کد خبر: ۳۷۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 04 February 2017
تابناک / این پرونده با شکایت مردی در پلیس فتای خراسان‌رضوی به جریان افتاد. شاکی به مأموران گفت که فرد ناشناسی حساب بانکی او را هک و اقدام به برداشت ۲۰۰هزار تومان کرده است. با این شکایت تحقیقات برای شناسایی هکر ناشناس شروع شد. مأموران در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که این سرقت با روش اسکیمینگ صورت گرفته است.

ماجرا از این قرار بود که مدتی قبل پسر شاکی پرونده که در یکی از شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کرد، با پیامی درباره افزایش فالوور روبه‌رو می‌شود و وقتی با فرستنده پیام تماس می‌گیرد، وی درخواست هزار تومان بابت فروش فالوور می‌کند. پسر جوان نیز به تصور اینکه با پرداخت هزار تومان می‌تواند فالوورهایش را افزایش دهد وارد صفحه‌ای می‌شود که فروشنده لینک آن را فرستاده بود و پس از وارد کردن مشخصات حساب بانکی پدرش، سعی می‌کند هزار تومان را به‌صورت اینترنتی پرداخت کند؛‌غافل از اینکه این صفحه، صفحه‌ای جعلی بود که فروشنده آن را راه‌انداخته تا بتواند با این شگرد که به اسکیمینگ معروف است، مشخصات حساب بانکی طعمه‌اش را به‌دست آورد.

به این ترتیب زمانی که پسر جوان مشخصات کارت عابربانک پدرش و رمز آن را در صفحه‌ جعلی وارد کرد، این مشخصات در اختیار فروشنده قرار گرفت و وی به‌راحتی توانست از حساب پدر او ۲۰۰هزار تومان برداشت کند. با مشخص شدن این موضوع تحقیقات برای شناسایی کلاهبردار ناشناس ادامه یافت تا اینکه وی که نوجوانی ۱۷ساله است در استان البرز شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با بیان این خبر گفت: متهم در بازجویی‌ها به سرقت از حساب مالباخته اعتراف کرد و تحقیقات برای شناسایی افرادی که در دام وی گرفتار شده‌اند، ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار