رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت طی 9 ماهه سالجاری کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به وزن یک میلیون و 276 هزار و 399 تن و ارزش دلاری 377 میلیون و 160 هزار و 730 می باشد.
کد خبر: ۳۵۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 12 January 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان میرشکار در تشریح این خبر گفت: مصالح ساختمانی (سیمان ) ، کاشی ، گاز ، قیر ، تخم گشنیز ، سیب درختی ، محصولات شیمیایی و صنعتی عمده اقلام صادراتی استان می باشند که به کشورهای پاکستان ، افغانستان ، ترکیه ، امارات و سایر کشورها صادر شده است .

وی ادامه داد : طی این مدت صادرات از بازارچه های مرزی استان رشد بسیار خوبی داشته و حدود 55 درصد از صادرات استان از این طریق بازارچه ها و 45 درصد از گمرکات انجام گردیده است .

میرشکار افزود : می توان از دلایل عمده افزایش صادرات از بازارچه های مرزی را دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه ، سهولت فرآیند انجام صادرات و بوروکراسی اداری کمتر بازارچه ها نسبت به گمرکات عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد : بازارچه های مرزی استان رویکرد صادرات گرا داشته که این باعث رشد و رونق اقتصاد و بازرگانی منطقه شده است

میرشکار با بیان اینکه بر اساس برنامه هدفگذاری شده برای سال 95 با توجه به برنامه های عملیاتی اقتصاد مقاومتی ، میزان صادرات غیر نفتی استان به ارزش 522 میلیون دلار تعیین شده است ، تصریح کرد : با توجه به اینکه در 9 ماهه امسال صادرات استان به ارزش بیش از 377 میلیون دلار رسیده می توان اشاره کرد که حدود 74 درصد از کل برنامه هدف تحقق یافته و حدود 26 درصد آن باقی مانده است که پیش بینی می شود با پپگیری مسئولین بخش دولتی و خصوصی و با برنامه ریزی صورت پذیرفته و عملیاتی نمودن آنها ، باقی مانده هدف مدنظر ، قطعا تحقق یابد .

میرشکار در ادامه بیان داشت : بیشترین میزان صادرات از بین بازارچه های مرزی استان طی مدت مذکور مربوط به بازارچه مرزی میلک به ارزش 136 میلیون و 937 هزار و 675دلار و در بین گمرکات استان بیشترین میزان صادرات از گمرک زاهدان به ارزش دلار 83 میلیون 213هزار و 626 می باشد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در پایان اعلام داشت : با توجه به افزایش میزان صادرات در سالجاری ، تراز تجارت خارجی استان طی 9 ماهه امسال مثبت می باشد و به رقم مثبت 38 میلیون و 824 هزار و 377 رسیده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار