مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به ضرورت فعال بودن قرنطینه به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به استان گفت: ۴۰۰ هزار دام در استان در برابر تب برفکی واکسینه شدند.
کد خبر: ۳۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 05 May 2015

به گزارش تابناک یزد، علی‌اکبر حدادزاده با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 377 هزار رأس دام سنگین و سبک علیه بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند، اظهار داشت: کاهش تعداد دام‌های سنگین تب مالتی از 111 رأس در سال 92 به 79 رأس در سال 93 از جمله مهمترین نتایج واکسینه کردن دام‌های استان در سال 93 است.

مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به اهمیت توجه به بیماری سل به عنوان بیماری مشترک انسان و دام گفت: بررسی و پیشگیری از شیوع این بیماری در دستور کار امسال به صورت جدی قرار گرفته است.

حداد‌زاده افزود: در سال گذشته بیش از 16 هزار و 18 رأس دام در سطح استان مورد تست و بررسی بیماری سل قرار گرفتند که از این آمار 9 رأس دام مبتلا به سل شناسایی و به کشتارگاه منتقل شدند.

وی در مورد بیماری‌های واگیر دامی تصریح کرد: تب برفکی از جمله بیماری‌های واگیر دامی در استان محسوب می‌شود و تقویت قرنطینه محدوده دامی از جمله مهمترین راه‌های جلوگیری از شیوع این بیماری است.

وی با اشاره به فعال بودن قرنطینه‌ها در ورودی استان گفت:  در سال 93 بیش از 400 هزار رأس دام در مقابله تب برفکی واکسینه شده‌اند.

حداد‌زاده با اشاره به کاهش 30 درصدی تعداد کانون‌های تب برفکی در سال 93 نسبت به زمان مشابه در سال قبل از آن افزود:  ارائه خدمات بهداشتی به دامداران از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره کل دامپزشکی یزد است.

مدیرکل دامپزشکی یزد تصریح کرد:  در سطح استان یزد بیش از 75 واحد ارائه خدمات بهداشتی دام وجود دارد که از مجموع کلینیک‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون تشکیل می‌شوند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 20 هزار مورد نمونه‌گیری و آزمایش به منظور تشخیص بیماری‌های مختلف و کنترل‌های مورد نیاز در جمعیت دام استان انجام شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار