کد خبر: ۳۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 10 May 2015

ما اهل امر به معروف هستیم، باورمندان نهی از منکر و معتقدیم با احیای این فریضه، فرضیه های دشمنان داخلی و خارجی، از وسوسه های ابلیس و نفس اماره گرفته تا نقشه های شیاطین، باطل خواهد شد. نه، کسی خواهد توانست، دراز دستی کند و برای توجیه اختلاس و ویژه خواری و دزدی، هزار دلیل باطل بتراشد و نه بیگانه ای جرأت خواهد کرد، به این ملک چشم زخمی برساند، چه می داند، این دیار را مردان مردی نگهبان هستند که به مانایی و نامیرایی رسیده اند و در حضور خداوند حاضرند.

این که رهبر فرزانه انقلاب بارها و بارها و از جمله در دیدار با اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان، بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، تأکید می کنند، از آن روست که این خود خواندن به معروف است.

تبیین هستی و مکتب شهدا، هم بزرگ ترین معروف است و هم کلاس عملی معارف. گفتن از آن هم نهی از زندگی نازیبا و پرهیز از منکر را به دنبال دارد. پس همواره باید گفت و نوشت و آنانی را که توان گفتن و فرصت قلم زدن است، خمس وقت خویش را به این «فریضه» اختصاص دهند و از شهیدان بگویند که فداکاری هاشان، ذخیره ماندگاری برای انقلاب اسلامی است و هزار البته این گفتن، نه در قالب شعار، که در ساحت شعور باید طرح شود.

باید از سوی مردم به ویژه مسئولان به رفتار درآید. چه به عمل کار برآید و به سخنرانی و سخندانی نیست. باید عمل ها را همسو با شهدا کرد و باید که آن خونین جامگان حق جو و حق گو را، تراز زندگی قرار داد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، تجلیل از یاد شهیدان باید با این هدف باشد که معارف شهادت یعنی «ایثار و ایمان» در مخاطبان به معنای واقعی کلمه نافذ شود...

آری، ما به سبک زندگی شهدا نیاز حیاتی داریم، به آنان که در ایثار، قله نشین بودند و دیگران را بر خود مقدم می شمردند. در مهربانی با مردم زبانزد بودند و در گره گشایی از مشکلات، دستی به غایت گشاده داشتند.

ما به سیره شهدا نیازمندیم تا یاد بگیریم، حق الناس یعنی چه و چگونه می شود حتی از خودکار بیت المال برای نوشتن نامه به خانواده استفاده نکرد. چگونه می شود مثل شهید برونسی، خانه را با موکت فرش کرد و حتی برای چند روز هم فرش بیت المال را به خانه راه نداد. چگونه می شود، حساب همه چیز را داشت. یاد بگیریم، که انقلاب، که ایران با این شیوه سرفراز می ماند نه با دست های دراز و نگاه های آلوده و شکم هایی که نسبت به حرام حساسیت زدایی شده است و...

حرف زیاد است، درد هم زیاد است، اما بی درمان نیست دردهای فردی و اجتماعی ما، درمان هم مشخص است؛ احیای عملی سیره شهدا و باز تعریف زندگی بر اساس الگوهایی که خداوند معرفی فرموده است.

غلامرضا بنی اسدی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
سلام احسنت خداقوت ،همه بشریت به شهدا مدیونند،باید تعمق و فکر کنیم چه باید بکنیم !! وهیچ نتیجه ای از این تفکر نمی گیریم مگر اینکه ولایت محور باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار