جمعی از کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی در نامه ای تظلم‌خواهانه خطاب به رئیس دیوان عدالت اداری کشور، اظهار کردند که درحال حاضر از هر دو قانون کار و خدمات کشوری محرومند و وضعیت استخدام مشخصی ندارند!
کد خبر: ۳۶۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 19 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، این کارکنان رسمی سازمان بهزیستی که زیر نظر دولت است در این نامه مدعی شدند که نه مثل کارگران مشمول قانون کارند و نه مانند مستخدمان خدمات کشوری! و نه مثل همکاران قرار داد معین و درمجموع بدون دریافت مزایای پستی که در آن کار میکنند! مشغول خدمت هستند.
 
 تظلم‌خواهی جمعی از کارکنان بهزیستی از دیوان عدالت اداری کشور
بسمه تعالی
ریاست محترم دیوان عدالت اداری کشور
 
سلام علیکم
احتراما به استحضار میرساند ما کارکنان رسمی کار گری بهزیستی از هر دو قانون کار و خدمات کشوری محروم هستیم حقوق و مزایا ما از بند ((و)) تبصره 19 اداره کل خزانه دریافتم میکنیم، اما در احکام کار گزینی ما نه مثل همکاران قانون کاریم نه مثل همکاران خدمات کشوری نه مثل همکاران قرارداد معین این سوال برای همه ما کارکنان رسمی کار گری بهزیستی پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم؟
 
نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! نه مثل همکاران قرار داد معین لازم به ذکر است که ماها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر مترتبط با کار بهزیستی هستیم اما هیچ پست سازمانی نداریم فقط با ابلاغ انشایی مشغول به خدمت در پستهای حاکمیتی هستیم بدون دریافت مزایای پستی که در آن کار میکنیم.
 
مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خدماتی و یا کارخانه‌جات نیستیم بلکه به استخدام سازمانی کاملا دولتی در آمدایم از حضرتعالی عاجزانه خواستاریم که از ریاست محترم بهزیستی کل کشور بخواهید این مشکل مهم حل کنند(تبدیل وضعیت از رسمی کار گری به رسمی کشوری یاپیمانی ).
 
باتقدیر و تشکر فراوان
از طرف جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۱
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان كر مانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
دبير محترم سايت تابناك خراسان رضوي سلام عليكم احتراماً همانطوریکه مستحضرید جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی کشور بصورت رسمی کارگری مشغول وظیفه هستند و تعدادی از این کارکنان همانند کارکنان رسمی و پیمانی در سالهای اخیر توانسته اند ادامه تحصیل داده و مدارک دانشگاهی از قبیل کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را کسب نمایند و در حال حاضر در ستاد و شهرستانها به عنوان یک نیروی با تجربه البته با ابلاغ، انجام وظیفه می نمایند. این در حالی است که: اولاً کارکنان رسمی و پیمانی توانسته اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند در حالیکه نیرویهای رسمی کارگری بدلیل نوع استخدامشان از این مزایا بهره‌مند نبوده و تاکنون نیز هیچ تغییری در احکام آنها لحاظ نگردیده است، ثانیاً طبق قانون کار می بایست احکام آنان تا گروه ۲۰ اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی کارکنان رسمی کارگری با مدرک کارشناسی نیز حداکثر تا گروه ۱۰ در احکامشان لحاظ شده است، ثالثاً از مزایای سختی کار در ماده ۳۶ تبصره یک قانون کار پیش بینی شده نیز برخوردار نیستند، رابعاً پاداش عیدی کارکنان موصوف که طبق قانون کار می بایست حداقل دوبرابر تا حداکثر ۳ برابر حقوق پایه پرداخت شود ولی به میزان کارکنان رسمی کشوری به آنان پرداخت می شود، خامساً کارکنان رسمی کارگری نه مانند کارکنان خدمات کشوری هستند و نه مانند کارکنان تابعه قانون کار که از هردو قانون محروم هستند به مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ .
مزید استحضار است اینکه تمامی کارکنان رسمی کارگری بالای ۱۸ سال داشته اند و با توجه به اخذ مدارک دانشگاهی تعدادی از آنها در صورت تبدیل وضعیت می توانند به عنوان یک نیروی با تجربه و تحصیل کرده در پستهای حساس سازمانی خدمت کرده و در کنار آن از حقوق و مزایای آن نیز برخوردار شوند. ضمناً با عنایت به اینکه در حال حاضر جذب و استخدام نیروی انسانی جدید محدود گردیده است در صورت تبدیل وضعیت این افراد وضعیت نیروی انسانی بهزیستی نیز بهبود خواهد یافت.
شایان ذکر است تبدیل وضعیت این کارکنان برای دولت بار مالی نداشته و حتی در بعضی از موارد پرداخت اضافه کار که هم اکنون سازمان بابت اضافه کاری کارکنان رسمی کارگری ۲۳ درصد سهم کارفرما می‌پردازد در صورت تحقق این امر طبق قانون کشوری پرداخت ۲۳درصد کارفرما حذف خواهد شد.
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي سراسر كشور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
این افراد با مدارک تحصیلی از دیپلم تا کارشناسی ارشد حالا سالهاست در تبعیضی آشکار نسبت به همکاران خود که تنها با تفاوتی موسوم به مستخدمین رسمی کارمندی در ادارات دولتی مشغول بکارند نه حق تاهل می گیرند و نه فوق العاده برای دی آب و هوا ،نه حق تحصیلات به آنان پرداخت می شود و نه از مزایای محرومیت مناطق جنگی استفاده می کنند.این محرومیت و تبعیض در حالی انجام می شود که تنها اختلاف بین آنان و همکارنشان در استفاده از نقل کارگری و کارمندی است و البته وقتی پای درد دلشان می نشینی احساس می کنی در این میان حتی حرمت کلمه در کارگربه هم که عطر و بوی بوسه پیامبر مهربانی (ص ) را با خود دارد نیز بر دردهایشان می افزاید. آنان که در دوران دفاع مقدس مرزدارانی غیور بوده و بسیاری از آنان از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگراننددر تمام این سالها دم فرو بسته اند و تبغیض آشکار بین آنها و همکارانشان سبب شده با مسایل و مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم کنند.تلخی این تبعیض و تناقض آشکار آنجا روشن می شود که در هنگام پرداخت عیدی بر خلاف روند محاسبه این مزیت بر اساس قانون کارو برای کارگران از منظر سازمان دولتی متبوع خود آنان کارمند محسوب شده و همانند کارمندان رسمی عیدی دریافت می کنند . این وضعیت ثراژیک آنها را شبیه ضرب المثل معروف می کندکه (یا مرغ باش بپر، یا شتر باش و ببر!!!) نگاهی به فراوانی این افراد در نهادهایی نظیر بهزیستی ، تربیت بدنی نیز حکایت از نبود نگاه کارشناسی شده به وضعیتهای استخدامی آنان در احکامشان است ووجود این جایگاه دوگانه کارمندی رسمی و کارگری رسمی در این نهادها تا حدودی غیر منطقی و نیازمند تجدید نظرشان می دهد.
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان يزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
جناب آقای ربیعی وزیرمحترم رفاه
با عرض سلام و ادب محضر مبارک وزیرمحترم رفاه این مرقومه از طرف تعداد کثیری از کارکنان دولت جمهوری اسلامی ایران که حدودا ۲۴۶ نفر آن در سازمان بهزیستی استان آذربایجان شرقی که تحت عنوان کارمندان رسمی کارگری فعالیت می کنند ، محضر مبارک حضرتعالی نوشته شده است .
هدف نگارندگان این نامه استمداد از حضرتعالی به عنوان وزیراداره کارورفاه اجتماعی ایران اسلامی است تا در خصوص رفع تبعیض چندین ساله به کارکنان رسمی کارگری و عدم تبدیل حکم رسمی کارگری به رسمی کشوری یا پیمانی این کارکنان دست یاری به سوی این قشر زحمت کش دراز کنید تا عدالت واقعی که از ویژگی های این نظام مقدس است برقرار شده و ما نیز به حق و حقوق خود برسیم.
حکایت کارکنان رسمی کارگری حکایت مجهول نا معقولی است که شائبه های زیادی در اذهان ما ایجاد کرده است از جمله :
۱- احکام ما با گذشت ۲۰ سال یا بیشتر از لحاظ طبقه ، گروه یا هر طبقه بندی دیگری تفاوتی نکرده است
۲- تحصیلات مرتبط با سازمان و یا غیر مرتبط هیچ تاثری در ارتقاء و احکام ما ندارد.
۳- از آنجائیکه نوع کار ما با سایر کارکنان رسمی و پیمانی هیچ فرقی ندارد ولی مرخصی استحقاقی ما ۴ روز از سایرین کمتر می باشد.
۴- علارغم وجود قانون مبنی بر پرداخت عیدی دو برابر حقوق ، چندین سال است که این مبلغ همچون سایر کارمندان پرداخت شده و این عمل بر خلاف نص صریح قانون کار می باشد.
خلاصه اینکه تعدادی از همکاران ما با ۲۰ تا۲۴ سال سابقه با مدرک لیسانس گروهشان همچنان گروه ۵ و مبلغ زیر حکمشان حدود ۱۱۰۰۰۰۰۰ریال است که اگر این افراد را با سایر ادارات مثل آموزش و پرورش که همیشه مورد لطف مسئولین بوده و در جامعه تبلیغ شده است که معلمان از همه کمتر میگیرند درحالیکه، فردی با این سوابق در آموزش و پرورش کمتر از ۰۰۰/۰۰۰/۲۰ ریال نمیگیرد .حال ما نمی خواهیم کارها و تلاشهای دیگران را نادیده بگیریم ولی معتقدیم کار در سازمان بهزیستی یکی از کارهای سخت و دشوار است که نیاز به روحیه و انرژی بالایی دارد.
جناب آقای ربیعی همانطوریکه مستحضر هستید در ۲۰ آذرماه ۱۳۹۲ یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان رسمی کارگری به رسمی یا پیمانی با ۱۰۴ رای موافق و ۳۱ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد که از حضرتعالی خواهشمندیم این طرح را در اولویت کاری مجلس قرار دهید تا این بی عدالتی از بین رفته و انگیزه کاری کارکنان رسمی کارگری از این بیشتر از بین نرود چرا که در داخل یک سازمان چندین نوع حکم اعم از رسمی کشوری، رسمی کارگری ، پیمانی ، قراردادی وجود دارد که علارغم تقسیم کار از حقوق و مزایای یکسانی برخوردار نیستند و این عین بی عدالتی است.
درصورت عدم توجه مسئولین به دیدگاه این قشر همانند معلمان به اجبارجهت دریافت حق خویش مجبوربه اجتماع جلو مجلس خواهیم شدتا کی این تبعیض پایدار خواهد ماندتکلیف رالطفا روشن نمائیدهمچون شترمرغ که تکلیفش روشن نیست ازاول استخدام همچون کارمند دراداره بهزیستی فعالیت نموده ایم امیدواریم همچون کارهای فراوانی که درجهت رفع مشکلات هم وطنان عزیزتا حال انجام دادیددرمورد تبدیل وضعیت مصوب ۲۰آذرسال ۹۲دستورلازم مرقوم فرمائید%
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
باسلام ودرود به خدمت کلیه متولیان ودلسوزان عزیز در مجلس محترم ودولت اعتدال باتوجه به اینکه نیروهای رسمی کارگری عموما از نیروهای با سابقه، تحصیل گرده ودانش آموخته هستند نیازمند توجه بیشتری در ادارات با توجه به دلایل ذیل می باشند ۱-به دلیل پسوند کارگری نمی توانند از پست های سازمانی استفاده کنند۲-از مزایایی از قبیل اضافه کار ورفاهی و… استفاده نمی کنند ۳-نمی توان از آنها در مشاغلی مانند رییس اداره ویا ذیحسابی ویاسایر پست های کلیدی دیگر استفاده کرد۴-در صورت ادامه تحصیل مدرک آنها اعمال نمی شود لذا برای رفع این موارد تبدیل وضعیت این عزیزان به رسمی ویا پیمانی وخذف پسوند کارگری الزامی است تا مایه دلگرمی این گروه فراهم گردد زیرا این عزیزان در ادارات دولتی شاغل اند نه شرکتهای خصوصی ویا وابسته به دولت.باتشکر د
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان كر مانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
جناب آقای دکتر علي ربيعي وزير محترم كار رفاه و تامين اجتماعي

با سلام و آرزوی توفیق
احتراما ضمن سپاس از توجهات حضرتعالی نسبت به کار کنان خدوم بهزیستی که ایثار گرانه در سنگر دفاع از کرامت انسانی جمعیت هدف سازمان ایفای نقش می نمایند به استحضار می رساند متاسفانه در جریان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کار کنان رسمی کار گری این سازمان در سنوات گذشته این طرخ صرفا جهت مشاغل خاصی تعریف گردیده حال آنکه امروز با عنایت به نیاز سازمان ومدارک علمی این کار کنان بخش عمده ای از
آنان در مشاغل کار شناسی فعالیت نموده و عملا به جهت عدم پیش بینی این مشاغل در طرح مذکور از مزایای مصرح قانونی پست های مر بوطه که شاغل در آن می باشند بی بهره بود واین امر تاثیر منفی در انگیز ه همکاران دارد لذا از محضر خضرتعالی تقاضا دارد دستور فرمائید ضمن بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل سازمان زمینه های بهره مندی از ظزفیت های کار ی همکاران ذینفع که بعنوان سر مایه انسانی سازمان میباشند فراهم گردد پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی نهایت امتنان رادارد باتشکر فراوان جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
سلام و عرض و ادب به پیشگاه حضرت قائم و همچنین به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور و کلیه نمایندگان محبوب مجلس شورای اسلامی :
ما جمعی کارگران رسمی سازمان بهزیستی یکی از آرزویمان در این دنیا همان تبدیل وضعیتمان از کارگری به رسمی کشوری می باشد به این دلیل که واقعا” مظلوم واقع قرار گرفته ایم چون اگر کارگری هسیم چرا مزایایی از قبیل دو یا سه برابر حقوق عیدی مان را نمی دهند اگر رسمی کارمندی هستیم چرا پست سازمانی برای ما تعلق نمی گیرد می گویند روستایار هستید ترا به حضرت ابوالفضل قسمتان می دهیم ما را از این فلاکت بار نجات دهید و این بنظر بنده خواسته غیر معقول و زیادی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
مجلس نشينان هيت دولت سوگند شما هاميديم به ذات مقدس خداوند تبارك به هر كسي قبول داري به هر كسي نزد شما عزيز است تلاش كنيد براي احقاق حقوق طرح تبديل وضعيت كار كنان رسمي كار گري ادارات دولتي نظير بهزيستي وساير به رسمي كشوري
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان همدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
دل‌نوشته‌ی کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی کشور در مورد تبدیل وضعیت :در طی ماه‌های اخیر در خبرها آمده بود که مجلس به یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی پیمانی» رأی داده است و در این زمنیه هم دکتر احمد شوهانی، نماینده مجلس شورای اسلامی که از طراحان طرح فوق بوده، اظهار داشته که با تصویب نهایی این طرح، شغل جدیدی به وجود نمی‌آید و لذا بار مالی بر دولت تحمیل نخواهد شد. دکتر شوهانی همچنین خاطرنشان کرده که وضعیت فعلی کارمندان رسمی کارگری تبعیضی آشکار به حساب می‌آید، زیرا این افراد از تسهیلات و امتیازات بی‌بهره هستند در حالی که با اصلاح وضعیت‌شان می‌توانند از مزایای قانونی استفاده کنند. در این راستا هم جمعی از کارکنان رسمی کارگری ادارات دولتی همانند سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان وضعیت فعلی خود و تبدیل وضعیت و استفاده از مزایای قانونی پرداخته‌اند. در بخشی از این نامه آمده است: «بسیاری از کارکنان سازمان بهزیستی کشور که به صورت رسمی کارگری مشغول فعالیت هستند، در طی سالیان اخیر توانسته‌اند با پیگیری و ادامه تحصیل موفق به کسب مدارک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد شوند و در حال حاضر به عنوان نیروهای باتجربه و تحصیلکرده انجام وظیفه نمایند و این در حالی است که همانند کارکنان رسمی و پیمانی نتوانسته‌اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند و تاکنون هیچ تغییری در احکام آنان لحاظ نگردیده است. طبق قانون کار می‌بایست احکام نیروهای تحصیلکرده تا گروه ۲۰ اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی عده ای با مدرک کارشناسی هم حداکثر تا گروه ۱۰ ترقی پیدا کرده‌اند. همچنین پاداش عیدی کارکنان رسمی کارگری طبق قانون اداره کار می‌بایست حداقل دوبرابر تا ۳ برابر حقوق پایه پرداخت شود در صورتی که عیدی آنها مثل کارکنان رسمی کشوری می‌باشد و از مزایای سختی کار بر اساس ماده ۳۶ تبصره یک قانون کار برخوردار شوند که متأسفانه در حال حاضر خبری نیست و این کارکنان از هر دو قانون استخدامی خدمات کشوری و قانون کار محروم هستند… لازم به ذکر است که کلیه کارکنان رسمی کارگری از ۱۸ سال به بالا سابقه دارند و با توجه به اخذ مدرک دانشگاهی در صورت تبدیل وضعیت می‌توانند به عنوان یک نیروی باتجربه در پست‌های حساس سازمانی خدمت کنند و از مزایای قانونی برخوردار شوند و وضعیت نیروی انسانی بهزیستی کشور نیز بهبود خواهد یافت. در صورت تبدیل وضعیت هم طبق قانون کشوری پرداخت ۲۳ درصد کارفرما هم حذف خواهد شد.. کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی در پایان یادآور شده‌اند: اکنون با توجه به مطرح شدن طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی یا پیمانی» که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هم‌اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی بوده، امیدواریم که نمایندگان عزیز با نگاه پرمهر و با رأی مثبت خود در تصویب نهایی این طرح، موجبات رضایت حق‌تعالی و خرسندی و احقاق حق کارکنان زحمتکش رسمی کارگری را فراهم نمایند.
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان كر مانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
باسلام . این قشر زحمت کش در حال حاضر نه کارمند هستند و نه کارگر . مسئولان وعده های زیادی داده اند ولی عملی نشده ،انتظار داریم دولت و مجلس محترم برای این قشر تدابیرلازم اتخاذ فرمایند
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان زنجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
اسلام اگر كارگر هستيم مزاياي كار گري حقوق كار گري بريمان اعمال كنند كه كار گران تا گروه 20 در حكم شان اعمال ميشود درصورتيكه ما كارشناس - ارشد - دكتر باگروه 10 استخدام ميشويم و باهمان گروه 10بازشست ميشويم اگر كار گر نيستم كار مند هستيم مزاياي كار مندي برايمان اعمال كنند مااز هر دو قانون استخدام محروم هستيم ضرب المثل معرف شتر مرغ بامارفتار ميكنند در صوريتكه شركتي ها طرح ها حق تدريس ها مشكل شان حل كردن اما ما كه از اول در بدنه دستگاه دولتي مشغول انجام وظيفه هستيم تا كنون مرود بي مهري بي لطفي مسئولين كشوري و غيره قرار گرفته اين جوابيه به درد خودشان ميخورد به جاي اينكه دانبال حل مشكل باشند چند كلمه بس اساس جواب ميدن
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خراسان جنوبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
جناب آقاي دكتر انوشيروان محسني بند پي
رياست محترم سازمان بهزيستي كل كشور
باعرض سلام و ادب احترام
جناب آقاي دكتر انسانهاي زيادي براريكه هاي قدرت نشستند ولي هر گز نامي از آنها در تاريخ نيست ولي آنان كه تقوا الهي را پيشه خود ساختند و تحول بنيادي در جامعه ايجاد كردند انگشت شمارند از شما عاجزانه درخواست داريم فريادرس جامعه هدف و كاركنان بهزيستي باشيد.
سالهاست كه كاركنان رسمي كارگري بهزيستي سراسر كشور به اميد تبديل وضعيت از رسمي كار گري به رسمي كشوري چشم به قلم هاي شما دوخته اند اما دريغ از كوچكترين تحولي!
از خداوندمنان مي خواهيم كه شما را در تمام اهداف ياری نمايد تا ياريگر همه همكاران باشيد انشالله كه پاسخ مثبتي از شما دريافت نمائيم.
از طرف جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان بوشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری !
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان سمنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
این روزها نشستن پشت یک میز و گرفتن یک جایگاه اداری با هر اسم و نشانی آرزوی دیرینه قریب به اتفاق جوانانی است که پس از مشقت های فراوان توانسته اند از یک مرکز دانشگاهی مدرکی بدست بیاورند و در وهله نخست برایشان چندان تفاوت نمی کند به عنوان متصدی ، کارشناس یا مدیر مسئول یک بخش یا حوزه اداری استخدام شوند.

کارمندان «رسمی کارگری» بهزیستی از جمله افرادی هستند که در چند ماه اخیر خواستار توجه به تبدیل وضعیت شغلی خود هستند .


انتظار می رود نمایندگان استان در مجلس نیز خواسته به حق این کارکنان رسمی کارگری را به عنوان مطالبه موکلین خویش در دستور پیگیری های خود قرار دهند
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان كردستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
توسط كا ركنان رسمي كار گر ي بهزيستي گرفته از سايت كردتودي كردستان اين مشكل كار كنان رسمي كار گري در سراسر ايران اسلامي است
نامه ای که سالها پشت در بسته مانده/تعیین تکلیف وضعیت کارکنان رسمی کارگری بهزیستی کردستان
بهزیستی، کارکنان بهزیستی، نامه ای که پشت در مانده، تبدیل وضعیت کارکنان، کارکنان رسمی کارگری

کارکنان رسمی کارگری بهزیستی کشور منتظر جواب نامه ای هستند که سالها پشت درهای بسته دولت نهم و دهم و یازدهم در پاستور معطل مانده است. آیا باز هم باید معطل جواب بمانند؟ و شاهد بکارگیری نیروهای رسمی کارمندی به جای نیروهای رسمی کارگری داخل ادارات باشند؟ منتظر جوابی امیدوار کننده هستند که حق کارکنان رسمی کارگری که در ادارات استان و کشور کم نیستند بیش از این زیر پا نماند.

به گزارش کُردتودی، تعدادی از کارکنان در سراسر کشور و برخی ادارات شاغل هستند اما وضعیت استخدامی آنها ابهاماتی دارد، بسیاری از این افراد مدارک دانشگاهی بالا دارند و سابقه خدمت صادقانه تعدادی از آنها تا ۲۵ سال هم می‌رسد.

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، استخدام دستگاه‌های اجرایی یا باید رسمی و یا پیمانی باشد، لذا هر فرد مستخدمی یا باید تابع قانون مدیریت خدمات کشوری باشد یا کارگری؛ اما متاسفانه در احکام بسیاری از مستخدمین دولت عبارت «رسمی کارگری» قید شده که مبهم است و در هیچ قانونی وجود ندارد.

لذا نیاز است که با اصلاح قانون این وضعیت بهبود یابد زیرا این افراد از بسیاری از تسهیلات و امتیازات بی‌بهره هستند در حالیکه با اصلاح وضعیت‌شان و تبدیل‌شان به کارمند رسمی دولت یا حداقل کارمند پیمانی، می‌توانند از مزایای قانونی استفاده کنند.

طرح تبدیل وضعیت کارکنان رسمی کارگری به رسمی کشوری یا پیمانی در مورخ ۲۰ آذر سال ۱۳۹۲ به تصویب نمایندگان مجلس رسید; که بر اساس آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی یا پیمانی» رای دادند.

بر اساس نظر طراحان این طرح، با تصویب نهایی طرح مذکور، شغل جدیدی به وجود نمی‌آید و لذا بار مالی بر دولت تحمیل نخواهد شد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، دولت موظف خواهد بود احکام استخدامی کارکنان رسمی کارگری در دستگاه‌های دولتی را به رسمی کشوری یا پیمانی تغییر دهد؛ اما با گذشت ۲ سال از مطرح کردن این موضوع در مجلس، هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

در گزارشی که خبرنگار کُردتودی از جمعی از کارکنان رسمی کارگری بهزیستی کردستان تهیه کرده است، کارکنان مربوطه تقاضای آوردن طرح مذکور به صحن علنی مجلس را نموده اند تا با همت وتلاش نمایندگان مجلس به تصویب نهایی برسد.

یکی از کارکنان بهزیستی به خبرنگار ما گفت: ما کارکنان رسمی کارگری بهزیستی از هر دو قانون استخدام؛ خدمات کشور و قانون کار محروم هستیم نه کارگر هستیم نه کارمند. و تقاضا دارم که با تصویب نهایی این طرح ما را از این مظلومیت نجات دهید.

یکی دیگر از کارکنان رسمی کارگری بهزیستی می گوید: این طرح تبدیل وضعیت کارکنان رسمی کارگری به رسمی کشوری یا پیمانی که خبری ازش نیست و از همان تاریخ تصویب طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مانده است.

وی در ادامه گفت: امید است این طرح به صحن علنی مجلس بیاید و با رای موافق نمایندگان مردم در خانه ملت به تصویب نهایی برسد و با تصویب یک فوریت، مجلس وضعیت استخدامی کارکنان رسمی کارگری را تعیین تکلیف کند.

یکی از دیگر از کارکنان رسمی کارگری بهزیستی به خبرنگار کُردتودی گفت: متاسفانه در جریان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی در سنوات گذشته این طرح صرفا جهت مشاغل خاصی تعریف گردیده است.

وی در ادامه گفت: حال آنکه امروز با توجه به نیاز سازمان ومدارک علمی این کارکنان بخش عمده ای از آنان در مشاغل کارشناسی فعالیت نموده و عملا به جهت عدم پیش بینی این مشاغل در طرح مذکور از مزایای مصرح قانونی پست های مربوطه که شاغل در آن می باشند بی بهره بوده اند واین امر تاثیر منفی در انگیزه همکاران دارد.

وی گفت از رئیس سازمان بهزیستی کشور تقاضامندیم که ضمن بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل سازمان، زمینه های بهره مندی از ظرفیت های کاری همکاران ذینفع که بعنوان سرمایه انسانی سازمان میباشند فراهم گردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
با سلام.
مهم نیست پایه حقوق کارکنان دولت چنده و پایه حقوق کارگرانچند؟
مهم اینه که دریافتی یه کارمند دولت با یک کارگر چنده؟
آیا با هم برابرند؟
مطمنا با هم برابر نیستند و اینجاست که میبنیم قشر بیچاره جامعه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستن بلکه کارگران هستن؟
راستی ما یه وزارت متعلق به کارگران داریم به اسم رفاه اما افسوس که این وزارت خونه خودشون کارمند دولتن و کارگر نیستن به این علته که تا به حال این وزارت خانه نتونسته برای قشر کارگر کاری انجام بده.
پس حالا که بیشتر متوجه میشیم صاحبان صنایع خصوصی نیستن که باعث دستمزد پایین کارگران هستن بلکه دولتمردان هستن که باید به مردم پاسخ دهند جمعي از كار كنان كار گري بهزيستي كرمان
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
سلام .باتشکر اززحمات شما مسئولین سایت تابناک.
باورکنید ما نه کارگریم ونه کارگری میکنیم ازاول هم کارگر استخدام نشدیم نمی دانیم ازتدبیر واشتباه دولت آن زمان بود ویا ازبد شانسی ما بود که این نوع استخدام به فال ما افتاد و درحال حاضر نه کارمندیم نه کارگر چرا که نه مزایای کارمندی داریم ونه مزایای کارگری مثل شترمرغ تکلیف مان روشن نیست درسال 92 مجلس محترم بصورت تک فوریتی طرح تبدیل وضعیت را مصوب کرد ولی هیچکس دنباله این طرح را نگرفت ماهاهم تنها ازایجا مانده وازآنجا رانده یم
خواهشمندیم این مسئله را رسانه ای نکنید یا مارا راهنمایی کنید جهت رسیده به هدف چکارباید بکنیم ممنون
ازطرف همکاران رسمی کارگری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
سلام اميد است مضوع انتشار يافته به اطلاع ريئس محترم بهزيستي كشور برسانيد فقط وفقط رياست محترم بهزيستي كشور ميتواند مشكل حل كند بس باتشكر فراوان جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان همدان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
با عرض سلام ادب احترام خدمت مدیریت و کارکنان ارجمند سایت خبری تابناک
بزرگواران موضوع مطروحه کشوری می باشد بسیار ممنون میشیم که جناب اقای دکتر محسنی بند پی ریاست محترم بهزیستی کشور نیز از این خبر مطلع شوند زیرا اکثر مدیران کل محترم استانها موافق حل مشکل ما هستند و لازم است مدیران محترم کشوری خصوصا ریاست محترم سازمان اقدام نمایند. از زحمات پرسنل کاردان و رسالت شناس سایت خبری تابناک کمال تشکر و سپاسگذاری را داریم
جمعی از کارکنان رسمی کارگری بهزیستی استان اردبيل
جمشيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
بنده از طرف کلیه کارکنان رسمی کارگری استان زنجان از کلیه دست اندرکاران سایت خبری تابناک کمال تشکر و قدر دانی خود را اعلام میداریم که اینچنین شفاف مشکلات استخدامی این قشر زحمت کش رو بیان کردین به اطلاع ريئس بهزيستي كشور برسانيد از طرف كار كنان رسمي كار گري بهزيستي زنجان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
با سلام راجب نیروها ی کارگری تصمیم جدی بگیرد ما نه مرغیم نه شتر مرغیم مدرک تحصیلی لحاظ نمی شودوغير ...... سختی کار لحاظ نمی شودكار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان قم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
با سلام و تشکر از سر دبیر محترم خواهش میکنیم از اقای دکتر محسنی ریاست سازمان دعوت کنین در یک برنامه زنده تلویزیونی به مشکلات چندین ساله این قشر که اکثرا در استانه بازنشستگی هستند جواب بدهند ما به رسالت مقدس خبرنگاری شما ایمان داریم
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
باسلام سپاس از سر دبير سايت تابناك و خبر نگاران اين سايت عاجزانه خواستاريم كه مضوع طرح تبديل وضعيت كار كنان رسمي كار گري بهزيستي و مشكل شان به جناب آقاي دكتر محسني بند پي رياست محترم بهزيستي كل كشور اطلاع رساني كنيد باتقدير تشكر كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان تهرا
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان مازندران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
نامه جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی مازندران به رئیس سازمان
مازندمجلس: جمعی از کارکنان بهزیستی مازندران با نگارش نامه ای به رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به وضعیت کاری خود گله کردند

مازندمجلس: جمعی از کارکنان بهزیستی مازندران با نگارش نامه ای به رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به وضعیت کاری خود گله کردند که متن این نامه عینا در ادامه درج می شود:



جناب آقاي انوشيروان محسنی بندپي

رياست محترم سازمان بهزيستي كشور

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و ... شامل ما نمی شود.

جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند.

حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود.

اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند! مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم.

لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم.

این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می باشد
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان يزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم؟ / نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همكاران قرار داد معين
صادق رستمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
صادق رستمی،مدیر اسبق بهزیستی استان ایلام – باسلام ودرود به خدمت کلیه متولیان ودلسوزان عزیز در مجلس محترم ودولت اعتدال باتوجه به اینکه نیروهای رسمی کارگری عموما از نیروهای با سابقه، تحصیل گرده ودانش آموخته هستند نیازمند توجه بیشتری در ادارات با توجه به دلایل ذیل می باشند ۱-به دلیل پسوند کارگری نمی توانند از پست های سازمانی استفاده کنند۲-از مزایایی از قبیل اضافه کار ورفاهی و… استفاده نمی کنند ۳-نمی توان از آنها در مشاغلی مانند رییس اداره ویا ذیحسابی ویاسایر پست های کلیدی دیگر استفاده کرد۴-در صورت ادامه تحصیل مدرک آنها اعمال نمی شود لذا برای رفع این موارد تبدیل وضعیت این عزیزان به رسمی ویا پیمانی وخذف پسوند کارگری الزامی است تا مایه دلگرمی این گروه فراهم گردد زیرا این عزیزان در ادارات دولتی شاغل اند نه شرکتهای خصوصی ویا وابسته به دولت.باتشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
بسمه تعالی
ریاست محترم دیوان عدالت اداری کشور

سلام علیکم
احتراما به استحضار میرساند ما کارکنان رسمی کار گری بهزیستی از هر دو قانون کار و خدمات کشوری محروم هستیم حقوق و مزایا ما از بند ((و)) تبصره ۱۹ اداره کل خزانه دریافتم میکنیم، اما در احکام کار گزینی ما نه مثل همکاران قانون کاریم نه مثل همکاران خدمات کشوری نه مثل همکاران قرارداد معین این سوال برای همه ما کارکنان رسمی کار گری بهزیستی پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم؟

نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! نه مثل همکاران قرار داد معین لازم به ذکر است که ماها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر مترتبط با کار بهزیستی هستیم اما هیچ پست سازمانی نداریم فقط با ابلاغ انشایی مشغول به خدمت در پستهای حاکمیتی هستیم بدون دریافت مزایای پستی که در آن کار میکنیم.

مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خدماتی ویا کارخانه جات نیستیم بلکه به استخدام سازمانی کاملا دولتی در آمدایم از حضرتعالی عاجزانه خواستاریم که از ریاست محترم بهزیستی کل کشور بخواهید این مشکل مهم حل کنند(تبدیل وضعیت از رسمی کار گری به رسمی کشوری یاپیمانی ).

باتقدیر تشکر فراوان از طرف جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خراسان رضوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
درخواست جمعي از كاركنان رسمي كارگري بهزيستي از رياست جمهوري ايران

درخواست جمعي از كاركنان رسمي كارگري بهزيستي از رياست محترم جمهوري ايران
جناب آقاي دكتر حسن روحاني

رياست محترم جمهور

سلام عليكم

احتراما به استحضار مي رساند گریزی بر مشکل حل‌نشده‌ای به نام کارکنان رسمی کارگری ادارات دولتي نظير / اکنون «امید» به «تدبیر» دکتر روحانی است بیش از یکسال از نوشتن نامه نخست به ریاست جمهوری، مسئولان استانی و نمایندگان مجلس می گذرد. نامه ای که هنوز هم بسیاری از نویسندگانش امیدوار به رسیدن جوابش هستند.
برای بسیاری از آنها باور کردنی نیست مردی میانه اندام و همیشه در سفر دولت های نهم و دهم که براساس آمار، گیرنده بیشترین در خواست ها و نامه های مردمی در عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی بوده است و در مدت صدارتش در خیابان پاستور هیچ نامه ویا درخواست به حقی را بی پاسخ نگذاشته هنوز جواب نامه آنها را نداده است .

آنها جمعی از کارکنان رسمی کارگری نهادهای دولتی هستند که حالا با نگرانی روزهای واپسین باقیمانده از عمر دولت دهم را می شمارند. روزهایی که هر چند هر ساعتش برای بیشتر شهروندان ایرانی آبستن خبری از حل مشکلات استخدام در ارگان های دولتی، اجرای طرح های حمایتی از قشرهای مختلف و انجام برنامه های معطل مانده در دولت های قبلی است اما هنوز با وجود اجرای طرح هایی نظیر خدمات کشوری و ساماندهی شرکت های خدماتی و کارگران شرکتی برای این قشرمژده ای نداشته است .
این کارکنان را که هنوز امیدوار به حل مشکلات خود به دست گره گشای دکتر محمود احمدی نژاد هستند؛ در آیین نامه استخدام ادارات دولتی به نام مستخدمین رسمی – کارگری می شناسند. این افراد با مدارک تحصیلی از دیپلم تا کارشناسی ارشد حالا سال هاست در تبعیضی آشکار نسبت به همکاران خود که تنها با تفاوتی موسوم به مستخدمین رسمی کارمندی در ادارات دولتی مشغول بکارند نه حق تاهل می گیرند و نه فوق العاده برای بدی آب و هوا، نه حق تحصیلات به آنان پرداخت می شود و نه از مزایای محرومیت مناطق جنگی استفاده می‌کنند.
این محرومیت و تبعیض در حالی انجام می شود که تنها اختلاف بین آنان و همکارنشان در استفاده از نقل کارگری و کارمندی است و البته وقتی پای درد دلشان می نشینی احساس می کنی در این میان حتی حرمت کلمه در کارگر هم که عطر و بوی بوسه پیامبر مهربانی (ص ) را با خود دارد نیز بر دردهایشان می افزاید.

آنان که در دوران دفاع مقدس مرزدارانی غیور بوده و بسیاری از آنان از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگرانند در تمام این سال ها دم فرو بسته اند و تبغیض آشکار بین آنها و همکارانشان سبب شده با مسایل و مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم کنند. تلخی این تبعیض و تناقض آشکار آنجا روشن می شود که در هنگام پرداخت عیدی بر خلاف روند محاسبه این مزیت بر اساس قانون کارو برای کارگران از منظر سازمان دولتی متبوع خود آنان کارمند محسوب شده و همانند کارمندان رسمی عیدی دریافت می کنند .
این وضعیت آنها را شبیه ضرب المثل معروف می کندکه (یا مرغ باش بپر، یا شتر باش و ببر!!!) نگاهی به فراوانی این افراد در نهادهایی نظیر بهزیستی ، تربیت بدنی نیز حکایت از نبود نگاه کارشناسی شده به وضعیت های استخدامی آنان در احکامشان است و وجود این جایگاه دوگانه کارمندی رسمی و کارگری رسمی در این نهادها تا حدودی غیر منطقی و نیازمند تجدید نظر می دهد. این در حالی است که احکام کارگزینی این کارکنان رسمی – کارگری از نظر مزایای مندرج و مزایای جانبی با قانون های خدمات مدیریت کشوری و قانون کار همخوانی نداشته و در راستای تحقق شعار عدالت گستری دولت نهم و دهم نیازمند بازنگری ویژه است.

آنان که تا پیش از اجرای قانون خدمات کشوری امیدوار به رفع این تبعیض ها و بهره گیری از مزیت های قانونی خود نظیر حق تاهل و غیره بودند از حل نشدن این اجحاف در حق خود و دیگر همکارنشان دلسرد شده و حالا تمام امیدشان به رییس جمهوری منتخب است.
تا خواسته ای که تنها در چند کلمه خلاصه می شود تا حق قشری نه چندان کم جمعیت در جامعه نیز از حقوق قانونی خود که همان حق تاهل، بدی آب و هوا ، محرومیت مناطق جنگی ، حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار است و به همکارانشان پرداخت می شود بی بهره نمانند و یا خواهان تبدیل وضعیت به خدمات کشوری اعم از رسمی کشوری یا پیمانی هستند. همانگونه که در بالا ذکر شد تأمین نیروی انسانی ادارات دولتی و سازمان‌های وابسته به روش‌های مختلف از جمله بکارگیری کارکنان رسمی کارگری صورت می‌گیرد.
این در حالی است که بخشی از این مجموعه معلق نتوانسته‌اند جای خود را نه در بین کارکنان پیمانی و نه رسمی کشوری پیدا کنند. از طرفی علیرغم پیگیری‌های متعدد جمع کثیری از این قشر زحمتکش از طریق ارسال نامه به ریاست محترم جمهوری، جناب دکتر احمدی‌نژاد، مسئولان استانی و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین انعکاس مشکلات خود از طریق رسانه‌های محلی، نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها، متأسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی در این زمنیه صورت نگرفته است.
اکنون با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب شخصیت فرهیخته و مورد اعتماد ملت، جناب دکتر روحانی، این مجموعه این بار چشم امید خود را به ایشان دوخته‌اند تا با تدبیر خویش و با بهره‌گیری از درایت و نگاه واقع‌بینانه، مشکل‌شان به پایان برسد و این دغدغه‌ی روزمره دست از سر زندگی‌شان بردارد.

در این راستا، دبیر جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به زحمات بی‌بدیل این مجموعه خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از حقوق قانونی و مزیت‌هایی که این دسته از کارکنان دولت از آن محروم هستند از جمله حق تأهل، بدی آب و هوا، حق مدارج دانشگاهی و سختی کار باید برای آن‌ها اجرایی گردد.
سید خلیل سجادی در ادامه تبدیل وضعیت این کارکنان را به خدمات کشوری اعم از رسمی کشوری و پیمانی خواستار شد و اضافه کرد: کارکنانی که در این شرایط قرار می‌گیرند( رسمی کارگری) مدارک تحصیلی و به ویژه مدارک دانشگاهی هیچ‌گونه تأثیری در ارتقاء جایگاه اداری و حقوق و مزایای دریافتی آن‌ها ندارد که این موضوع نیز به تنهایی اجحاف در حق این قشر به شمار می‌رود. وی همچنین افزود: کارگران رسمی کارگری خدماتی مورد بحث با هر گروهی که استخدام می‌شوند بدون کسب گروه جدید در طول دوران خدمت خویش با همان گروه استخدامی بازنشست می‌شوند که این قانون نیز باید مورد بازبینی و تغییر قرار گیرد.

دبیر جامعه اسلامی کارمندان در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به ضرورت حمایت مسئولان ذیربط از این قشر خدمتگزار مشکلات مطرح شده در آینده‌ای نه چندان دور حل شود.

اکنون «امید» به «تدبیر» دکتر روحانی است .

از طرف كار كنان رسمي كارگري بهزيستي استان خراسان رضوي
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
از طرف جمعي كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استانهاي آذربايجان شرقي و غربي - اردبيل- اصفهان- البرز- بوشهر - تهران - چهار محال بختياري - خراسان جنوبي - شمالي - رضوي - خوزستان- گلستان - گيلان - لرستان- مازندران- زنجان - سمنان - سيستان وبلوچستان - فارس - قزوين -قم- كردستان - كرمان - كر مانشاه - كهگيلويه و بويراحمد - مر كزي - هر مز گان - همدان- يزد - البرز و بهزيستي كشوربسمه تعالي رياست محترم ديوان عدالت اداري كشور سلام عليكم احتراما به استحضار مي رساند ما كاركنان رسمي كارگري بهزيستي از هر دو قانون كار و خدمات كشوري محروم هستيم . حقوق و مزايا ما از بند ((و)) تبصر 19 اداره كل خزانه دريافت مي كنيم اما در احكام كارگزيني ما نه مثل همكاران قانون كاريم ، نه مثل همكاران خدمات كشوري ، نه مثل همكاران قرارداد معين . این سوال برای همه ما كاركنان رسمي كارگري بهزيستي پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم؟ نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! نه مثل همكاران قرار داد معين . لازم به ذكر است كه ماها داراي مدرك كارشناسي و بالاتر مرتبط با كار بهزيستي هستيم اما هيچ پست سازماني نداريم فقط با ابلاغ انشايي مشغول به خدمت در پست هاي حاكميتي هستيم بدون دريافت مزاياي پستي كه در آن كار مي كنيم . مسئولين بايد به اين امر توجه داشته باشند كه ما كارگر شركت هاي خدماتي و يا كارخانه جات نيستيم بلكه به استخدام سازماني كاملا دولتي در آمدايم . از حضرتعالي عاجزانه خواستاريم كه از رياست محترم بهزيستي كل كشور بخواهيد اين مشكل مهم حل كنند (تبديل وضعيت از رسمي كارگري به رسمي كشوري يا پيماني ) از طرف جمعي كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استانهاي آذربايجان شرقي و غربي - اردبيل- اصفهان- البرز- بوشهر - تهران - چهار محال بختياري - خراسان جنوبي - شمالي - رضوي - خوزستان- گلستان - گيلان - لرستان- مازندران- زنجان - سمنان - سيستان وبلوچستان - فارس - قزوين -قم- كردستان - كرمان - كر مانشاه - كهگيلويه و بويراحمد - مر كزي - هر مز گان - همدان- يزد - البرز و بهزيستي كشور با تقدير تشكر
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي سراسر كشور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
بسمه تعالی ماكاركنان بهزیستی به دو دسته تقسیم میشویم 1- كاركنان رسمی كشوری و پیمانی 2- كاركنان رسمی كارگری كه كار كنان رسمی كارگری از هر دو قانون محروم هستیم هم از مزایا قانون كار هم از مزایای قانون خدمات كشوری. در مورخه1395/12/27احكام مجدد برای كار كنان رسمی كشوری و پیمانی زده اند 50درصد بهشان اضافه شده است حقوق شان به 5میلیون تا9میلیون افزایش پیدا كرده است در صورتیكه حقوق ماكار كنان رسمی كار بهزیستی همان یك میلیون و دویست هزار تومان میباشد بدون تغییر .مااین سوال را از رییس محترم جمهوری جناب آقای دكتر روحانی و وزیر محترم كار جناب آقای دكتر علی ربیعی و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور دكتر نوبخت و رئیس بهزیستی كشور دكتر محسنی بندپی داریم ؛ آیا ماكار كنان رسمی كارگری بهزیستی چه گناهی كردیم آیا زن و بچه خانواده نداریم چرا مارا در مقابل خانواده شرمنده كرده اید چرا اینقدر تفاوت بین كار كنان یك سازمان باشد. ما عاجزانه تقاضامندیم كه این موضوع پیگیری شود. به امید جواب به مقدسات قسم اكثریت ما كار كنان رسمی كار گری بهزیستی باتوجه به فشار روحی روانی برای شب عید خرید نكردیم و اطمینان داریم با این اوضاع ، عیدی برای ما وخانواده مان وجود ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
تبدیل وضعیت کارکنان رسمی کارگری بهزیستی به رسمی کشوری یا پیمانی

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری و جناب آقای دکتر علی ربیعی وزیر محترم کار رفاه تامین اجتماعی و جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم بهزیستی کشور و ریاست محترم دیوان عدالت اداری کل کشور


تبدیل وضعیت کارکنان رسمی کارگری بهزیستی به رسمی کشوری یا پیمانی

بسمه تعالی
با عرض سلام ادب احترام جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری و جناب آقای دکتر علی ربیعی وزیر محترم کار رفاه تامین اجتماعی و جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم بهزیستی کشور و ریاست محترم دیوان عدالت اداری کل کشور

احتراماً همان طوری که مستحضرید جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی کشور به صورت رسمی کارگری مشغول وظیفه هستند و تعدادی از این کارکنان همانند کارکنان رسمی و پیمانی در سال های اخیر توانسته اند ادامه تحصیل داده و مدارک دانشگاهی از قبیل کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را کسب نمایند و در حال حاضر در ستاد و شهرستان ها به عنوان یک نیروی با تجربه البته با ابلاغ، انجام وظیفه می نمایند.

این در حالی است که اولاً کارکنان رسمی و پیمانی توانسته اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند در حالی که نیروهای رسمی کارگری به دلیل نوع استخدام شان از این مزایا بهره‌مند نبوده و تاکنون نیز هیچ تغییری در احکام آنها لحاظ نگردیده است، ثانیاً طبق قانون کار می بایست احکام آنان تا گروه ۲۰ اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی کارکنان رسمی کارگری با مدرک کارشناسی نیز حداکثر تا گروه ۱۰ در احکامشان لحاظ شده است، ثالثاً از مزایای سختی کار در ماده ۳۶ تبصره یک قانون کار پیش بینی شده نیز برخوردار نیستند، رابعاً پاداش عیدی کارکنان موصوف که طبق قانون کار می بایست حداقل دو برابر تا حداکثر ۳ برابر حقوق پایه پرداخت شود ولی به میزان کارکنان رسمی کشوری به آنان پرداخت می شود، خامساً کارکنان رسمی کارگری نه مانند کارکنان خدمات کشوری هستند و نه مانند کارکنان تابعه قانون کار که از هردو قانون محروم هستند به مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ.

مزید استحضار است اینکه تمامی کارکنان رسمی کارگری بالای ۱۸ سال داشته اند و با توجه به اخذ مدارک دانشگاهی تعدادی از آنها در صورت تبدیل وضعیت می توانند به عنوان یک نیروی با تجربه و تحصیل کرده در پستهای حساس سازمانی خدمت کرده و در کنار آن از حقوق و مزایای آن نیز برخوردار شوند. ضمناً با عنایت به اینکه در حال حاضر جذب و استخدام نیروی انسانی جدید محدود گردیده است در صورت تبدیل وضعیت این افراد وضعیت نیروی انسانی بهزیستی نیز بهبود خواهد یافت.

شایان ذکر است تبدیل وضعیت این کارکنان برای دولت بار مالی نداشته و حتی در بعضی از موارد پرداخت اضافه کار که هم اکنون سازمان بابت اضافه کاری کارکنان رسمی کارگری ۲۳ درصد سهم کارفرما می‌پردازد در صورت تحقق این امر طبق قانون کشوری پرداخت ۲۳ درصد کارفرما حذف خواهد شد.
از طرف کار کنان رسمی کار گری بهزیستی استان تهران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خدمات دهی بهزیستی ایلام به 720 زائر حسینی از سراسر کشور
کارشناس رفاه اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون این سازمان به 720زائر اربعین حسینی از کارکنان ادارات بهزیستی سراسر کشور خدمات دهی انجام داده است.
خداداد عبدالهی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: خدمات دهی به این افراد که بصورت شبانه روزی انجام شده شامل اسکان در خوابگاه های مهران، صالح آباد و ایلام و همچنین پارکینگ خودرو این زائران به تعداد 120 دستگاه بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین پذیرش زائر در این استان مربوط به استان تهران و کمترین نیز از استان مرکزی بوده است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه در این مدت با وجود افزایش چشمگیر متقاضیان برای عزیمت به عتبات عالیات از طریق مرز مهران تمامی زائرانی که از ادارات بهزیستی سراسر کشور درخواست خوابگاه برای اسکان یا پارکینگ خودرو در شهرستان مهران یا ایلام داشته اند خدمات دهی لازم انجام گرفته است.
عبداللهی از همراهی و تعامل مدیر کل، معاون پشتیبانی، رئیس اداره نیروی انسانی و رئیس بهزیستی و همکاران شهرستان مهران برای اسکان و پذیرایی از زائران عتبات عالیات تقدیر کرد.
پایان/
منبع خبر:
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار