معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها:
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها در مشهد، وعده داد که امسال حضور هیئت‌های رسانه‌ای خارجی در مشهد بیشتر باشد و از سوی دیگر مشق خودش را در موضوع «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» این دانست که از رسانه‌های ایرانی خارجی زبان و به خصوص انگلیسی، بخواهد که امسال به صورت ویژه به مشهد بپردازند.
کد خبر: ۳۶۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 24 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسین انتظامی در این دیدار پنج ساعته مشترک با مدیران مسئول رسانه ها و خبرگزاری های کشور که شب گذشته در هتل آبان مشهد برگزار شد اظهار کرد : خط توسعه رسانه ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اخیر پیگیری می‌کند باید با توسعه تعاملات نسبت به پایتخت فرهنگی جهان اسلام پیگیری شود و گروه‌های رسانه‌ای به بهانه‌های مختلف به مشهد دعوت شوند و تعامل میان اصحاب رسانه فراهم شود.
 
مشق انتظامی برای خودش ؛ رسانه‌های انگلیسی‌ زبان باید مشهد را معرفی کنند / هیئت‌های رسانه‌ای جهان به مشهد می‌آیند 

وی با بیان اینکه امروزه کنشگران عرصه‌های بین المللی صرفا دیپلمات‌ها نیستند تاکید کرد: رسانه ها در توسعه تعاملات کشور نقش اساسی دارند و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک ارزش راهبردی دارد که به توسعه مناسبات و تثبیت سیاسی کشور کمک می‌کند.
 
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار تدوین پیوست رسانه ای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به همت اهالی رسانه شد تا شاهد جهت دهی درست به برداشت ها از این عنوان جهانی باشیم.
 
وی افزود: تولید محتوای متمرکز و اثرگذاری در سطح ملی و فراملی در این عرصه بسیار مهم و مورد توجه است به شکلی که علاوه بر مسلمانان جامعه غیر مسلمان را نیز در بر گیرد.
 
 معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید تمهیداتی فراهم شود که افکار عمومی بین المللی با واقعیت و حقیقت تفکر اسلامی که ضد تروریستی است، آشنا شوند.
 
 انتظامی افزود: دستگاههای مختلف باید بودجه ها و اعتبارات خود را به اتمام پروژه های نیمه تمام در مشهد اختصاص دهند تا جلوه و زیر ساخت لازم برای این کلانشهر و معرفی آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نمود پیدا کند.

وی اظهار کرد: عمده رسانه ها تولیدات خود را در زمینه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هنوز تولید و منتشر نکرده اند و بسیار خوب است که در عرصه فضای مجازی ذائقه ها و سلیقه های مختلف در نظر گرفته شده و بر همان اساس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار