مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: در طول پنج سال اخیر به نظر می‌رسد با انجام حرکت‌های گرایشی و کنشی توسط رسانه‌ها، انگیزه حرکت برای وقف در جامعه افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۳۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 27 November 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد پهلوانیان در همایش وقف و رسانه در صدا و سیمای مرکز یزد از تعامل‌ صورت گرفته در طول یک سال گذشته در حوزه وقف قدردانی کرد و اظهار داشت: تعامل در حوزه وقف، مثبت و همگرا و رو به رشد بوده است.

وی ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، یاد حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل سابق را نیز گرامی داشت و افزود: طی چند سال اخیر وفاق و همدلی بسیار خوبی با همت این دو مدیرکل رسانه‌ای بین مجموعه اوقاف و رسانه‌ها ایجاد شده است که امیدواریم این روند تداوم پیدا کند.

پهلوانیان با اشاره به اهمیت وقف به عنوان یک سنت الهی عنوان کرد: سنت وقف نه یک سنت اسلامی بلکه یک سنت انسانی است و این سنت می‌تواند پاسخگوی یک نیاز اساسی و جدی در بعد روحانی انسان باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است، خاطرنشان کرد: بعد جسمانی ما اسیر دست زمان و مکان است اما روح چنین ویژگی ندارد اما نیاز روح، جاودانگی است و به همین دلیل است که همه انسان‌ها به نحوی به دنبال جاودانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه وقف به این عطش روح انسان‌ها پاسخ می‌دهد، بیان کرد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند انسان را ماندگار کند، وقف است.

پهلوانیان با اشاره به اینکه به گفته پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد (ص)، سه راه برای بهره‌مندی انسان از این دنیا وجود دارد، اظهار داشت: فرزند صالح، علم سودمند برای مردم و وقف، سه راه جاودانگی روح انسان‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه پیشگام فرهنگ‌سازی است، بیان کرد: فرهنگ‌سازی اتفاق نمی‌افتد مگر با همکاری رسانه‌ها و رسانه ممکن است سنتی یا مدرن باشد که رسانه‌های سنتی نظیر منبر نیز می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار عمل کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد عنوان کرد: رسانه‌ها باید در زمینه دانشی، گرایشی و کنشی فعالیت کنند، عنوان کرد: رسانه‌های ما در زمینه‌های گرایشی و کنشی ضعیف عمل کرده‌اند و نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته است در ایجاد انگیزه برای مردم و به فعلیت رساندن جامعه برای انجام یک حرکت، موفق عمل کنند.

پهلوانیان تصریح کرد: البته در پنج سال اخیر در زمینه گرایشی و ایجاد انگیزه برای حرکت وقف تلاش‌هایی صورت گرفته که توانسته در زمینه ترویج فرهنگ وقف موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته به طور قطع حرکت به سمت فعالیت‌ها و برنامه‌های گرایشی از سوی رسانه‌ها به دلیل پشتیبانی، حمایت و خط‌دهی سازمان اوقاف در مرکز و به تبع آن در استان‌ها بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه وقف می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد، عنوان کرد: برای ادا کردن حق وقف نیاز به همگرایی جدی‌تری بین مجموعه اوقاف و رسانه‌ها وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار