معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افشا کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به علل تضعیف موسیقی انقلابی، گفت: یکی از مهمترین عوامل این تضعیف، طی سال‌ها صداوسیما بود که با اعمال فیلترینگ و سانسور موسیقی‌های انقلاب، سبب به وجود آمدن این مشکل شد.
کد خبر: ۳۷۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 06 February 2017
وحید جلیلی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره نواهای ضد استکباری در گفت‌گو با خبرنگار تابناک رضوی بیان کرد: صداوسیما با اتخاذ سیاست‌های غلط و نادرست سبب ضربه خوردن موسیقی انقلابی شده است و متاسفانه مفاهیم انقلابی، آرمانی و دینی را از نواها و موسیقی فیلتر کرده است.
 
 
فیلترینگ و سانسور موسیقی‌های انقلاب در صداوسیما 
 
 
وی افزود: باید برای رفع مشکل فیلتر مفاهیم فاخر انقلابی که در ۲۰ سال اخیر به شدت در برخی از رسانه‌ها دیده می‌شود، تلاش بیشتری صورت پذیرد و باید در این زمینه موسیقی فاخر انقلاب را احیاء کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برپایی جشنواره «نواهای ضد استکباری» توسط شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی انقلابی، بخش بسیار جدی و موثری را به ویژه در دهه ۶۰ با حضور ده‌ها و صدها نفر از جوانان و نوجوانان کشور داشتیم که مفاهیم و آرمان‌های عمیق انقلاب را به بهترین شکل ممکن انتقال می‌دادند؛ در دو سال اخیر سیاست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بر بازآفرینی تجارب موفق انقلابی استوار بوده است و یکی از بهترین عرصه‌هایی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، بخش سرود و نواهای انقلابی و ضد استکباری است.
جلیلی گفت تاثیرات انقلاب را در نسل‌های پس از انقلاب آشکار و ملموس دانست و گفت: شور و اشتیاق جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را در این جشنواره و با همین نواها می‌توانیم به وضوح ببینیم؛ البته باید گفت که ظرفیت‌های فرهنگی انقلاب صدها برابر آن چیزی است که امروز از آن بهره گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار