کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از مدت‌ها سکوت خود را شکست و از ناداوری صورت گرفته علیه خود در المپیک گلایه کرد.
کد خبر: ۲۹۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 21 September 2016
رضا یزدانی دارنده دو مدال طلا و دو برنز جهان و کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از مدت‌ها سکوت به دنبال ناکامی در رقابت‌های المپیک 2016 ریو، به گفت‌وگو پرداخت و آخرین وضعیت خود را تشریح کرد که در ادامه این مصاحبه را می‌خوانید.

* با وجود مصدومیت شدیدی که از ناحیه آشیل پای راست داشتید اما در رقابت‌های المپیک بسیار جسورانه و جنگنده ظاهر شدید اما با ناداوری نگذاشتند که با مدال المپیک از کشتی خداحافظی کنید. درباره حضور در المپیک توضیح دهید.

مثل اینکه قسمت من این است که به مدال المپیک نرسم و با خاطره‌ای بد این رقابت‌ها را پشت سر بگذارم. متاسفانه هم در المپیک لندن که به دلیل مصدومیت نتوانستم به مدال برسم و هم در این المپیک که با وجود مصدومیت شدید و تحمل سختی‌های زیاد عازم ریو شدم اما متاسفانه ناداوری نگذاشت که به مدال المپیک برسم. واقعا فکرش را هم نمی‌کردم که سرنوشت این گونه برایم رقم بخورد.

* از کشتی مقابل گازیموف آذربایجانی و ناداوری در این مبارزه بگویید.

خب من با شرایط واقعا سختی به المپیک رسیدم و زجر زیادی کشیدم تا بتوانم در این رقابت‌ها به مدال برسم اما مقابل حریف آذربایجانی واقعا حقم را خوردند. پس از آن اتفاق هم شرایط من واقعا به لحاظ جسمانی آنقدر ایده‌آل نبود که بخواهم سراپا حمله شوم و نتیجه را جبران کنم بلکه بیشتر دنبال این بودم که با برنامه‌ریزی حساب شده او را تحت فشار قرار دهم و چون شرایط بدنی‌ام اجازه نمی‌داد فقط دنبال این بودم که اشتباه نکنم و با یک پوئن هم که شده او را شکست دهم اما در حالی که به درستی او را خاک کرده بودم و باید امتیاز می‌گرفتم، داور این امتیاز را داد اما هیات ژوری به عمد با آن مخالفت کرد.

* دلیل این ناداوری را در چه می‌دانید؟

من هنوز فیلم آن مسابقه را ندیده‌ام اما وقتی عکس‌های مربوط به لحظه خاک کردن گازیموف را در صفحات مجازی دیدم مطمئن شدم که ناداوری صورت گرفته علیه من به عمد بوده است زیرا صحنه کاملا محرز بود و موضوعی نبود که در آن شک و تردید وجود داشته باشد. فکر می‌کنم داوران نمی‌خواستند من پیروز این مبارزه باشم چرا که اگر بالا می‌آمدم سرنوشت طور دیگری رقم می‌خورد و حتی ممکن بود ایران قهرمان المپیک شود. اما به هر شکل ممکن جلوی این اتفاق را گرفتند.

* پس از این ناداوری رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی در نامه‌ای سرگشاده به نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی نسبت به این ناداوری اعتراض شدیدی داشت.

خادم به لالوویچ نامه نوشت اما متاسفانه حق محرز من بازگردانده نشد. ان‌شاءالله از این به بعد با توجه به اینکه خادم موفق شده به عضویت هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی دربیاید شاهد این باشیم که حقی از کشتی‌گیران ایرانی در مسابقه‌های بین‌المللی ضایع نشود و بتوانیم حق‌مان را بگیریم.

 * چه زمانی قصد دارید بر روی پای آسیب دیده‌تان عمل جراحی انجام دهید؟

با رسول خادم و دکتر ملک‌محمدی رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی چند روز پیش در این باره صحبت کردیم و قرار شد به زودی تکلیف این موضوع مشخص شود. عمل سختی در پیش دارم چرا که چند ماه با وجود آسیب دیدگی شدید در تمرین‌ها حضور داشتم که این موضوع باعث شده وضعیت پایم وخیم‌تر شود. اگر بتوانیم این عمل را در ایران انجام دهیم برایم بسیار بهتر خواهد بود اما با توجه به اینکه عمل پیچیده‌ای باید بر روی پایم صورت بگیرد، اگر موفق نشویم در ایران این کار را انجام دهیم به احتمال زیاد به آلمان خواهم رفت اما تمام سعی‌مان این است که شرایطی مهیا شود تا در ایران جراحی کنم.

* برنامه‌تان پس از عمل جراحی بر روی پای مصدوم‌تان چیست؟

آسیب دیدگی پای من از یک حالت معمولی فاصله گرفته و به زمان زیادی احتیاج دارم تا به طور کامل بهبود پیدا کنم. باید اول این کار را انجام دهم تا پس از آن بببینم شرایط به چه‌ گونه‌ای پیش خواهد رفت. اگر بتوانم کشتی بگیرم و مثمر ثمر باشم قطعا به کشتی ادامه خواهم داد.

* آیا به خداحافظی از کشتی هم فکر می‌کنید؟

نظر بسیاری از دوستان این است که به کشتی ادامه بدهم و پس از عمل جراحی کماکان کشتی بگیرم. باید عمل جراحی را انجام دهم. اگر بتوانم به حالت اولیه بازگردم و به راحتی کشتی بگیرم، قطعا ادامه می‌دهم. در غیر این صورت از کشتی خداحافظی خواهم کرد.

* به عنوان کاپیتان تیم ملی نظرتان درباره عملکرد کشتی آزاد ایران در المپیک ریو چیست؟

با توجه به شرایطی که نفرات تیم ملی داشتند، ما می‌توانستیم بهتر از این هم نتیجه بگیریم اما گاهی اوقات مسائلی دست به دست هم می‌دهد که آن اتفاقی که باید نیفتاد. ان‌شاءالله روند روبه‌رشد موجود در کشتی آزاد روز به روز ادامه پیدا کند و در آینده نتایج بسیار بهتری را کسب کنیم.

* به عنوان سوال پایانی آیا به مربی‌گری در کشتی پس از کناره‌گیری از دوران قهرمانی فکر می‌کنید یا خیر؟

قطعا به این موضوع فکر می‌کنم چرا که عشق من کشتی‌ است و تا جایی که بتوانم دوست دارم در عرصه مربی‌گری تجاربم را در اختیار کشتی‌گیران جوان قرار دهم و در عرصه مربی‌گری فعال شوم. من هرجا که بتوانم به کشتی ایران کمک می‌کنم و در این عرصه به فعالیتم ادامه خواهم داد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار