همزمان با ماه پیروزی انقلاب اسلامی و به جای هرگونه بخشودگی و تخفیف اجرا می‌شود؛
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس گفت: خودروهای فاقد برچسب پرداخت عوارض خودرو از اول بهمن ماه سال جاری توسط راهور 15 هزار تومان جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 21 January 2017
 به گزارش تابناک رضوی درحالیکه بنا بر رسم معمول و متعارف در کشور ما و نیز سایر کشورها همزمان با مناسبتهای حائز اهمیت و ملی برخی تسهیلات و تخفیف و بخشودگی‌هایی شامل حال اقشار و آحاد مردم می‌شود اما انگار این روند در بعضی اوقات برعکس است!
 خودروهای فاقد برچسب عوارض خودرو در مشهد 15 هزار تومان جریمه می‌شوند! / گلایه از ارزانی عوارض پراید توسط معاون شهردار مشهد
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس گفت: خودروهای فاقد برچسب پرداخت عوارض خودرو از اول بهمن ماه سال جاری توسط راهور 15 هزار تومان جریمه می‌شوند. 
 
وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی، صاحبان خودرو ماهیانه حدود 300 هزار تومان حق استفاده از آسفالت پرداخت می‌کنند افزود: اینجا ما برای دریافت همین مبلغ کم نیز که به صورت سالیانه می‌باشد هنوز با مشکل مواجه هستیم.
 
محمد آذری در برنامه زنده رادیویی «شهر ما» با تشکر از مشارکت شهروندان در امور مدیریت شهری، اظهار کرد: در همه دنیا موضوعی به نام شهروند فعال مطرح است یعنی شهروندان حق مطالبه‌گری دارند و اینکه از خدمتگزارانشان بخواهند تا خدمات مناسبی به آنها ارائه دهند.
 
وی تصریح کرد: از طرفی هم خود مردم مشارکت خوبی با شهرداری دارند که در نقطه مقابل نیز ما هم باید شهروند و شهرداری را یک مقوله می‌دانیم. انتظارات و درخواست‌های مردم در مقابل مطالبات و حقوقی که شهرداری دارد باید پاسخ داده شود.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: ما متکی به مشارکت شهروندان برای تامین منابع مورد نیاز اداره شهر هستیم. یکی از موضوعات عوارضی، عوارض خودرو بوده که بابت خدمات ارائه شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک و آسفالت از مودیان دریافت می‌شود.
 
آذری خاطرنشان کرد: این عوارض دریافتی به بهبود عبور و مرور و ترافیک شهر کمک می‌کند. هر چند که فاصله وجوهی که توسط قانون تعیین شده و از دارندگان خودرو دریافت می‌شود تا آن چیزی که شهرداری برای هر خودرو در حال تردد در شهر هزینه می‌کند، بسیار زیاد است اما همین حداقل‌ها را نیز توقع داریم تا شهروندان به موقع پرداخت کنند.
 
وی بیان کرد: شهروندان برای بیمه شخص ثالث خودرو خود سالیانه بالغ بر یک میلیون تومان سالیانه و به موقع پرداخت می‌کند اما در مقابل حدود یک میلیون خودرو پلاک مشهد با کثرت خودروی پراید داریم که سالیانه تنها حدود 30 هزار تومان بایت عوارض خودرو پرداخت می‌کنند.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مشارکت پرداخت‌کنندگان عوارض خودرو در مشهد بالاتر از همه شهرهای کشور است، تصریح کرد: طرحی را دنبال می‌کنیم تا عده کمی از دارندگان خودرو که سالیان سال است عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند و باعث ایجاد معوقات 50 میلیارد تومانی در این حوزه شده‌اند با هماهنگی با پلیس راهور، از اول بهمن‌ماه توسط پلیس اعمال قانون جریمه 15 هزار تومانی خودروهای فاقد برچسب عوارض انجام می‌شود. 
 
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری، به گفته آذری، در حال حاضر شرایط مناسبی برای تسهیل در پرداخت‌های مردم فراهم شده که از آن جمله می‌توان به تیم‌های سیار، پرداخت اینترنتی اشاره کرد تا این حداقل عوارض را به موقع پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار