گفتگو با قهرمان پارالمپیک ریو 2016؛
مسئولین ما باید بهتر به ورزشکاران نگاه کنند. منظور از بهتر نگاه کردن داشتن نگاهی ویژه به ورزشکاران و قهرمانان ملی است. مسئولین باید در محل تمرین و اردوی ورزشکاران حضور فیزکی داشته باشند و از نزدیک کمبودها و مشکلات روحی و روانی و مالی آن ها را لمس کنند
کد خبر: ۳۰۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 03 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان، غلامرضا رحیمی  ورزشکار خوزستانی که توانست در رقابت‌های ریکرو پارالمپیک  ریو 2016 مدال طلای را کسب کند در حاشیه مراسم تجلیل از وی به عنوان قهرمان ورزشی که جزء بیمه گذاران شرکت بیمه معلم می باشد در گفتگو با تابناک اظهار کرد: هفت سال پیش رشته تیر اندازی با کمان را در شهرستان دزفول زیر نظر مربیانی چون آدینه و ترابی آغاز کردم. پس از صعود به سطح ملی زیر نظر مربیانی چون سلیمف از تاجیکستان، جبرائیل عبادی، الک نیکالوویچ و مونیکا سیمونس دوره های آموزش پیشرفته رشته تیراندازی با تیر و کمان را گذراندم. 

رحیمی در ادامه افزود: قبل از صعود به رقابت های پارالمپیک ریو 2016در مسابقات آسیایی رشته تیر و کمان که در کشور اندونزی برگزار گردید توانستم مدال برنز مسابقات را کسب نمایم. همچنین در مسابقات جهانی تیراندازی با کمان که در سال 2014 در کشور آلمان برگزار شد توانستم تک مدال کاروان ایران را کسب کنم و سهمیه شرکت در مسابقات پارالمپیک 2016 ریو را به دست آورم. شایان ذکر است این دوره از رقابت ها بعد از المپیک معتبرترین مسابقات جهانی به شمار می آیند. همچنین در مسابقات 2015 امارات که با شرکت تمام قهرمانان مدال آوران دنیا برگزار گردید توانستم یک مدال طلا و یک نقره آن دوره از رقابت ها را کسب کنم.

قهرمان پارالمپیک ریو 2016 تصریح کرد: از یکسال پیش تمرینات اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان جهت آمادگی برای حضور در مسابقات پارالمپیک ریو 2016 آغاز گردید که طی این مدت به صورت مداوم در تمرینات اردو حضور داشتم و با وجود مربیان بسیار خوب توانستم آمادگی کامل را جهت حضور در عرصه مسابقات پارالمپیک کسب نمایم.

رحیمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا حمایت های لازم از ورزشکاران المپیکی توسط مسئولین صورت گرفته است یا نه گفت: من شخصا هیچ گله ای از مسئولین نسبت به احقاق حقوق خود ندارم اما به نظر من مسئولین ما باید بهتر به ورزشکاران نگاه کنند. منظور از بهتر نگاه کردن داشتن نگاهی  ویژه به ورزشکاران و قهرمانان ملی است. مسئولین باید در محل تمرین و اردوی ورزشکاران حضور فیزکی داشته باشند و از نزدیک کمبودها و مشکلات روحی و روانی و مالی آن ها را لمس کنند تا بتوانند راهبردهای کارآمدتری را در جهت رفع موانع و مشکلات توسعه ورزش کشور اتخاذ نمایند که با احقاق این مهم حمایت مسئولین از ورزش و ورزشکاران ملموس تر خواهد بود. مسئول خوب کسی است که بتواند ورزشکارانش را بشناسد و نگاه ویژه ای به آن ها داشته باشد.

قهرمان مدال طلای پارالمپیک ریو 2016 افزود: به نظر من وقتی یک قهرمان ورزشی مدالی را کسب می کند خودش به تنهایی مدال را کسب نکرده بلکه با حمایت تمام مسئولین توانسته است به این جایگاه صعود کند. ورزشکاران ما با حمایت تمامی نهادهای اجرایی کشور می توانند در سطح جهانی، ملی و حتی استانی مدال کسب کنند پس باید متولیان اجرایی کشور با حمایت های مادی و معنوی از جامعه ورزشی خود را در کسب مدال قهرمانی سهیم کنند.
وی در ادامه اذعان کرد: وقتی قهرمان ملی در تمرینات حضور دارد باید تمام فکر و ذهن و تمرکزش معطوف به تمرینات باشد پس مسئولین اجرایی کشور بایستی او را از جهت تامین منابع مالی و ایجاد شغل حمایت کنند تا دیگر دغدغه ای در این خصوص نداشته باشد و بتواند با آرامش کامل به کسب موفقیت های ملی بپردازد.

رحیمی در خصوص کیفیت و کمیت مسابقات پارالمپیک ریو2016 اظهار کرد: سطح بازی ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت های پارالمپیک نسبت به دوره های قبلی بسیار بالا رفته بود. همچنین شایان ذکر است در رشته تیراندازی کیفت بازی شرکت کنندگان در تمامی مراحل این دوره از رقابت های پارالمپیک از سطح فینال مسابقات المپیک 2016 بالاتر بود.

غلامرضا رحیمی گفت: در مرحله فینال رقابت های تیراندازی با کمان پارالمپیک ریو2016 توانستم با شکست حریفی از تایلند به مدال طلای رقابت‌های ریکرو پارالمپیک 2016 دست یابم.

شایان ذکر است غلامرضا رحیمی در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو پارالمپیک برزیل برابر کماندار تایلندی قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد و عنوان قهرمانی را کسب کرد. این چهارمین مدال طلای ایران در این بازی‌ها بود. پیش از این ابراهیم رنجبر مدال برنز این رشته را برای ایران کسب کرده بود.

رئیس هیات تیراندازی شهرستان دزفول در ادامه افزود: برای پرورش قهرمان تیراندازی چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی باید از پایه شروع کرد. تقویت پایه نیاز به حمایت های مالی مسئولین نظیر تامین تجهیزات، زمین بازی، جایگاه تمرین، سرکشی مسئولین و همچنین حمایت روحی و روانی ورزشکاران دارد.

رحیمی اظهار کرد: من به عنوان یک ملی پوش اگر بخواهم فنون و تجربه شخصی خود را در رشته تیراندازی در اختیار جوانان قرار دهم باید همه تجهیزات ورزشی اعم از زمین تمرین و تجهیزات موردنیاز این رشته فراهم باشد همچنین مسئولین من را از جهت روحی و روانی حمایت نمایند تا بتوانم کاری باکیفیت در اختیار علاقمندان به رشته تیراندازی قرار دهم.

رئیس هیات تیراندازی شهرستان دزفول با اشاره به وجود استعدادهای بسیار خوب رشته تیراندازی در شهرستان دزفول اظهار کرد: در استان خوزستان بویژه شهرستان دزفول استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه ورزش قهرمانی استان به خوبی استفاده کرد و با حمایت های همه جانبه مسئولین، جوانان مستعد خوزستانی خواهند توانست به مسابقات کشوری و جهانی راه یابند و با پیروزی های پیاپی عنوان قهرمانی ملی و جهانی را برای خوزستان سربلند کسب نمایند.

وی گفت: متلسفانه در خصوص رشته تیراندازی با کمان رسیدگی های لازم جهت رفع مشکلات ورزشکاران این رشته به درستی انجام نپذیرفته است و لازم است تا مسئولین به این رشته ورزشی نگاه ویژه ای داشته باشند. مسئولین اجرایی استان برای کسب مجدد مدال قهرمانی المپیک و پارالمپیک سال های آتی بایستی نگاه ویژه خود را به رشته تیراندازی با کمان معطوف کنند.

 قهرمان مدال طلای پارالمپیک ریو 2016 در خصوص بیمه کردن خود نزد شرکت بیمه معلم اظهار کرد: من با اینکه ورزشکار ملی هستم اما فاقد هرگونه بیمه ورزشی می باشم به همین دلیل بیمه معلم را به علت بالا بودن سطح مزایا و اعطای تسهیلات ویژه به بیمه گذاران، جهت بیمه کردن خود انتخاب نمودم. 

وی گفت: با مطالعه سیاست ها و راهبردهای شرکت بیمه معلم اطمینان حاصل کردم که این شرکت بهترین گزینه برای ضمانت سلامتی و کیفیت زندگی من خواهد بود از این رو با اطمینان کامل خود را نزد شرکت بیمه معلم خوزستان بیمه عمر نمودم و این شرکت را به عنوان بیمه گر خود انتخاب کردم.

 رحیمی تصریح کرد: متاسفانه این ضعف ورزش کشور را نشان می دهد که قهرمانان ورزشی بسیاری از رشته ها فاقد بیمه می باشند. اگر حادثه ای  زندگی ورزشکاران ملی و استانی ما را تهدید کند چه کسی پاسخگو خواهد بود و این سوال باقیست که حفظ سلامتی و زندگی ورزشکاران و خانواده هایشان را چه نهاد یا سازمانی ضمانت می کند؟


منبع: تابناک
برچسب ها: پارالمپیک ، ورزش ، ریو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار