کد خبر: ۳۰۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ 28 September 2016
پرونده المپیک و پاراالمپیک ریو 2016 هم بسته شد اما گویا مدال های برنز المپیک از مدال های طلای پارالمپیک در چشم رسانه ها درخشنده تر آمد و ۲۴ مدال پارالمپیکی ها به اندازه ۸ مدال المپیکی شیرین و لذت بخش نبود.
کاروان ورزشی ایران در المپیک در پایان رقابت ها موفق به کسب هشت مدال (۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز) شد و با هشت پله نزول نسبت به المپیک لندن در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفتند.
اما جانبازان و معلولان کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک ریو نتیجه ای شیرین تر را برای کشور به ارمغان آوردند و با کسب 8 مدال طلا، 9 نقره و 7 برنز جایگاه جهانی خود را نسبت به پارالمپیک لندن 2 پله صعود دادند و جایگاه پانزدهم را از آن خود کردند.
آنچه در این دوره از مسابقات بسیار مورد توجه مسئولان، رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی قرار گرفت مدال برنز کیمیا علیزاده به عنوان نخستین مدال بانوان ایرانی در مسابقات المپیک بود.
تعداد مدال های بانوان در مسابقات پارالمپیک نیز به نوعی شگفتی ساز شد. ساره جوانمردی با 2 مدال طلا در رشته تیراندازی و زهرا نعمتی با کسب یک مدال طلا در رشته تیراندازی با تیرکمان درخشش بانوان معلول ایرانی در این مسابقات بود که متاسفانه به اندازه مدال برنز بانوی المپیکی کشور پررنگ نشد. به گونه ای که حتی شبکه های اجتماعی که داعیه دار گسترش چنین اخباری بودند، سکوت اختیار کردند و به میزان کافی به این مساله نپرداختند و تنها به مدال طلای سیامند رحمان وزنه بردار کشورمان که توانست رکورد قبلی این رشته را بشکند، بسنده کردند.
انگار اینبار هم جامعه ورزشی معلولان همچون دیگر حوزه های اجتماعی شان توسط مسئولان و رسانه ها دیده نشدند و با مظلومیت همچون گذشته وارد کشور شدند و تنها باید به این امید داشت که در اهدا پاداش مدال آوران به گفته سیدنصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان که به مدال آوران طلا 300 سکه، مدال آوران نقره 200 سکه و مدال آوران برنز 120 سکه اهدا می شود، اجحافی صورت نگیرد.
 
مریم ذوالفقاری/تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار