مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع):
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در نشست جمع بندی جلسات کارشناسی توسعه زمانی برنامه-های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که به مدت دو روز در تهران برگزار شد، گفت: برنامه های جشنواره امام رضا(ع) به گفتمان روز فرهنگ رضوی تبدبل شود.
کد خبر: ۲۹۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 09 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، سيد جواد جعفري با اشاره به فعالیت های کمیسیون های مختلف جشنواره بین المللی امام رضا(ع) افزود: بازتاب فعالیت های فرهنگی در نشر معارف رضوی از سوی کارگروه های مختلف جشنواره قابل تقدیر است.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تأکید براین که فرهیختگان پرچم دار نشر معارف رضوی در خط مقدم جهاد فرهنگی هستند، به اهمیت کمک و یاری رسانی به مردم برای اعتلای آگاهی عمومی اشاره کرد و افزود: اگر ملتی به مرحله ای از بلوغ و آگاهی برسد که می تواند مسیر سعادت را بیابد و به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
وی در ادامه با استناد به اهمیت بلوغ و آگاهی در روایات اهل بیت(ع) بیان کرد: بدون تردید درنظام مقدس جمهوری اسلامی در شرح وظایف دستگاه های فرهنگی به ویژه در قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسأله کمک به ارتقاء آگاهی های عمومی مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین برپایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با هدف گسترش فرهنگ رضوی در راستای ارتقاء آگاهی های عمومی مبتنی بر سیره رضوی  در میان جتمعه ای است که شاخصه آن دلدادگی به اهل بیت(ع) و بخصوص حضرت رضا(ع) است.
جعفری با بیان این مطلب که جشنواره بین المللی امام رضا(ع) یک فرصت طلایی و استثنایی است، گفت: استفاده از فرصت و ظرفیت برگزاری این جشنواره بهترین راه برای دستیابی به بلوغ فکری جامعه است.
وی با اشاره به همکاری 360 نهاد، تشکل، سازمان و دستگاهها با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) افزود: قیام  همگانی برای ارتقای آگاهی های عمومی و معنوی از طریق این رویداد فرهنگی و هنری است که ما را برای رسیدن به اهداف فرهنگی جامعه یاری می نمایند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به سخنان وزیر ارشاد مبني بر اينكه «جشنواره امام رضا(ع) بزرگترین رویداد فرهنگی معنوی جمهوری اسلامی است» اظهار كرد: جمعیتی با عده و عده کم ،کاربزرگی را در نشر معارف رضوی در داخل و خارج کشور برعهده گرفته اند.
دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به محدودیت های مادی و انسانی جشنواره گفت: عشق به حضرت رضا(ع) همه این محدودیت ها را ازبین می برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه های مهم فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: فعالیت فرهنگی اثرگذار باید دو شاخصه جریان سازی و مستمر بودن را دارا باشد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با رد تقاضای دو سالانه شدن برخی جشنواره ها، ادامه داد: اگر جشنواره امام رضا(ع) در 14سال گذشته به برند فرهنگی در جهان تبدیل شده است، به دلیل استمرار و جریان ساز بودن است.
وی با اشاره به اقبال و توجه مراجع عظام و علما، مسئولان و مردم به جشنواره امام رضا(ع)، اظهار داشت: همه این عنایت ها و توجه ها مسئولیت دست اندرکاران را روز به روز سنگین تر می کند.
جعفری در ادامه به همکاری معاونت های  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت های مادی و معنوی برنامه های جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال بار دیگر پژوهشگاه فرهنگ و هنر به صورت جدی با جشنواره همکاری خواهد داشت.
وی از حمایت های همه جانبه آستان قدس رضوی و همکاری های ارزشمند آستان مقدس حضرت معصومه(س)  و حضرت شاهچراغ(ع) قدردانی کرد.
مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ضرورت پاسخگویی دبیرخانه های جشنواره امام رضا(ع) در سراسر کشور گفت: این ویژگی موجب دلگرمی مردم و هنرمندان و فرهیختگان به جشنواره خواهد شد.
وی با اعلام خبر انتشار فراخوان جشنواره پانزدهم در روزمیلاد امام کاظم(ع) گفت:  لازم است تا همه کارگروهها برنامه های خود را تا 17 آبان آماده کنند.
رشد جشنواره چهاردهم را مدیون اتاق فکرهای برنامه هاییم  
سید جواد جعفری در ادامه به برپایی اتاق فکر های برنامه های جشنواره در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و اظهار كرد: رشد جشنواره چهاردهم که کاملا مشهود بود، که بخش مهمی از آن، مرهون اتاق های فکر برنامه ها در استان‌ها است.
ارتباط با مخاطبان نکته دیگری بود که جعفری به آن اشاره کرد و گفت: ارتباط با برگزیدگان تدوام داشته باشد. این ویژگی جشنواره باعث شده است که مخاطبان ارتباط خود را با جشنواره حفظ کنند.
وي در بخش دیگری از سخنان خود كه به خروجی برنامه های جشنواره اختصاص داشت، گفت: جشنواره امام رضا(ع) باید گفتمان روز جامعه شود و خروجی تاثیر گذار داشته باشد.
 جعفری افزود: اثربخشی وآگاهی بخشی تولیدات و خروجی های جشنواره ضرورتی انکار ناپذیر برای همه دست اندرکاران است که ضرورت دارد به آن توجه شود.
مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در ادامه به اهمیت اطلاع رسانی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مصاحبه های مطبوعاتی و نشست های خبری برای جریان سازی خبری و رسانه ای ضرورت دارد.
وی در همین راستا خواستار همکاری همه جانبه دبیرخانه های جشنواره با رسانه های گروهی به ویژه خبرگزاری فرهنگ رضوی که خبرگزاری تخصصی در این عرصه می باشد، شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار