والیبال استان قم بعد از گذشت سه سال بار دیگر در عرصه ملی برای اعزام به رقابت‌های آسیایی و جهانی موفق به کسب سهمیه تیم ملی شد.
کد خبر: ۳۰۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 06 October 2016
به گزارش تابناک قم، در بیش از یک دهه اخیر والیبال ایران در عرصه برون‌مرزی و به ویژه در پیکارهای رده‌های سنی پایه والیبال آسیا و جهان همواره در بین تیم‌های مدعی و برتر جام بوده و حضور تقریبا دائمی والیبالیست‌های ایرانی به عنوان یک پدیده از قاره کهن در جمع تیم‌های شاخص جهان این واقعیت را بیش از پیش نشان می‌دهد.

مهمترین عامل پیشرفت والیبال کشورمان تداوم استعداد یابی از رده‌های سنی پایه است و با توجه به مربیان بسیار خوب و با دانشی که در این رشته ورزشی توپ و توری فعالیت می‌کنند، همواره تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه ایران در سطح آسیا و جهان موفق ظاهر شده و بازیکنان پرتوان این رشته به رده‌های سنی بالاتر معرفی می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه عامل پیشرفت والیبال

نتیجه این اتفاقات مهم و قابل تحسین در والیبال ایران این است که تیم ملی کشورمان چند سالی است در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان عملکرد درخشانی دارد و در سطح قاره کهن کار به جایی رسیده است که ایران دیگر از تیم اصلی خود برای رویارویی با رقبای آسیایی استفاده نمی‌کند و تیم دوم ایران به میدان رقبای آسیایی می‌رود.

سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه آنقدر خوب در این سال‌ها برای پیشرفت والیبال ایران نتیجه داده که با درخشش بازیکنان نخبه در رده‌های سنی مختلف،‌ همین بازیکنان برای نخستین بار بعد از 50 سال در تاریخ والیبال کشورمان، تیم ملی بزرگسالان ایران را به مسابقات المپیک بردند و ایران سال‌های زیاد است که قدرت نخست آسیا و یکی از تیم‌های پرقدرت و مدعی در والیبال جهان محسوب می‌شود.

تیم ملی ایران با والیبالیست قم در راه میادین آسیایی و جهانی

تیم ملی والیبال رده سنی نوجوانان کشورمان متشکل از بازیکنان مستعد و نخبه رقابت‌های قهرمانی کشور و اردوهای استعدادیابی زیر نظر کادر فنی تیم ملی کشورمان از امروز تمرینات خود را رسما آغاز می‌کند تا آماده میادین برون‌مرزی سال 2017 شود.

این در حالی است که رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان پیش‌روی ملی‌پوشان مستعد، آینده‌‌دار و نخبه والیبال رده سنی نوجوانان کشورمان قرار دارد و کادر فنی تیم ملی از هم اکنون اقدام به تشکیل اردوی آماده‌سازی این تیم کرده تا ایران با قدرت به مصاف رقبای خود برود.

به همین منظور کادر فنی تیم ملی اقدام به برنامه‌ریزی برای تشکیل نخستین اردوی تمرینی تیم ملی نوجوانان کرد و با تصمیم سرمربی این تیم تعداد 31 بازیکن مستعد شناسایی شده از استان‌های مختلف کشور به اردو دعوت شدند تا تیم ملی استارت رسمی خود را برای حضور موفق در میادین برون‌مرزی سال 2017 بزند.

انتخاب والیبالیست قم از بین 266 استعداد والیبال ایران

با تصمیم فدراسیون والیبال کشورمان مسؤولیت سرمربیگری تیم ملی والیبال رده سنی نوجوانان به محمد وکیلی سپرده شده و این مربی 31 بازیکن منتخب خود برای تشکیل نخستین مرحله رسمی اردوی تیم ملی نوجوانان را از بین 266 بازیکن از سراسر کشور معرفی کرد.

نخستین اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان نوجوان والیبال کشورمان تا روز دوشنبه نوزدهم مهر ماه در حالی ادامه خواهد داشت که نفرات منتخب با تمامی وسایل شخصی، تمرینی و مدارک کامل از جمله شناسنامه و کارت ملی، خود را به سرمربی تیم ملی نوجوانان معرفی کرده‌اند.

31 بازیکن دعوت شده به اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال رده سنی نوجوانان کشورمان از استان‌های آذربایجان غربی، تهران، البرز، مرکزی، خراسان‌رضوی، گلستان، قم، بوشهر، کرمان، گیلان، لرستان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران انتخاب شده‌اند.

والیبال پس از 3 سال سهمیه ملی گرفت

بعد از سه سال که از آخرین دعوت یک والیبالیست قمی به اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه والیبال کشورمان می‌گذرد و این ملی‌پوش والیبال قم رضا رزاقی در پست پاسور تیم ملی جوانان در مسابقات 2012 قهرمانی آسیا بود، اکنون رضا گودرزی از قم به اردوی تیم ملی دعوت شده‌ است.

این در شرایطی است که با توجه به تعداد اسامی نفرات دعوت شده به تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان، تهران و توابع با هشت بازیکن دارای بیشترین ملی‌پوش است و از آذربایجان غربی نیز تعداد پنج بازیکن به اردو دعوت شده‌اند و البته گلستانی‌ها نیز سه ملی‌پوش دارند.

بر این اساس از آذربایجان غربی مرتضی شریفی، مهدی جعفروند، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه و محمدرضا حضرت‌پور و از تهران و توابع امیرحسین چمنی، علیرضا مصلح‌آبادی‌فراهانی، مهدی جلوه قاضیانی، آرمین افشین‌فر، امیرحسین صابری، محمدحسین راستی، حسین مسعودی‌فر و امیر عزیزی به این اردو دعوت شده‌اند.

همچنین از البرز علیرضا تورجی و رسول محمدخانی، از مرکزی سهیل کمال‌آبادی و علی سمیعی‌فرد، از خراسان‌رضوی محمدرضا بیک، از گلستان احسان دانش‌دوست، بهزاد فتوحی‌فر و صابر کاظمی، از قم رضا گودرزی و از استان بوشهر عرفان غلامی‌پور در این اردو حضور یافته‌اند.

در نهایت از کرمان معین اسماعیلی، از گیلان مهران فیض، از لرستان متین گودرزی، از آذربایجان‌شرقی حسین سلیمان‌اهری، از سیستان و بلوچستان امیرمهدی عرب‌شاهی، از کرمانشاه علیرضا بابایی و از مازندران علی طبری و مهبد حق‌شناس برای حضور در مسابقات برون‌مرزی سال 2017 در ترکیب تیم ملی والیبال رده سنی نوجوانان کشورمان زیر نظر کادر فنی آماده می‌شوند.

رزاقی آخرین ملی‌پوش قم در تیم ملی والیبال جوانان ایران

دعوت از رضا گودرزی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال رده سنی  نوجوانان کشورمان برای مسابقات برون‌مرزی سال 2017 در حالی صورت گرفته است که از آخرین حضور یک والیبالیست قم در ترکیب تیم اعزامی ایران به رقابت‌های آسیایی دقیقا پنج سال می‌گذرد.

در سال 2012 بود که بازیکنی به نام رضا رزاقی با قامت مناسب و دست‌های کشیده در پست پاسور به دنبال درخشش در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ دسته اول والیبال بزرگسالان ایران در ترکیب تیم سفیر قم، از سوی کادر فنی به اردوی تیم ملی جوانان ایران دعوت شد.

رضا رزاقی به واسطه توانایی و استعداد بسیار بالایی که داشت به خوبی توانایی‌های خود را به کادر فنی تیم ملی والیبال جوانان ایران نشان داد و به عنوان یکی از اعضای ثابت ترکیب تیم ملی در مسابقات 2012 قهرمانی رده سنی جوانان قاره کهن به میدان رفت و خوش درخشید.

کسب مقام سوم والیبال جوانان آسیا در ویترین افتخارات ورزش قم

سال‌های زیادی بود که والیبال قم در حسرت حضور حداقل یک ملی‌پوش در ترکیب تیم‌های ملی والیبال رده‌های سنی مختلف کشورمان بود اما بعد از معرفی چندین بازیکن مستعد در اواخر دهه 1380 و اوایل ده 1390، یکی از آنها عضو تیم ملی جوانان اعزامی به پیکارهای قهرمانی آسیا شد.

این بازیکن رضا رزاقی پاسور خوش قد و قامت والیبال قم در تیم‌های جوانان و بزرگسالان هلال احمر و سفیر قم است که در سال 1391 درخشش خیره کننده در ترکیب تیم‌های اعزامی قم به مسابقات لیگ و قهرمانی کشور از خود نشان داد و با تیم ملی جوانان ایران رتبه سوم آسیا را کسب کرد.

در آن سال تیم ملی والیبال جوانان زیر 21 سال کشورمان در مسابقات قهرمانی 2012 جوانان آسیا که در مهرماه سال 1391 به میزبانی ایران در شهر ارومیه برگزار شد، با درخشش رضا رزاقی ملی‌پوش والیبال قم و سایر نفرات خود مقام سوم آسیا را به دست آورد و به رقابت‌های جهانی ترکیه راه یافت.

گودرزی نماینده والیبال قم در راه اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی 2017

آن سال فرهاد نفرزاده هدایت تیم ملی والیبال جوانان ایران را در پیکارهای قهرمانی آسیا بر عهده داشت و ایران با کسب مقام سوم به مسابقات والیبال قهرمانی زیر 21 سال جهان در ترکیه راه یافت اما والیبالیست قم نتوانست در ترکیب تیم اعزامی ایران به رقابت‌های جهانی قرار بگیرد.

رضا رزاقی نیز تا سال 1393 در عرصه والیبال و در پست پاسور بازیکن بسیار موفقی بود تا اینکه در یکی از بازی‌های تیم سفیر قم در لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور اسیر یک اتفاق حاشیه‌ای شد و با محرومیت‌هایی که از سوی باشگاه و فدراسیون دچار آن شد، تقریبا برای همیشه از صحنه واقعی والیبال کنار رفت تا قم یکی از بهترین‌های چند سال اخیر خود در این رشته ورزشی را از دست بدهد.

اکنون والیبال قم روی چهره‌های آینده‌دار و مستعدی سرمایه‌گذاری کرده است و در یکی دو سال اخیر حتی بیش از 10 بازیکن از والیبال قم به اردوی استعدادیابی تیم ملی اعزام شدند و اکنون یکی از ثمره‌های این سرمایه‌گذاری رضا گودرزی است که نماینده والیبال قم در تیم ملی والیبال رده سنی نوجوانان ایران شده است تا حضور در رقابت‌های برون‌مرزی سال 2017 را تجربه کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار