واکنش مسئولان آستان قدس به خبر آب‌گرفتگی رواق‌های حرم رضوی
معاون اماکن متبرکه حرم، آب‌گرفتگی را بدون ایجاد مشکلی خاص خواند که در کمتر از دو ساعت آب‌ها جمع‌ شده و سرپرست روابط عمومی آستان قدس هم بالاآمدگی آب در حرم و تخلیه با تأخیر آن را طبیعی توصیف کرد.
کد خبر: ۳۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 09 May 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، بارش شدید باران و تگرگ که از اواخر وقت پنجشنبه گذشته در مشهد مقدس آغاز شده بود سبب جاری شدن سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد و از جمله حرم مطهر رضوی شد.

خبر اولیه آبگرفتگی حرم مطهر تا روضه منوره و ضریح مطهر رضوی که توسط تابناک منتشر شد منجر به بروز واکنش مسئولان آستان قدس رضوی شد که معتقد هستند بارندگی و آب‌گرفتگی اخیر در حرم مطهر رضوی مانند سایر اماکن شهر بوده است.

آب‌گرفتگی کمتر از دو ساعت برطرف شد

سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در این زمینه اظهار داشت: بارش شدید باران شب گذشته در مشهد مقدس در بسیاری از معابر و گذرگاه‌های شهری سبب آب‌گرفتگی شده بود و در این میان حرم مطهر رضوی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی با بیان اینکه آب‌گرفتگی رواق‌های حرم مطهر رضوی همانند آب‌گرفتگی معابر سطح شهر بوده است، تصریح کرد: بنده شب گذشته در حرم مطهر رضوی حضور داشتم و آب‌گرفتگی مشکل خاصی ایجاد نکرده بود و کمتر از دو ساعت آب‌های جاری جمع‌آوری شد.

منبتی با اشاره به اینکه این آب‌گرفتگی خسارتی در بر نداشته است، افزود: شب گذشته و امروز حرم مطهر رضوی در وضعیت عادی خود پذیرای زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) بوده است.

حرم رضوی در خط القعر مشهد مقدس قرار دارد

سید احمد هاشم‌آبادی، سرپرست روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در این زمینه اظهار داشت: آب‌گرفتگی در اماکن حرم مطهر رضوی نیز همانند سایر نقاط شهر مشهد در شب گذشته بوده است و مشکل خاصی به وجود نیامده است.

سرپرست روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه حرم مطهر رضوی به‌نوعی در خط القعر شهر مشهد قرار گرفته، بالاآمدگی آب در برخی نقاط حرم رضوی و تخلیه با تأخیر آن طبیعی بوده است.

جالب اینکه تسنیم که این مصاحبه ها را منعکس نموده نیز فضای حرم مطهر رضوی را در آن شب بارانی در حرم را همانند تابناک، اینگونه توصیف می کند : در این شب ، صحن‌های انقلاب و جمهوری و بیشتر صحن‌های حرم مطهر تا مچ پای انسان آب ایستاده بود و رواق دارالحجه نیز آب‌چکه کرده و خیس شده بود ضمن اینکه برخی نقاط پارکینگ‌ها به استخرچه‌هایی کوچک تبدیل شده بود که رفت و آمد را سخت می‌کرد.

در این میان حرم مطهر رضوی نیز شب گذشته پس از پایان ترنم دعای پرفیض کمیل شاهد بارش باران بود که کم‌کم شدت گرفت و بسیاری از رواق‌های حرم مطهر رضوی نیز دچار آب‌گرفتگی شد و زائران و خادمان حرم مطهر رضوی را غافلگیر کرد.

علاوه بر این آب‌گرفتگی در برخی نقاط پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر رضوی نیز قابل مشاهده بود و رفت و آمد خودروها با مشکل مواجه شده بود. 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
خط القعر چیه ؟! خط الصعوده حرم آقا / دهنتون رو آب بکشید خط صعود تا خدا و به بالا حرم امام رضاست شما میخواید کار خودتون رو توجیه کنید میگید خط القعر ؟! خط القعر تلاویوه خط القعر کاخ سفیده که مانند کاخ سبز معاویه است اینها خط القعر به جهنمه و خانه شیطانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
ای خداااااا از دست بعضی از ما مردم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
چرا جو میدین
خود ارتفاع منطقه حرم مطهر از سایر نقاط پایین تر هست، یکم اطلاعاتتون رو بیشتر کنید همه چیز رو بهم ربط ندید!!!
صمدی
|
United States
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
چقدر اسف بار !! میلیاردها هزینه از موقوفات و نذورات و این وضعیت؟!! قطعا دلیلی جز بی کفایتی مدیران در انجام پیش بینی های لازم نمی توانسته داشته باشد.راستی خدام محترم کجان؟احتمالا در مهمانسرا مشغول آبگیری هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
اسف بار فکر ناقص شماست که اطلاعات جغرافیایی درمورد حرم مطهر ندارید و همه چیز را بی کفایتی مدیران ربط میدهید منتظر یک بهانه هستید تا همه چیز را به بی کفایتی دیگران ربط بدهید کمی واقع بین باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار