مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی خراسان رضوی:
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اسلامی خراسان رضوی گفت: استمرار برگزاری جشنواره رویش از اهداف سال 2017 است. ما در اهداف سال 2017 این مسئله را دنبال می‌کنیم که آنچه به عنوان رخداد در این سال در پایتخت فرهنگی کشور اتفاق می‌افتد، شاهد استمرار آن در سال‌های بعد باشیم.
کد خبر: ۳۶۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 19 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران ، تلاقی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را با نخستین روزهای آغاز سال 2017 ، به فال نیک گرفت و  خاطر نشان کرد: عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» موضوعی است که شاخصه هایی دارد و این شاخص ها همین قالبها و ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری و سینمایی است. که باید به آن توجه ویژه شود.
 
وی افزود: به نظرم مشهد و استان خراسان قطب جدی فیلم وعکس در سطح کشور است مخصوصا انجا که بحث فیلم و عکس دینی مطرح می شود. جشنواره ها و مسابقات که در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود معمولا هنرمندان خراسانی مخصوصا هنرمندان مشهدی در ان می درخشند. من مشهد رادر این خصوص با هیچ نقطه دیگری در کشور قابل مقایسه نمی بینم .
 
وی ادامه داد: ما از سطح  بسیار خوبی در زمینه هنر برخوردار هستیم و شاید بتوان این تعبیر را به کار برد که مشهد به معنی واقعی پایتخت هنری و فرهنگی کشور است و در این زمینه یک قطب فرهنگی محسوب شده و دارای جایگاه ویژه است.
 
سرابی در خصوص جایگاه جشنواره رویس در کشور نیز گفت: جشنواره رویش جشنواره‌ای با سابقه خوب و اصالت دار است که در تقویم هنری کشور جایگاه ویژه ای دارد. سینماگران فیلم کوتاه به عنوان یک مطالبه این جشنواره را دنبال می کنند و پیگیر آن هستند.  
 
ساختار رسمی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این حوزه به وجود ا.رده استانجمن سینمای جوان است که مهترین حمایت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در حزه فیلمو عکس محسوب می شود. وجود انجمن سینمای جوان در این سالها به معنی واقعی حمایتی بوده است در عرصه فیلم کوتاه، مستند و عکس و جوانان فعال در این حوزه.  
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی خراسان رضوی در خصوص مشارکت و همکاری در برگزاری سالانه جشنواره رویش در مشهد تاکید کرد:دست اندرکاران جشنواره رویش همکاری خوبی را با سازمان سینمای وزارت ارشاد طراحی کردند. ارشاد خراسان هم اعلام کرده است که امادگی هر گونه همکاری و همراهی در این زمینه را دارد. ما کنار همکارانمان در حوزه هنری در راستای گسترش کمی و کیفی این جشنواره خواهیم بود. همچنان که رویش اعلام کرده است در سال‌های آینده این رخداد را در سطح بین‌المللی دنبال خواهد کرد، اداره ارشاد نیز در کنار آنها این رخداد فرهنگی را حمایت خواهد کرد. زیرا معتقد هستیم که برای تحقق این امر ظرفیت همه استان باید در کنار هم قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار