معاون تربیت‌‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش دانش آموزی پایه و اساس ورزش قهرمانی است و لذا توجه به ورزش دانش آموزی نظام استعدادیابی در کشور را بهبود می بخشد.
کد خبر: ۲۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 30 April 2015
مهرزاد حمیدی در دومین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در تالار اجتماعات خانه معلم مشهد اظهار کرد: ورزش دانش‌آموزی پایه و اساس ورزش قهرمانی و همگانی در سطح کشور است و نقش و جایگاه این بخش از ورزش را در توسعه نظام قهرمانی ورزشی نباید نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: در همین راستا در سال تحصیلی امسال ۶ میلیارد تومان برای تجهیزات و ۲۰ میلیارد تومان برای سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برنامه محوری و مدرسه محوری باید در پیشرفت و گسترش ورزش‌های دانش‌آموزی مورد اهمیت قرار بگیرد و لذا افزایش بودجه فدراسیون ورزش های دانش آموزی به میزان ۲۶میلیارد تومان نوید بخش است.

وی افزود: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز در کشور ما تحصیل می‌کنند و از این رو فدراسیون ورزش‌های دانش‌‌آموزی مکلف است تیم ملی متشکل از دانش‌آموزان پرتوان و با استعداد را شناسایی و برای رقابت‌های بین‌المللی آنها را آماده کند.

معاون تربیت‌‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: در کشورهای غربی والدین هزینه‌های اسکان و فعالیت‌های جانبی دانش‌آموزان را در برگزاری المپیادهای ورزشی پرداخت می‌کنند اما در کشور ما به جای آن که مسئولان آموزش و پرورش وقت خود را برای مباحث فنی المپیادهای ورزشی بگذارند مجبورند برای اسکان دانش‌آموزان وقت و برنامه خود را بگذارند.

وی ادامه داد: اگرچه ما باید بر اساس فرهنگ خود از ابعاد مثبت غربی‌ها الگو بگیریم اما شاید بتوانیم بخشی از فعالیت‌های جانبی را در قالب سیاست مشارکت والدین به آنها واگذار کنیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: مدارس می‌‌توانند پرچم‌دار تیم‌های قهرمانی دانش‌آموزان در بخش ورزش در کنار فعالیت‌های علمی و تحصیلی باشند و خوشبختانه برگزاری تعداد زیادی از المپیادهای ورزشی در مدارس مختلف کشور در این راستا رشد خوبی داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپ رورش گفت: فراگیر شدن فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان سبب شناسایی شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان در مدارس می‌‌شود و نظام استعدادیابی ورزشی را در کشور توسعه می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار