در نشست مطبوعاتی فرماندار بیان شد؛
فرماندار تربت‌جام همزمان با دهه فجر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مسائل اجتماعي، سياسي، امنيتي، اقتصادي و فرهنگي را تشريح و به سؤالات خبرنگاران این شهرستان پاسخ داد.
کد خبر: ۳۷۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 06 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهندس «علی رستمی» در این نشست که در محل فرمانداری تربت‌جام برگزار شد با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد جشن انقلاب با تبريک ایام‌الله دهه مبارک فجر با اشاره به رسالت خبرنگاران گفت: خبرنگاران رسالت سنگين اطلاع‌رسانی و انعکاس مشکلات مردم را بر دوش می‌کشند و در مواردي هم از ناحيه فرماندار و ديگران مورد نامهرباني قرار می‌گیرند.
 
400 خانواده در تربت‌جام، حاشیه‌نشین هستند / اعطای تابعيت و دادن شناسنامه دلسوز، ندارد! /  بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام بيش از 11 سال طول می‌کشد / پرونده شهرستان شدن صالح‌آباد به هيئت دولت ارسال شده است / آب، برق و گاز خانوارها در آستانه تعطيلات نوروزي قطع نمی‌شود 
 
رئیس ستاد دهه فجر تربت‌جام در پاسخ به سئولی مبنی بر حضور کم‌رنگ مسئولان اجرایی در یادواره شهدا و مناسبت‌های ملي مذهبي افزود: مدیران اجرایی بخشی از جامعه هستند همان‌طور که همه مردم بنا به هر دلیلی نمی‌توانند در تمامی ایام‌الله‌های مناسبتی شرکت کنند مسئولان هم با همین وضعیت مواجه‌اند.
«رستمی» انتظار مردم از شرکت پررنگ مديران اجرايي در مناسبت‌های ملي مذهبي را مطالبه به‌جا و به حقی دانست و تصریح کرد: قبول داريم که اين نقيصه بر ادارات وارد است اما پاسخگويي به مراجعين موجب می‌شود که آنان حضور کم‌رنگی داشته باشند.
وی با اشاره به تعدد برپایی 12 یادواره شهید همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: یک پیشنهاد مطرح‌شده این است که یادواره شهدا در مناسبت‌های مختلف سال تقسیم تا شایسته‌تر و باشکوه‌تر برگزار شود و توان کمتری از ادارات و نهادهای شهرستان بگیرد.
وی با ابراز تأسف از برخی برنامه‌های ملی مذهبی که در آن دولت تخریب می‌شود اظهار داشت: در نشست‌ها و مراسماتی که دولت را تخریب و سوءاستفاده جناحی و سیاسی می‌شود حضور نخواهیم داشت.
فرماندار تربت‌جام در پاسخ سئوالی مبنی بر قطع آب، برق و گاز خانوارها در آستانه تعطيلات نوروزي ابراز کرد: به مسئولان ادارات در خصوص مدارا کردن با مردم همیشه ‌تأکید کردیم و مديران دستگاه‌های خدماتي بايد ملاحظه مردم را داشته باشند و از 25 اسفند تا پايان فروردين سال آينده به‌هیچ‌عنوان حق قطع انشعابات را ندارند و اگر موردی بود گزارش دهید.
«رستمی» در ادامه به بی‌کیفیتی تشکیل جلسات و کارگروه‌ها ادارات برابر جداول و ردیف‌ها در فرمانداری تا سال 93 که وقت فرماندار و مديران اجرايي گرفته بود بیان داشت: درگذشته 67 کارگروه در شهرستان تشکیل می‌شد که با تجمیع به 28 کارگروه تقلیل یافت و اکنون جلسات هر کارگروه در اداره مربوطه به دبیری مدیران برگزار می‌شود تا آفت جلسه برای جلسه، جلسه برای صورت‌جلسه، صورت‌جلسه برای مصوبه تا حدودی برطرف نماییم.
وي با انتقاد از برخورد برخي کارکنان ادارات در سنگ‌اندازی براي ارباب‌رجوع اضافه کرد: سيستم اداري متأسفانه دچار کميت زدگي شده است و ملاک ارزيابي هم کميت قرارگرفته است و در هر اداره شاهد حضور نيروهاي هستيم که براي مديران و ارباب‌رجوع سنگ‌اندازی می‌کنند که مورد شناسايي قرارگرفته است.
 زندگی 400 خانواده حاشیه‌نشین در تربت‌جام
این مقام مسئول در پاسخ سئوالی مبنی بر اقدامات حاشیه‌نشینی در شهر عنوان کرد: حاشیه‌نشینی 400 خانواده بر مشکلات این شهرستان افزوده است که طبق جمع‌بندی نتیجه بررسی و جلسات تخصصی و کارشناسی، این افراد می‌بایست در قالب سکونت‌گاه‌های غیررسمی پس از طرح و تأیید در کمیسیون مربوطه در استانداری ساماندهی شوند.
«رستمی» با اشاره به این‌که در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، تغییر کاربری زمین حذف و دریافت خدمات انشعابی راحت‌تر هست یادآور شد: با تبدیل این مناطق به سکونت‌های غیررسمی توانستیم مانع از افزایش خانوارها در این مناطق شویم.
وي با اشاره به جمعيت 25 هزارنفري فاقد شناسنامه و مشکوک تابعين گفت: روند رسيدگي به اين جمعيت برابر قانون در مرحله تحقيقات بر عهده نيروي انتظامي و اداره اطلاعات است که در شوراي تأمین موردبررسی قرار می‌گیرد.
در بحث تابعيت و دادن شناسنامه دلسوزي در کارنیست
فرماندار تربت‌جام گفت: روند رسيدگي به پرونده‌ها که کار سخت، پيچيده و حساسي است که با در نظر گرفتن مصالح کشور به‌راحتی به کسي شناسنامه نمی‌دهیم و در بحث تابعيت دلسوزي هم در کار نيست.
«رستمی» افزود: تاکنون دو هزار و 143 پرونده براي 10 هزار مشکوک تابعه و یک هزار و 993 پرونده براي فاقدين شناسنامه در شوراي تأمین شهرستان تشکیل‌شده است.
وی ادامه داد: تاکنون به تعداد یک هزار و 338 پرونده مشکوک تابعين رسيدگي و 80 پرونده رأی مثبت و 134 پرونده رأی منفي صادرشده است و 64 پرونده هم موردبررسی مجدد قرارگرفته است.
وي همچنين اضافه کرد: تعداد یک هزار و 53 پرونده هم در دست اقدام است و با تشکيل 30 پرونده جديد هم موافقت شده است.
رئیس شوراي تأمین شهرستان با اشاره به وضعيت 10 جرم شاخص حقوقي و کيفري عنوان نمود: در بحث آمار طلاق نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد کاهش داشتیم و در موضوع نزاع‌های دسته‌جمعی 86 درصد و قتل‌ها در سال گذشته 9 مورد بود و امسال تا الآن پنج فقره قتل صورت گرفته است و به‌طورکلی در 10 جرم شاخص کاهش چشمگير داشتيم.
 
400 خانواده در تربت‌جام، حاشیه‌نشین هستند / اعطای تابعيت و دادن شناسنامه دلسوز، ندارد! /  بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام بيش از 11 سال طول می‌کشد / پرونده شهرستان شدن صالح‌آباد به هيئت دولت ارسال شده است / آب، برق و گاز خانوارها در آستانه تعطيلات نوروزي قطع نمی‌شود 
 
بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام بيش از 11 سال طول می‌کشد
فرماندار تربت‌جام با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از 75 پروژه در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهر، آب‌رسانی، گازرسانی، بهداشت و آموزش‌وپرورش در دهه مبارک فجر بااعتباری به مبلغ 3 ميليارد تومان در شهرستان تصريح کرد: بيش از 11 سال طول می‌کشد تا پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد که نيازمند تخصيص بيش از 330 ميليارد اعتبار هست.
 «رستمی» به توقف طرح فاضلاب شهری با پیشرفت 5 درصدی را به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این پروژه به 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به اتمام برسد.
وی گفت: نصب دکل‌های «بی تی اسی» که از سایر استان به دلیل ارتقاء دکل جدیدتر جمع‌آوری می‌شود و در نقاط کور شهرستان‌ها نصب تا عدم آنتن دهی تلفن‌های همراه در برخی روستاها برطرف شود.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر فرسوده بودن 56 درصد شبکه آب‌رسانی تربت‌جام بیان داشت: هدر رفت و مصرف سرانه آب در شهرستان زیاد است و متأسفانه اقدام جدی برای اصلاح و ترمیم شبکه صورت نگرفته است.
وی با اشاره به شهرستان شدن بخش صالح‌آباد بيان داشت: بخش صالح‌آباد از شاخص‌ها عقب است تنها بخشي که در هيئت دولت در سطح کشور مطرح است موضوع شهرستان شدن صالح‌آباد است و دو هفته قبل مجدداً پرونده تکميل و به هيئت دولت ارسال شد.
باید در مقوله اقتصاد مقاومتي جهادي عمل کنيم
فرماندار تربت‌جام در ارتباط مجموعه فعالیت‌های شهرستان پيرامون اقتصاد مقاومتي اظهار کرد: در ابتداي سال ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و کارگروه حمايت از سرمایه‌گذاران تشکيل و ساختار سازماني آن ايجاد شد و در چهارماهه اول سال 19 نشست تخصصي با موضوع توليدي، صنعتي، خدماتي، اجرايي و نجات صنايع روي دست مانده شهرستان برگزار شد.
 «رستمی» خاطرنشان کرد: راهبرد رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد و معیشت مردم تنها " اقتصاد مقاومتی" است، این اصطلاح کاملاً علمی و امتحان پس داده است و زمانی که "معظم له" حوزه ستاد فرماندهی برای اقتصاد مقاومتی تعریف می‌کنند، نشان از اهمیت بالای این مسئله دارد.
وی گفت: استفاده اصطلاحات نظامی برای حوزه‌های غیرنظامی نشان‌دهنده این است که ایشان دقیقاً تشخیص داده‌اند که درد ما در حوزه اقتصاد است و در جنگ اقتصادی که دنیا علیه ما ایجاد کرده می‌بایست جهادی عمل کنیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: چالش جدی ما در حوزه اقتصادی و اجتماعی است که در حوزه‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، افزایش سن ازدواج و به‌ویژه افسردگی می‎بایست تلاش مضاعف نماییم.
بخشی مشکلات فرهنگی شهرستان متأثر فضای فرهنگی کشور است
فرماندار تربت‌جام با اشاره به مسائل فرهنگي و آسیب‌های اجتماعي ابراز داشت: اين شهرستان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگي فقير است و آسیب‌های اين حوزه متأثر از فضاي عمومي کشور است و براي احداث فرهنگ‌سرا از آستان قدس رضوي به ميزان دو هکتار زمين از موقوفات ملک تحويل گرفته‌شده که در دهه فجر کلنگ زني و عمليات اجرايي به‌صورت مشارکتي با شهرداري آغاز می‌شود.
«رستمي» تأکید کرد: با اين پول کمي که در حوزه فرهنگ داريم نمی‌توانیم کاري براي ادامه عمليات اجرايي هنرکده موسيقي و مجتمع فرهنگي که چندين سال است راکد مانده انجام دهيم.
وی ادامه داد: اگر بخواهيم اين دو پروژه فرهنگي به ثمر برسد نيازمند بيش از چهار ميليارد تومان اعتبار است و پيشنهاد داديم براي ادامه عمليات ساختماني به بخش خصوصي واگذار شود.
 امروز مردم‌سالاری ديني در کشور نهادینه‌شده است
رئیس شورای تأمین شهرستان تربت‌جام با اشاره به مسائل سياسي گفت: يکي از برکات نظام اسلامي اين است که امروز مردم‌سالاری ديني در کشور نهادینه‌شده است و مردم‌باور دارند با همه مشکلاتي که دنيا برایشان درست کرده توانسته‌اند قدرت برتر منطقه باشند و کسي ما را با جنگ نمی‌تواند از پاي درآورد.
«رستمی» با اشاره به برگزاري انتخابات در کشور افزود: در جمهوري اسلامي ايران مردم اعم از مخالف، منتقد و موافق متوجه شده‎اند صندوق رأی کارساز است و داد و بیداد دیگر راه به‌جایی نمی‎برد.
وی ابراز داشت: زمانی که معادلات سیاسی تعیین‌کننده معادلات نهایی قدرت در شهرستان نیستند، نباید فضا را سیاسی و این حوزه را تحریک کنیم چراکه در تمامی انتخابات محلی به‌جز ریاست جمهوری نهایتاً مسائل مذهبی تعیین‌کننده هستند.
وی عنوان کرد: کشورمان با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشته، توانسته است قدرت برتر منطقه باشد و درواقع سوار بر حوزه‎های امنیتی در کل خاورمیانه هستیم.
وی اظهار داشت: وضعیت اسرائیل در سال اخیر را مشاهده کنید، اسراییل صد درصد رو به افول و بدون شلیک یک گلوله مغلوب جمهوری اسلامی ایران شده است.
فرماندار تربت‌جام با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد: 22 بهمن روز تجديد با آرمان‌های نظام، انقلاب و باورهاي ديني است از همه مردم ولايت مدار شيعه و اهل سنت تقاضامنديم مثل هميشه و پرشورتر از گذشته با شرکت در این راهپيمايي بار دیگر با آرمان‌های امام و شهيدان و رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق و بيعت مجدد نمايند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار