رئیس شورای شهر مشهد مقدس گفت: ۱۱۰ مسجد ساخته شده در نهضت مسجدسازی توسط مدیریت شهری چهارم تا پایان این دوره به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۳۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 03 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد کمال سرویها با تاکید براینکه همانطور که شهر خیابان و فضای سبز لازم دارد، نیازمند وجود مسجد نیز است، اظهار داشت: تا پایان دوره 6 ساله شورای سوم ما نتوانستیم حتی یک مسجد را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در شورای چهارم عزم جدی‌تری برای مسجدسازی وجود داشت بنابراین مشاوری برای این موضوع از سوی شهرداری با همکاری اوقاف و راه و شهرسازی انتخاب شد تا همه پهنه‌های شهر بررسی و نیاز شهر به وجود مساجد برآورد گردد.

رئیس شورای شهر مشهد عنوان کرد: بافت‌های سنتی و قدیمی مشهد به‌ازای هر هزار نفر دارای یک مسجد هستند اما براساس طرح مشاور، برای رسیدن به سرانه استاندارد کشوری در حوزه مساجد، باید برای هر 3 هزار نفر یک مسجد وجود داشته باشد که بر اساس این طرح مشهد با کمبود حدود 240 مسجد مواجه بود.

سرویها ابراز کرد: وقتی نتیجه کار مشاور نهایی شد و جانمایی مساجد مورد نیاز روی نقشه شهر صورت گرفت، این مهم در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت که شهرداری، اوقاف، آستان قدس رضوی، سپاه و نظام مهندسی نیز پای کار آمدند تا کمیته اجرایی ساخت مساجد تشکیل شود. جانمایی مسجد در مناطق مورد نیاز آغاز و زمین‌های مورد نیاز برای این امر نیز از سوی خیرین، آستان قدس رضوی و شهرداری تامین شد.

رئیس شورای شهر مشهد مقدس تصریح کرد: همچنین شهرداری مشهد برای سرعت یافتن کار، کمک نقدی را نیز برای ساخت هر مسجد اختصاص داد و طراحی نقشه مساجد نیز به رایگان توسط نظام مهندسی انجام شد.

سرویها بیان کرد: کمک نقدی شهرداری سبب آغاز کار شده و در ادامه نیز ائمه جماعات و هیئت امنا با جمع‌آوری کمک‌های خیران و مردم نسبت به ادامه کار احداث مساجد اقدام می‌نمودند.

وی با اشاره اینکه در مقابل کمک 200 حدود میلیونی شهرداری برای ساخت مساجد، کمک میلیاردی خیران به کمک ساخت مساجد آمد، افزود: مساجد ساخته شده در نهضت مسجدسازی، صرفاً نمازخانه نیست و با امکانات کامل برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و کتابخوانی تجهیز می‌یابد.

رئیس شورای شهر مشهد مقدس اظهار داشت: در حال حاضر با گذشت 3 سال از آغاز نهضت مسجدسازی در شورای چهارم، در زمین‌های خالی، مساجد قد کشیده و در 80 مسجد که به مرحله سفت‌کاری یا نازک‌کاری رسیده‌اند، نماز اقامه می‌شود.

سرویها تاکید کرد: براساس قولی که داده‌ایم تا پایان این دوره از مدیریت شهری، 110 مسجد نهضت مسجدسازی که در حال احداث می‌باشد را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی عنوان کرد: همچنین علاوه بر ساخت مساجد، 200 مسجد سطح شهر که ضعف بنا و ساختمان نیز داشته‌اند با اختصاص مبالغی از سوی شهرداری مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته‌اند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار