معاونت خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد خبر داد:
معاونت خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد با بيان اين مطلب كه تاكنون براي هزينه كفن و دفن در «بهشت رضوان» تعرفه‌اي را در نظر نگرفته‌ايم، گفت: تا حدود يك يا دو ماه، كفن و دفن در اين آرامستان براي روستاييان و كساني كه از شهر مراجعه مي‌كنند رايگان خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 08 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، صبح امروز دومين آرامستان بزرگ مشهد با نام «بهشت رضوان» در جاده كلات، روستاي گنبدواز به بهره‌برداري رسيد.
بنا بر اين گزارش، خليل‌الله كاظمي معاونت خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد در حاشيه آيين بهره‌برداري از دومين آرامستان بزرگ مشهد و رونمايي از 14 اثر فرهنگي، در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعيت جغرافيايي آرامستان بهشت رضاي مشهد، گفت: به علت توسعه افقي شهر مقدس مشهد،‌ عده‌اي از شهروندان براي تردد به اين آرامستان بايد به‌طور متوسط حدود 35 تا 40كيلومتر را طي مي‌كردند و همچنين شاهد بار ترافيكي سنگيني در مسير آرامستان بهشت رضا بوديم.
وي ادامه داد: به همين علت پس مطالعات و مشاوره‌هايي كه انجام داديم تصميم گرفتيم نسبت به مكان‌يابي دومين آرامستان بزرگ شهر اقدام كنيم.
معاونت خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد با بيان اين مطلب كه در اطراف شهر و داخل روستاها 29آرامستان وجود دارد، اظهار كرد: با برنامه‌ريزي منسجمي كه انجم داديم حدود 26 آرامستان را حصاركشي كرديم و عدم مجوز دفن براي اين آرامستان‌ها صادر شد، لذا رفع نياز روستاهاي اطراف و قسمتي از شمال و شمال غرب مشهد براي دسترسي داشتن به آرامستان در دستور كار قرار گرفت.
كاظمي عنوان كرد: مساحت آرامستان «بهشت رضوان» بالغ بر 183هكتار و براي ساخت آن 400ميليارد ريال هزينه شده است.
وي با تأكيد بر اينكه در اين آرامستان تمامي فضاهاي مورد نياز ساخته شده است، بيان كرد: غسالخانه، سالن پذيرش، برق، روشنايي، گاز، مخابرات و بلوك‌هاي دفن اين آرامستان آماده شده است.
معاونت خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد با اشاره به مسيرهاي تردد به اين آرامستان، اظهار كرد: در حال حاضر كمربند شمالي شهر به اين آرامستان شهر است و مطالعه‌اي هم در حال انجام است تا از محل ميدان معراج، توس 41 نيز دسترسي وجود داشته باشد كه اگر اين اتفاق بيفتد مسير رفت و آمد خانواده متوفين به اين آرامستان حدود 12كيلومتر مي‌شود.
كاظمي با بيان اين مطلب كه با شوراهاي روستاهاي اطراف توافق كرده‌ايم كه كفن و دفن خود را در آرامستان «بهشت رضوان» انجام دهند، گفت: تاكنون براي هزينه كفن و دفن تعرفه‌اي را در نظر نگرفته‌ايم و تا حدود يك يا دو ماه كفن و دفن در اين آرامستان براي روستاييان و كساني كه از شهر مراجعه مي‌كنند رايگان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار