مدیرکل راه آهن خراسان رضوی:
نخستین نمازخانه کشور با پروتکل هوشمندسازی ساختمان در ایستگاه سلام خراسان رضوي به بهره برداری رسيد.
کد خبر: ۳۷۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 10 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، همزمان با ايام دهه فجر و با حضور مدیر کل امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی، مدیر کل خدمات ایستگاهی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مشاور و بازرس ویژه مدیرعامل راه اهن جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی ، نخستین نمازخانه کشور با پروتکل هوشمندسازی ساختمان در ایستگاه سلام به بهره برداری رسید.
محمد هادی ضیایی مهر، مدير كل راه آهن خراسان رضوي گفت: اجرای راه آهن مشهد- بافق حلقه مفقوده کاهش ترانزیتی بود که مسیر ریلی 800 کیلومتری بندرعباس را به دنبال داشت.
وی افزود: پرترددترین مسیر ریلی کشور، مسیر تهران – مشهد است که  اقدامات ارزشمندی برای خدمت رسانی به زایرین دراین زمینه انجام شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی، با بیان اینکه بازسازی مسیر رفت و برگشت در دو خط تهران مشهد سرعت 160 کیلومتر را برای قطارها فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: ارتقاء این مسیر ریلی را به سه برابر افزایش دادیم.
ضیایی مهر، با اعلام این خبر که فاصله اعزام قطارها را از 30 دقیقه به 16 دقیقه و در آینده ای  نزدیک به کمتر از 10 دقیقه کاهش می دهیم، گفت: زمان اعزام قطارها پشت سر هم نیز به حدود یک دقیقه می رسد.
وی افزود: با حمایت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر سرعت قطارها حداقل 140 تا 160 کیلومتر و زمان سیر قطارها از 13 ساعت به 10 و نیم ساعت رسیده که این زمان برای قطارهای سریع السیر به هشت ساعت رسیده است.
مدیرکل راه آهن  خراسان رضوی، درباره احداث و توسعه  نمازخانه ها در ایستگاههای راه آهن گفت: در راه آهن خراسان رضوی پنج باب نمازخانه را با هزینه معادل سه میلیارد تومان توسعه و بازسازی کردیم و پنج باب نمازخانه نیز در مرحله احداث داریم.
وی درباره نمازخانه افتتاح شده ایستگاه سلام افزود: این نمازخانه به مساحت  یک هزار متر مربع و 4 هزار و 500 متر سکو با اعتباری بالغ بر40 میلیارد ریال از محل اعتبارات راه آهن جمهوری اسلامی جهت ترویج فریضه دینی نماز و رفاه حال مسافرین و زائرین بارگاه امام رضا(ع) ایجاد شده است.
ضیایی مهر خاطر نشان کرد: پیاده سازی سیستم هوشمند با هدف بهینه سازی مصرف انرژی، افزایش کیفیت خدمات رسانی به مسافرین، کنترل و مانیتورینگ مرکزی، کاهش خطاهای نیروی انسانی از جمله مولفه های این نمازخانه است.
وی هدف دیگر از احداث و بازسازی نمازخانه های ایستگاههای راه آهن را پندافند غیرعامل ذکر کرد و افزود: برای این ایستگاه مساحت بزرگی پیش بینی شده که در صورت مشکل در ایستگاه قطار مشهد، از آن می توان برای اعزام مسافر استفاده کرد.
درادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمين امرالله سبحانی نیا، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی ، گفت: در ارزیابی که ستاد اقامه نماز از سازمانها دارد، به این نکته توجه می کند که کدام سازمان در راستای فرامین رهبری و توسعه فرهنگ نماز توجه نشان داده و در خروجی کار سازمانشان مشخص است.
وی حاضران را به یکدلی در جهان اسلام که لازمه دنیای امروز است فراخواند و افزود: راه آهن خراسان رضوی، درکشور همیشه مورد تشویق بوده است، زیرا ترویج فرهنگ نماز در کنار کار اداری، یک اقدام ارزشی است که پرسنل راه آهن خراسان رضوی افتخار خادمی زایران امام رضا(ع) را دارند.
درادامه سید حمید موسوی، مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: ایران درحوزه سخت افزاری راه آهن جمهوری اسلامی جایگاه خوبی دارد، باتوجه به اینکه شرایط فعلی شرایط مطلوبی است، اما هنوز نياز به کار مضاعف هست.
وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی های غربی همگام با توسعه یافتگی به ایران وارد شده است، اما نیاز است که این تکنولوژی با محوریت اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی مورد توجه قراربگیرد.
سپس امیر بهادر عبدالمحمدی، مدیر کل خدمات ایستگاهی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه برقی سازی قطار تهران- مشهد در دستورکار قراردارد.
وی افزود: امروز دومین نمازخانه هوشمند امروز درکشور به بهره برداری رسید و تاکنون برای احداث نمازخانه 35 میلیارد تومان درکشور هزینه شده است.
عبدالمحمدی در ادامه از احداث پله برقی و آسانسور در 6 ایستگاه منتخب خبر داد و خاطرنشان کرد: تا قبل از تعطیلات دو ایستگاه نیشابورو گرمسار به پله برقی و آسانسور مجهز می شود.
وی گفت: درسال 95 حدود 120 میلیارد تومان در حوزه ایستگاهی صرف شده و احداث نمازخانه در مدیر کل خدمات ایستگاهی راه آهن جمهوری ایران در پایان از تکمیل پروژه های نمازخانه در 4 ایستگاه نقاب، دامغان، سمنان و شاهرود خبر داد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار