جبهه آرمان خواهان واقع بین که تشکلی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فعال در مشهد است، با صدور بیانیه ای از تشکیل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» استقبال و اعلام حمایت کرد.
کد خبر: ۳۴۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 26 December 2016
به گزارش تابناک رضوی؛ در این بیانیه آمده است: «پیروزی انقلاب اسلامی با حضور و اراده مردم شکل گرفت. مردم تنها علت محدثه این حادثه عظیم نبودند و تجربه های گوناگون ثابت کرده است شرط بقای انقلاب نیز حضور مردم در صحنه های مورد نیاز کشور بوده است. ساز و کار حضور مردم در تصمیم گیری های کلان کشور در برهه های گوناگون متفاوت و متنوع بوده است؛ اما مشارکت در انتخاب مسئولان یکی از بزرگترین مظاهر این مشارکت مردمی بوده است. اکنون نیز که کشور با چالش هایی به خصوص در عرصه اقتصاد مواجه شده است، راه حل آن اموری است از جمله: تأکید بر نقش مردم و بازگشت به آرمان های انقلاب اسلامی و جلوگیری از تقدم منافع حزبی و جناحی چپ و راست بر اولویت های مردم.»  
در این بیانیه اضافه شده است: «افزایش بیکاری، رکود و بی رونقی فضای کسب و کار در جامعه، رواج روحیه اشرافی گری و رفاه طلبی در میان برخی از مسئولان، فساد اقتصادی برخی از نهادهای دولتی و عمومی، رشد دیوان سالاری و بروکراسی مضر، از جمله نگرانی های مردم است. ایجاد سازوکاری برای استفاده از نقش بدنه مردم، در کارآمدسازی نظام اجرایی کشور موضوعی است که باید در آستانه شکل گیری آرایش های انتخاباتی بیش از پیش دیده شود.
 
در ادامه این بیانیه با تاکید بر این که شکل گیری «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» ایده ای است که به‌نظر می رسد می تواند این خلاء را در کشور پر کند، آمده است: « «جبهه آرمان خواهان واقع بین» نیز از بدو تأسیس بر مشارکت بدنه اجتماعی خود در تصمیم گیری های این جبهه همواره تأکید داشته است. این فرآیند در معرفی نامزدهای پیشنهادی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد طراحی و پیاده شد که هر 4 نفر مورد حمایت جبهه نیز در انتخابات حائز اکثریت آرا شدند.
 
در متن بیانیه تحلیلی شماره 1 جبهه آرمان خواهان واقع بین برای انتخابات ریاست جمهوری نیز بار دیگر بر اهمیت «نقش‌دهی به بدنه اجتماعی نیروهای انقلاب و دوری از گروه‌گرایی در انتخاب اصلح» تصریح شده بود.»
 
در بخش پایانی بیانیه جبهه آرمان خواهان واقع بین آمده است: «به نظر می رسد در الگوی مطرح شده در بیانیه شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز، این اصل مورد توجه قرار گرفته است و جبهه آرمان خواهان واقع بین از ایجاد چنین سازوکاری استقبال و حمایت می کند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار