کد خبر: ۲۸۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 01 September 2016
تابناک / مدیرعامل کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان گفت: هجدهمین همایش بازی‌های المپیک ویژه ایران ۱۱ و ۱۲ شهریورماه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

مرتضی پیله ور جاوید در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: هجدهمین همایش بازی‌های المپیک ویژه ایران با حضور بیش از 450 ورزشکار سندروم داون و کم توان ذهنی به میزبانی کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان در تاریخ‌های 11 و 12 شهریور در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

پیله‌ور جاوید با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مسابقات المپیک ویژه علاوه بر توانمندسازی این فرشتگان زمینی تاکید بر سلامت آنها است، افزود: اجتماعی‌سازی و حضور این عزیزان در جامعه مدنظر است تا با تغییر نگرش جامعه نسبت به آنها، فرصت‌های اجتماعی بیشتر و برابری برایشان مهیا شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته ورزشی شنا، دوچرخه سواری، دو میدانی و فلوربال انجام می‌شود، گفت: با هماهنگی به‌عمل آمده با سازمان ورزش و جوانان استان گیلان، پرچمدار تیم‌های شرکت کننده، قهرمانان جهانی یا ملی افتخارآفرین استان در رشته‌های مختلف هستند تا معنای واقعی "شکرانه بازوان توانا، گرفتن دست افراد کم توان" تجلی یابد.

پیله‌ور جاوید تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این المپیک با حضور استاندار گیلان و مقامات عالی استانی و نمایندگان مجلس و مدیرکل سازمان بهزیستی، ورزش و جوانان و صدا و سیمای گیلان با رژه ورزشکاران شرکت کننده از ساعت 17 الی 19 پنج‌شنبه در محل دانشکده تربیت بدنی گیلان آغاز می‌شود.

مدیرعامل کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان بیان کرد: به همت بسیج جامعه پزشکان استان و هماهنگی ریاست ورزش جانبازان و معلولان استان گیلان، تیم پزشکی تخصصی، به ویزیت آنها در حوزه‌هایی چون دهان و دندان و گوش و حلق و بینی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در المپیک ویژه، همه ورزشکاران قهرمان هستند اعلام کرد: سکوهای قهرمانی در 8 پله چیدمان شده است، به گونه‌ای که بعد از مقام‌های اول و دوم و سوم که مدال دریافت می‌کنند به سایر شرکت‌کنندگان نیز نشان‌های المپیک ویژه اهدا می‌شود تا همه ورزشکاران شوق و شادی قهرمانی را تجربه کنند.

مدیرعامل کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان گفت: به همت مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان بعد از مراسم توزیع مدال‌ها و اختتامیه المپیک در عصر روز جمعه 12 شهریور، ورزشکاران با بازدید از مجموعه جنگلی سراوان توسط فرهیختگان گیلانی بدرقه می‌شوند.

به گزارش تسنیم، المپیک ویژه بزرگترین سازمان ورزشی برای افراد دارای کم توانی ذهنی در دنیا است که با بیش از چهار و نیم میلیون ورزشکار در بیش از صد و هفتاد کشور دنیا توسط بیش از یک میلیون داوطلب و حامی اداره می‌شود. علاوه بر ورزش، المپیک ویژه یک جنبش اجتماعی جهانی در حمایت از حقوق افراد کم توان ذهنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار