کد خبر: ۲۸۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 01 September 2016
تابناک / با فرا رسیدن فصل تابستان، گردشگران و مسافران زیادی به شمال کشور به‌ویژه استان گیلان و شهرستان‌های آن مسافرت می‌کنند.


ظرفیت‌های جنگل، دریا، پارک و مناطق سرسبز سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها برای گذراندن تعطیلات به همراه خانواده خود این استان را انتخاب کنند.

 

در فصل تابستان و گرمای هوا، معضل بدحجابی و حضور زنان و مردان با پوشش‌های نامناسب در محیط بیرون از خانه به‌ویژه در خارج از استان محل زندگی خود  به‌صورت جدی‌تر مطرح می‌‌شود و عده‌ای با رعایت نکردن حجاب در محیط اجتماعی حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.

 

با آغاز فصل تابستان و سونامی بدحجابی و سرازیر شدن مسافران به این استان، مسئولان به فکر حل معضل بدحجابی و ترویج عفاف و حجاب افتادند که طرح گیلان مطهر در این استان در حال برگزاری است.

طرح«گیلان مطهر» به همت معاونت اجتماعی پلیس و با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در سواحل دریاها، پارک‌ها و ... در حال برگزاری است که تا کنون جواب مثبت داده است.

 

اجرای گیلان مطهر در 48 نقطه استان
حجت‌الاسلام سیدمهرداد موسوی، روحانی طرح گیلان مطهر در صومعه‌سرا با بیان اینکه از امسال استارت این طرح در گیلان خورده است، اظهار داشت: طرح گیلان مطهر در 48 نقطه از استان در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه طرح «گیلان مطهر» در راستای فرهنگ سازی عفاف و حجاب و جا انداختن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، افزود: این طرح‌ها در مکان‌های پرتردد شهرستان‌ها مانند سواحل دریا، پارک‌ها و ... انجام می‌شود.

 

روحانی طرح گیلان مطهردر صومعه‌سرا با بیان اینکه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برادران به برادران و خواهران به خواهران تذکر می‌دهند، گفت: در این تذکر ابتدا خواهران و برادران این طرح با مسافران و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکرده‌اند از باب رفاقت شروع می‌کنند و سپس در راستای حفظ شئونات احادیث و روایاتی را بیان می‌کنند تا تاثیرگذار باشد.

 

وی تصریح کرد: در مجموع هدف از اجرای این طرح جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر بدحجابی ، تامین نظم و امنیت و فراهم کردن شرایط محیطی مناسب برای مسافران است.

حفظ فرهنگ و ارزش‌ها، جامعه را بیمه می‌کند
روحانی طرح گیلان مطهر در صومعه‌سرا با بیان اینکه حفظ فرهنگ و ارزش‌ها، جامعه را بیمه می کند، خاطرنشان کرد: نبرد فرهنگی با ضد فرهنگ خاکریزها نباید تغییر کند و همه باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنیم.

 

وی با بیان اینکه ارتباط با جوانان پارک و گرم گرفتن و طرح دوستی و اجرای مسابقات پینگ‌پنگ برای جوانان از جمله برنامه‌های دیگریست که توسط افراد حاضر در این طرح انجام می‌شود، اظهار داشت: برای اینکه جمع خوبی توسط افراد این گروه تشکیل شود از بسیجیان سطح شهر هم دعوت شده تا رابطه بین جوانان پارک و بسیجیان به خوبی بدست بیاید.

 

روحانی طرح گیلان مطهر در صومعه‌سرا با بیان اینکه حلقه صالحین خواهران با حضور 40 خواهر بسیجی در غرفه‌های طرح گیلان مطهر برگزار شد، افزود: با حضور این خواهران در پارک فضا کاملا تغییر کرد و جلوه زیبایی را به نمایش گذاشت.

 

برپایی سه غرفه کودکان مهدوی و پاسخ به سوالات شرعی در طرح گیلان مطهر صومعه‌سرا
وی با بیان اینکه سه غرفه در طرح گیلان مطهر در حال فعالیت هستند، گفت: غرفه نخست با عنوان کودکان مهدوی است که در آنجا نقاشی‌های آماده به کودکان داده می‌شود تا رنگ‌آمیزی کنند که بعد از اتمام کارشان نقاشی به همراه هدیه به آنها اهدا می‌شود.

روحانی طرح گیلان مطهر در صومعه‌سرا با بیان اینکه دو غرفه دیگر برای خواهران و برادران است که به سوالات شرعی پاسخ می‌گویند، تصریح کرد: در مجموع 4 خواهر و 4 برادر در این غرفه‌ها و در طرح گیلان مطهر همکاری می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه 50 روز از اجرای طرح گیلان مطهر می‌گذرد و تغییرات احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر دختر و پسرهایی که با یکدیگر دوست باشند و به پارک بیایند، دیده نمی‌شود.

 

روحانی طرح گیلان مطهر در صومعه‌سرا با بیان اینکه مسافران وقتی وارد شهرستان می‌شوند رعایت بیشتری می‌کنند، اظهار داشت: در شب‌های پنج‌شنبه و جمعه نماز جماعت در پارک برگزار می‌شود.

 

طرح«گیلان مطهر» از دلایل آرامش بوستان ابریشم است
مریم ضیایی، مسافرتهرانی که در بوستان ابریشم صومعه‌سرا حضور داشت، افزود: محیط یک پارک باید آنچنان از لحاظ فرهنگی آماده پذیرایی از خانواده‌ها باشد که مردم بدون هیچ دغدغه ای در این اماکن حضور پیدا کنند.

وی گفت: خانواده هایی که برای استراحت و رهایی از محیط‌های کوچک خانه‌های آپارتمانی پارک را به عنوان محلی برای تغییر روحیه خود انتخاب می‌کنند، نباید دغدغه ناهنجاری‌های مختلف را در پارک داشته باشند تا با آرامش لحظاتی را با خانواده خود بگذرانند.

 

این مسافر تهرانی تصریح کرد: وقتی وارد بوستان ابریشم صومعه‌سرا شدم از فضای حاکم بر پارک رضایت داشتم و آرامش در اینجا کاملا مشهود بود و قطعا اجرای طرح «گیلان مطهر» می‌تواند یکی از دلایل اصلی این آرامش باشد.

 

ضیایی خاطرنشان کرد: استفاده از فضای سالم و طبیعی و استشاق هوای پاکیزه حق تمامی شهروندان و هموطنان است و امیدوارم که این آرامش و آسایش در تمامی نقاط ایران حکمفرما شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار