، دراین باره می گوید: دانش آموزان بارها از من می پرسیدند چرا دخترها در کلاس سوم جشن تکلیف دارند ولی پسرها نه و درپاسخ، تفاوت سن تکلیف در پسرها و دخترها را برایشان توضیح می دادم و کم کم این موضوع به ذهنم خطور کرد که جشن خودکار برای پسرها در پایه سوم، علاوه بر جاذبه های یک جشن، می تواند به کارکرد جشن تکلیف برای دختران نیز نزدیک شود و اکنون 3 سال است که این جشن را در مدرسه برپا می کنیم.
 
 
اکبریه ادامه می دهد: هدف ما از این جشن، تداعی این موضوع در ذهن بچه هاست که همزمان با کنار گذاشتن مداد و به دست گرفتن خودکار، درنظر داشته باشند که آنها نیز در سن 9 سالگی باید بیشتر مراقب رفتارهای خود باشند و به مرور بیاموزند که شاید همیشه نتوانند با یک پاک کن اشتباهات خود را پاک کنند.
 
علیرضا دیمه کار دانش آموز کلاس سوم، درباره خداحافظی با مدادش چنین می گوید: از اینکه باید کم کم از مداد خوبم خداحافظی کنم خیلی ناراحتم ولی از طرفی هم خوشحالم چون با دوست جدیدی به نام خودکار آشنا می شوم. نوشتن با خودکار کمی سخت است و اگر کلمه ای را درست ننویسم دیگر پاک نمی شود.
 
محمد ماهان خلیلی دیگر دانش آموز این کلاس نیز با یادآوری از روز اولی که مداد در دست گرفت، می گوید: با مداد، نوشتن را آموختم، خوشنویسی و نقاشی کردم و حالا که بزرگتر شده ام باید با یار دیگری به نام خودکار، شروع به نوشتن کنم و یاد بگیرم چگونه می توان با خودکار همانند مداد، زیبا و خوانا نوشت.
 
امیرعلی رضوی نیز درباره نوشتن با خودکار می گوید: دیگر نمی توانم مثل گذشته به راحتی با پاک کن غلطهایم را پاک کنم و باید خیلی مواظب باشم که اشتباه ننویسم.
 
خداحافظ مداد ، سلام خودکار 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار