در پی رحلت فقیه و عالم فرزانه مرحوم آیت‌الله حاج محمد واعظ‌زاده خراسانی(طاب‌ثراه)، مراسم ترحیم و بزرگداشتی از سوی نماینده ولی‌‌فقیه در خراسان‌رضوی و تولیت آستان قدس رضوی در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 20 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی و امام جمعه مشهد‌مقدس، استاندار خراسان‌رضوی، خانواده و بستگان و شاگردان آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی، علما و روحانیون، شخصیت‌ها و مسئولان شهری و استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان بین‌المللی قرآن کریم آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به یاد این عالم پارسا و مجاهد عرصه تقریب مذاهب، به مرثیه سرایی پرداختند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد‌یزدی با اشاره به مشی صحیح، فضایل اخلاقی، زیبایی‌های باطنی و تلاش آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی در تقریب و وحدت جامعه اسلامی اظهار داشت: این عالم بزرگوار نسبت به وحدت جامعه اسلامی حساسیت و تعصب پاکی داشتند و همواره تاکیدشان بر تقویت نقاط اشتراک جامعه اسلامی بود.

این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با تاکید بر‌اینکه اسلام دین مهربانی و رافت است، ادامه داد: متاسفانه استکبار از جهل عده‌ای جاهل برای ضربه به اسلام استفاده می‌کند. دشمنان امروز داعش را به جان مسلمانان انداخته‌ و فتنه‌ای بزرگ را ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی دست‌های استکبار و دشمنان اسلام را در اختلافات جامعه اسلامی به خوبی می‌دید، ادامه داد: امروز استکبار با استفاده از اختلاف و تفرقه در امت اسلامی، به غارتگری منابع و ثروت‌های مسلمانان مشغول است. جنایات و وحشی‌گری‌هایی که امروز در سوریه اتفاق می‌افتد، انسان را بهت زده می‎کند و در تاریخ بی‌سابقه است.

‌راشد‌یزدی کوشش برای اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی را شاخص بارز شخصیت آیت‌الله واعظ‌زاده معرفی و ابراز کرد: آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی از موسسان مجمع تقریب مذاهب اسلامی بودند و در عرصه تحکیم وحدت امت اسلامی اقدامات مهمی انجام دادند.

منبع: آستان نيوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار